Da jeg arbejdede med det var provisionen 8%. Det er et kæmpe aktiv at have for en kiosk men heller ikke nemt at blive forhandler. Danske spil har nogle nøgletal omkring antal forhandler i et givent område.
Dertil laver de en dyb gennemgang af din forretning og så skal du lige stille en bankgaranti på x antal ugers forventede omsætning!
Kernen ved enhver kiosk er mersalg. Avancen på alle varer skal helst være skruet så højt op som muligt, for at det overhovedet kan løbe rundt, og med den nye lukkelov så får kioskerne kamp til stregen af supermarkederne.
Da jeg arbejdede med det var provisionen 8%. Det er et kæmpe aktiv at have for en kiosk men heller ikke nemt at blive forhandler. Danske spil har nogle nøgletal omkring antal forhandler i et givent område.
Dertil laver de en dyb gennemgang af din forretning og så skal du lige stille en bankgaranti på x antal ugers forventede omsætning!
Mig bekendt har de slækket lidt på kravene til at blive forhandler, det er ikke længere lige så svært. I gamle dage var der f.eks. meget få der måtte sælge trav, men der er mange flere nu.
Taget i betragtning af at chancen for at vinde i lotto, kan beskrives på følgende måde:
Hvis du kører i tog, fra Aalborg til københavn, baglæns og med bind for øjnene, og at der et eller andet sted på strækningen står et glas vand, og du har en 5 krone, du på et eller andet tidspunkt skal kaste. Der er de samme Odds i forhold til at ramme glasset med vand.
Jeg var dog engang heldig at vinde 15.000 kr. og først opdage det 15 dage efter.. Hahah : D
Mig bekendt har de slækket lidt på kravene til at blive forhandler, det er ikke længere lige så svært
I mine gamle dage, i starten af 90'erne var det faktisk super nemt, at blive forhandler. Det ændrede sig langsomt med deres succes for til sidst næsten at være i lukket land for de heldige.
Om det igen har ændret sig, skal jeg ikke kunne sige, da det er 3-4 år siden jeg sidst bevægede min i miljøet :-)