Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af billige CMS-hjemmesider - Hvordan?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der evt. har nogle tilbagemeldinger, efter salgstalen er holdt?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:24
Ja, udfra din salgstale mener jeg ikke at i skiller jer ud af mængden, så det er en ganske hård omgang at få solgt de første mange løsninger indtil I har en flok glade kunder der kan finde på at anbefale jer videre :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:03
Anders, jeg kan se at du selv handler med CMS-hjemmesider, så det må jo tydeligvis være noget, der er et marked for. Punktet vi mener at differentierer os på, er at det understøtter opsætning i en WYSIWYG editor, der minder om word.

Et svar som ovenstående, kan desværre ikke bruges til meget andet end at demotivere os. Det er selvfølgelig også fair nok, hvis det er helt ude i hampen at sælge CMS-hjemmesider, men det virker bare en smule "underligt" at høre det fra en, der selv forhandler disse. Hvis svaret er en handling i frygt for at vi kommer og erobrer hele markedet og gør dig arbejdsløs, er det selvfølgelig fair nok.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:08
Jeg frygter nu ikke at i kommer og æder min markedsandel.
Men som jeg siger er det meget svært at komme ind som ny spiller på det marked medmindre man har et meget skarpt produkt der virkelig har nogle gode features der gør at folk vælger dette fremfor andre.

Det er noget nemmere at sælge cmsløsninger når man har de første 10-20 kunder i hus og de derefter taler godt om hvad man har lavet for dem, mund til mund er nu engang den bedste og billigste reklame.

Og ja, der er skam et marked for det, men at komme ind på det uden referencer eller anbefalinger kræver enten et stort markedsføringsbudget eller et produkt der giver kunden en fordel i forhold til andre systemer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:39
Jeg har forsøgt at afskrække jer, eftersom jeg synes det er en umådelig
dårlig idé, at ligge og sælge CMS''er for at få "hurtig kapital" ind, så
jeg har ingen problemer med at tilføje følgende:

At I har en WYSIWYG-editor der ligner Word... er.. ikke et
salgsargument - det er i hvert fald et svagt ét.. og det er ekstremt
svagt som "eneste" salgsargument.

Jeg er sikker på at jeres CMS er godt, stabilt, intuitivt og alt
muligt... men det er de fleste andre bare også... og jeg vil give
Anders i, at det bliver en sej kamp at komme ud og sælge det, med
førnævnte salgstale.  Ikke fordi den er dårlig.. den er bare ikke
så god som mange af jeres konkurrenters.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:59
Lone skriver nogle fornuftige ting

Uanset hvor godt Jeres CMS er, så skal der kæmpes for hver eneste kunde, og jeg tror ikke at I kan lave hurtige penge med et CMS-salg. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at der kan tjenes penge, rigtig mange penge, på at sælge CMS-sites, men så skal det også være ens kerneydelse og der skal være opbygget en god referenceliste - hvilket tager tid. At leve af at sælge CMS-sites er som regel en kamp nedefra og op, som tager tid, og masser af arbejde.

At tjene hurtige penge gennem salg af CMS-sites tror jeg altså ikke på.

Hvis I skal bruge penge, så desperat som det lyder, hvorfor finder I så ikke nogle deltidsjobs. Da jeg startede som iværksætter havde jeg et eftermiddags/aftenjob, og det finansierede faktisk både min privatøkonomi og firmaets spæde opstart. Da arbejdet lå sidst på dagen havde jeg døgnets bedste timer til at arbejde for mit eget firma. Det var hårdt, men jeg startede op helt uden at stifte gæld, samtidig med at min privatøkonomi var "acceptabel". Nogle fabrikker tilbyder weekendarbejde som faktisk er OK lønnet ift. indsatsen. Det giver også flere gode timer til eget firma.

Jeg ved godt at dette forslag er temmelig utraditionelt, men det virker! Der er penge fra dag ét. Bare spørg Martin Thorborg hvad hans taxakørsel i sine "unge dage" har betydet for hans karriere!

mvh Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:13
> Jeg ved godt at dette forslag er temmelig utraditionelt

Jeg tror faktisk ikke det er så utradionel en løsning. Jeg husker også for år tilbage, da jeg kæmpede med min første virksomhed, et pladestudie - der arbejdede jeg full time som reklamefotograf om dagen, og kl. 17 gik jeg så i studiet, arbejde 8-9 timer der, gik hjem og sov lidt, og startede så forfra. Det var lidt hård, ja, men det fungerede faktisk fint.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:24
Det kan godt være det fungerer fint at bruge al sin tid på arbejde... men der skal dælme en forstående kvinde til i baggrunden (hvis man skal have sådan en)... ;-)

Men har også prøvet at have fuldtids nattearbejde (21-06), og så deltid på en tankstation bagefter (12-18)... det holdt en sommerferie over (6 uger), men så var en usa tur også betalt med lommepenge... alt skulle gerne have et mål, så bliver det hele meget nemmere.. og man begynder at værdsætte sine weekender meget mere.. ;-) ... hvor bartender-jobbet selvfølgelig fandt sted.. hehe... ikke tid til damer i den periode...  (hvilket senere udviklede sig til min fastfood nat-butik i weekenderne)

Jeres mål kan jo være, at klø rigtig hårdt på med reklamen for en tid... knap så dyrt cms, så skal i nok få netværket op og køre, hvor kunderne anbefaler kunderne... den bedste reklame du kan få...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:33
Jeg gjorde det såmænd i 6 måneder - derefter kunne mit firma give nok penge til at jeg kunne udbetale løn til mig selv. Ikke en løn jeg vil prale af, men nok til at dække udgifterne, hvilket er første milestone som iværksætter. Jeg havde sådan set heller ikke noget valg. Ville jeg være iværksætter måtte jeg selv finansiere det - min bank ville ihvertfald ikke. Og så måtte jeg gøre op med mig selv hvad der var vigtigst. At udleve min drøm, eller have masser af fritid

Mikkel -> Nej, jeg kender også flere der har brugt den metode, men på Amino er det alligevel et sjældent råd...

mvh Carsten 
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:44
mon ikke alle iværksættere har brugt/bruger den metode i første omgang... med mindre man er født med en guldske i måsen...

jeg har da stadig fuldtid ved siden af min hobby-virksomhed som jeg en dag håber bliver stor nok til at starte selv...

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)