Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100% iværksætter eller??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
I morgen stiftest selskabet til vores nye hjemmeside projekt og iværksætter drømmen er tættere på end nogen sinde, men efter en samtale med min chef på mit nuværende job, er jeg kommet lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre mht. at kaste mig 100% ud i det som iværksætter eller kun 50% og så beholde lidt timer på mit nuværende job.

Situationen er den, at jeg godt kan få lov til at beholde mit nuværende job, hvor jeg går ned i tid her i efteråret (hvilket vil sige ca 15 timer om ugen) hvilket sådan set er godt, da der så bliver tid til at få gang i hjemmesiden. Det jeg derimod er træt af, er at jeg skal arbejde ca 30timer om ugen i foråret og jeg skal skrive under på, at jeg ikke siger op i perioden d. 1/9-07 til 30/6-08. Hvis det kommer til, at gå som vi regner med, burde jeg kunne leve af min andel allerede efter 6 mdr og har derefter ikke behov for at arbejde på mit nuværende arbejde og slet ikke tid til det, da hjemmesiden vil tage al min tid.

Dvs jeg har 2 muligheder:

1: Sige mit job op og arbejde 110% for selskabet, hvor jeg ikke er sikret en løn før om ca 6 mdr og derfor må ned i banken og låne endnu flere penge, eller

2: Beholde mit nuværende job, hvor jeg er sikret løn, men så kun arbejde 50% for selskabet og derved udskyde min fulde koncentration om firmaet ca 1 år.

Hvis du stod i samme situation, hvad ville du så gøre? Vælge nr 1 eller 2?

Mvh

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:40
Hej,

Spændende valg du står overfor.

Det kommer meget an på situationen, og der er vel en masse faktorer for sådan en beslutning. Umiddelbart vil jeg sige at du skal gøre, hvad du føler er det rigtige.

Hvis du ikke ved hvad du føler, så siger jeg nummer 1:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvis det var mit første iværksætterprojekt, så ville jeg nok vælge 2. 1. kan blive dyr for dig. Men sørg for at få websitet på markedet så hurtigt som muligt, så du kan få noget feedback. Det der er skal selvfølgelig virke, men det er ikke nødvendigt at det kan alt. Jeg gør selv følgende:

Skriv funktionaliteter ned i små historier i et projekstyringssystem med det samme du får idéen. Ja, jeg er Extreme Programming fan

Estimer hvor lang tid det vil tage at udvikle den funktionalitet.

Vurder hvor vigtig hver enkelt funktionalitet er.

Find de funktionaliteter der er absolut nødvendige for at websitet er bare det mindste brugbar for en bruger.

Implementer disse funktionaliteter - og kun disse.

Sæt systemet i drift.

Få feedback. Hvad vil brugerne gerne have at websitet skal kunne udover det som det kan nu?

Implementer de vigtigste funktionaliteter af de resterende...

Det kan nogle gange godt betale sig at købe standardkomponenter med funktionalitet i stedet for at udvikle dem selv.

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:23
Dato: 02-07-2007 16:47:30 Forfatter:Konne
..... og jeg skal skrive under på, at jeg ikke siger op i perioden d. 1/9-07 til 30/6-08. .....

Det lyder da ikke lovligt i mine øre.

Du kan vel få rettet i din kontrakt at dit opsigelsesvarsel bliver udvidet, men så skal arbejdsgiverens opsigelsesvarsel tilsvarende forhøjes.

I alle tilfælde læser jeg funktionærloven som om du ikke kan miste mere end en halv månedsløn i bod på at "gå i utide".

Jeg ville tage en snak med min fagforening (hvis du er med i en).

hygge

Jesper Lyster

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:08
Dato: 02-07-2007 16:47:30
Forfatter:Konne

I morgen stiftest selskabet til vores nye hjemmeside projekt og iværksætter drømmen
Dvs jeg har 2 muligheder:

Når man er i tvivl søger man mange gange råd hos andre, men ingen andre er i stand til at sætte sig ind i dit sted, ingen andre kender dine indereste tanker, ingen andre kender dine dybeste følelser og ingen andre kender dine inderligeste drømme.

Du ønsker andre skal guide dig mellem spørgsmål 1 og 2. Det virkelige sande i disse to spørgsmål, er, at du godt selv kender svaret, men du tøver, hvorfor tvivler du mellem disse to valg, spørg dig selv om det. Har andre fået dig til at tvivle på din drøm om at blive selvstændig.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:50
Nikolaj: Ja det er et svært valg også derfor jeg lige vil høre lidt andre.

Casper: Det er også sådan vi har gjort, men da hjemmesiden /databasen er rimelig omfattende og man ikke kan undvære noget af det - ja så skal det hele laves med det samme. Hjemmesiden er færdig om ca 2 uger og det kan desværre ikke gøres hurtigere. Der er allerede 3-4 mand på opgaven og der mangler gennemtestning og de sidste småting i databasen. Da vi er igang med at lave en hjemmeside, som der ikke lige findes andre af på markedet, er vi nødt til at få det hele lavet og det er desværre rimelig dyrt, men sådan er det nu engang

Lothrim: Det var jeg slet ikke klar over og jeg er ikke lige medlem af en fagforening. Tror jeg tager fat i min lovsamlig og læser lidt om det inden jeg skal ind til chefen igen. Mange tak for det indspark.

Søren: Det har du helt ret i. Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge det ene eller det andet. Min familie og kæreste synes helt klar, at jeg skal vælge nr. 1, men de er også lidt tryghedsnarkomaner. Banken, revisoren og vores samarbejdspartnere tror 100% på ideen og mener det nok skal give en "fornuftig" indtjening, men da indtjeningen afhænger af, hvor mange virksomheder, der tilmelder sig hjemmesiden (som er gratis) er det svært at vide, hvor hurtig det går med at få tilmeldinger og derved hvornår der er nok værdi i selskabet til at udbetale løn.

Jeg skal først ind og snakke med chefen igen efter sommerferien, så jeg har heldigvis lidt tid til at tænke over tingene.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)