Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommision på Tips og lotto

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:

Fashion-Seller:
Er lukkeloven ik lige blevet fjernet? 

Den er i hvert fald blevet kraftigt liberaliseret. Netto er begyndt at holde åbent til 22:00 hver dag.

Lukkeloven er blevet afskaffet, og man har indført en helligdagslov. Derfor må butikker med en omsætning på over 34,5 mil (måske 34 kan ikke huske det 100%) også holde åbent Søndag. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:39

Mark:

ShopWithSocks.com:

Fashion-Seller:

Den er i hvert fald blevet kraftigt liberaliseret. Netto er begyndt at holde åbent til 22:00 hver dag.

Lukkeloven er blevet afskaffet, og man har indført en helligdagslov. Derfor må butikker med en omsætning på over 34,5 mil (måske 34 kan ikke huske det 100%) også holde åbent Søndag. 

Mig bekendt, så må alle butikker holde åbent en Søndag, mens kun butikker med en omsætning under xx millioner, må holde åbent på helligdage... Og det er derfor, at jeg ik forstår, at trådstarter vil åbne en kiosk, da det marked kommer til at lide af mange lukninger over de næste 24 mdr...

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:08

Fashion-Seller:

Mark:

ShopWithSocks.com:

Fashion-Seller:

Mig bekendt, så må alle butikker holde åbent en Søndag, mens kun butikker med en omsætning under xx millioner, må holde åbent på helligdage... Og det er derfor, at jeg ik forstår, at trådstarter vil åbne en kiosk, da det marked kommer til at lide af mange lukninger over de næste 24 mdr...

Jeg henviste til at den gamle lukkelov var som følger: Butikker der solgte for under 31,4 mil (Jeg skrev 34,5) om året måtte have åbent om søndagen. Butikker over det beløb, måtte kun have første og sidste søndag, hele december samt 4 søndage.

Den nye lovgivning betyder at alle der omsætter for under 32,3 mil må have åbent altid. Men at virksomheder over skal have lukket på helligdage (inkl. juleaften og nytårsaften efter kl 15)

Derudover er der lidt forskel på om det er dagligvare eller salg af andre ting, samt om det f.eks. er i turistattraktioner. 

Vi er dog helt enige i at det klart er en ulempe for de små butikker, da det var deres fordel under lukkeloven. Jeg vil dog samtidigt mene at du kan drive en kiosk med profit, også selvom supermarkederne har åbent, der skal bare arbejdes mere for det. 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)