Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er uddannelse?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder jo og gerne vil arbejde med IT, og som nogle siger, er udannelse ikke vigtigt der. IT er så forskelligt, at man ikke kan uddanne sig til f.eks. udvikler, da jobbet udvikler strækker sig over tusinde forskellige typer ekspertiser. Du kan jo som udgangspunkt ikke uddanne dig til f.eks. app udvikler, ajax udvikler, frontend. Det jo alt sammen den samme uddannelse, som man jo så i den situation ikke ville kunne bruge til noget, da de er ens.

Det der driver lysten til at droppe ud, er at jeg ikke kan se hvad jeg får ud af min htx tid. Jeg kan ikke se hvad brugbart jeg tager med, da det ikke har noget som helst at gøre med det jeg laver og arbejder med.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:37

iByenAarhus.dk:
PS. På danske gymnasier undervises der maks. 32 timer - og det er på en god uge.

Jeg går på gymnasiet i Kolding, og jeg kan godt komme op på 36 timer, blot til info. Skype-TongueOut

God aften!

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra 8000 Aarhus C
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:46

Hej Simon

Jeg har svært ved at tro, at du har 36 timers undervisning om ugen i gennemsnit. Måske har du det i nogle uger. Prøv at regne ud hvor mange timers undervisning du har i løbet af et skoleår, og dividere med antal skole-uger.
Hvis det giver 36, så er der tale om Danmarksrekord i Kolding.

God aften
Vh Kristian

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:06

iByenAarhus.dk:
PS. På danske gymnasier undervises der maks. 32 timer - og det er på en god uge.

Jeg går på gymnasiet i Kolding, og jeg kan godt komme op på 36 timer, blot til info. Skype-TongueOut

God aften!

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes du skal lade være med at tage en uddannelse - så er der mindre konkurrence for os andre om de højtlønnede og gode jobs!

Kig på statistikken, hvor mange virksomheder starter og lukker igen indenfor 5 år. Du er nødt til at være en af dem der overlever - er du villig til at satse på den sandsynlighed?

Hvor meget tjener du nu? Hvor meget har du behov for at tjene? Med kone, 2 børn, hus, bil? Jeg tror du skal på den anden side af 45K om måneden for at det kan løbe rundt. Tjener du det nu? Hvis ikke - hvad skulle så ændre sig i fremtiden der skulle få dig til at tjene det?

Hvis du uddanner dig har du en stor teoretisk ballast der kan hjælpe dig hver dag, du har et meget højere grundniveau end andre der ikke har uddannet sig. Javist at lave HTML kan man jo godt uden uddannelse, men er det det du vil de næste 40-50 år? 

Hvor ser du dig selv når du fylder 40 år? Hvilket job har du, familie? Kan du forsørge dem? (regn lige statistikken ind i det, og sig med hvor stor sandsynlighed du faktisk kan forsørge din familie, hvis du vil være selvstændig eller ufaglært programmør)

Jeg ser hver dag folk uden uddannelse der arbejder i IT branchen, de sidder fast og kommer aldrig videre. De kan ikke skifte job fordi ingen vil have dem. Dem der ansætter folk er ikke længere chefer (jo måske i Svend Bents WebBureau) - det er HR og rekrutteringsvirksomheder - din ansøgning griner de lidt af inden de smider den i affaldskurven. De kigger stort set kun på uddannelse.

Så skip da endelig din uddannelse - det giver os andre mere plads...

(PS. omvendt psykologi kan være anvendt i ovenstående)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hedam: IT er så forskelligt, at man ikke kan uddanne sig til f.eks. udvikler, da jobbet udvikler strækker sig over tusinde forskellige typer ekspertiser. Du kan jo som udgangspunkt ikke uddanne dig til f.eks. app udvikler, ajax udvikler, frontend. Det jo alt sammen den samme uddannelse, som man jo så i den situation ikke ville kunne bruge til noget, da de er ens.

Hedam,
Det er jeg totalt uenig med dig i. Jeg kan udvikle i 15 sprog, og det kan jeg fordi jeg har den grundlæggende forståelse for hvordan man programmerer. Om man lærer at programmere i C++, Java, C# eller noget fjerde betyder minimalt. Om man vil udvikle mobil apps, PC apps, web apps etc. betyder ligeledes minimalt. Har man den grundlæggende forståelse for programmering og software arkitektur, kan man nemt skifte mellem de forskellige programmeringssprog og app typer.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:
Hedam,
Det er jeg totalt uenig med dig i. Jeg kan udvikle i 15 sprog, og det kan jeg fordi jeg har den grundlæggende forståelse for hvordan man programmerer. Om man lærer at programmere i C++, Java, C# eller noget fjerde betyder minimalt. Om man vil udvikle mobil apps, PC apps, web apps etc. betyder ligeledes minimalt. Har man den grundlæggende forståelse for programmering og software arkitektur, kan man nemt skifte mellem de forskellige programmeringssprog og app typer.

Jeg kan php, cocoa, java, javascript, C# mm. og føler derfor ikke at jeg har mere at lære indenfor mit fag. Kan sagtens lære et nyt sprog, hvis jeg skulle få brug for det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Okay, respekt!

Jeg har udviklet software i over 20 år, arbejder som leder og Senior Software Engineer i en Tech virksomhed i Silicon Valley. Og jeg lærer stadig. Jeg må lære meget langsomt... ;-)

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Ja, men hentyder til lære som i boglig indlæring. Gymnasie, universitet, osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

amino systemet er lidt sygt pt - og stjerner kan ikke givet, du skulle ha haft 6 ca Carsten

Det lyder FRYGTELIGT gammelt at sige, at man ikke nødvendigvis som ung altid helt kan overskue ting og betydningen af ting - men omvendt, enhver er sin egen lykkes smed, og vil man gamble på, at det man har lært sig rækker - og kan give overskud og glæde, så er det vel ikke noget der er helt umuligt

Jeg ville tro, at gode software udviklere i ansatte jobs ligger på 40-50 t om måneden og en del klart mere - og det skal man så måle op mod hvad man kan tjene som selvstændig - måske uden at ha totalviden som kan skaffe de store kunder - og den arbejdsindsats der skal ydes-  og den frihed det kan give (frihed som jo også omfatter frihed til søvnløse nætter over barn nr 3 og omkostningerne i et år hvor ting går baglæns i selskabet - men bestemt også omfatter mange muligheder frem)

Der findes ikke et klart svar, kun det helt generelle, at uddannelse sjældent skader, og helt specielt hvis man er så heldig, at man har mulighed for at uddanne sig og køre lidt virksomhed ved siden af, så var mit råd klart - skaf en god uddannelse - også selv om jeg skulle blive set som meget gammeldags - også selv om jeg - med en vel ret enkelt merconom "uddannelse" klarede mig op til CEO i børsnoteret koncern med datterselskaber i 9 lande og 350 ansatte - så kan jo love, at jeg ind imellem god kunne ha ønsket mig lidt mere teoretisk ballast til at diskutere med bestyrelsen og endnu mere CFO - men - ja det kan gøres - og lykkedes fint - men TAKE CARE også selvom du tror IT er noget man kan til bunds efter selvstudier og arbejde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)