Hej Bent
Ja 1000kr spørgsmålet er jo hvorvidt det virker. Det vil jeg også gerne vide. Jeg startede som medlem af noget der hed iBarter, hvor konceptet var det samme, men fordi det var nyt, så kostede det ikke noget at "melde sig ind". iBarter blev så overtaget af absi, og mit gratis medlemsskab blev overført til absi - indtil 31.07 tror jeg vist det er.
Hvor vidt det virker, og hvor meget man får ud af det, tror jeg er afhængigt af hvad du beskæftiger dig med, og din egen indsats. Jeg kan sige at for mit vedkommende så har det givet absolut intet. Men jeg har nu heller ikke gjort så meget ud af det.
Jeg laver panoramabilleder og interaktive rundture. Det er stadig relativt ukendt, og det meste af mit
salg sker gennem opsøgende arbejde, da det jeg laver dækker et latent behov. Dvs. der er ingen absi medlemmer der aktivt går ind og søger efter mig - så jeg tror ikke jeg får nogen uopfodret henvendelser. Lidt over 400 personer har set min profil derinde, men ingen har kontaktet mig. Jeg skal dog til at teste hvorvidt de potentielle kundeemner er mere modtagelige for handel når jeg nævner at jeg også er absi medlem i mit opsøgende arbejde.
Skal jeg være ærlig så tror jeg ikke effekten er så stor for mig. Men det er mit klare indtryk at flere og flere bruger absi som indkøbskanal. Dvs. skal de have noget, så leder de først blandt leverandører i absi.
Andre forbehold jeg har er at både køber og sælger betaler 4% i provision til absi ved hver handel. Det koster ca. 5000,- om året for medlemsskab, og når de hålder
messer og handelsmøder, så koster det kr. 1000,- at være med. Det er "big business" for absi - og for mit vedkommende så tror jeg ikke det vil give mig nok at være med. Jeg skal jo stadig selv lave alt opsøgende arbejde. Når man skal søge efter et produkt på absi, så sker det indenfor visse "
kategorier" men det jeg laver passer ikke ind i nogen af deres kategorier - og de vil ikke oprette noget der passer til min
virksomhed. Dvs. så er der da slet ingen der finder mig af sig selv.
Som sagt så tror jeg nu det er meget afhængigt af hvilke branche du arbejder i. Men de tilbyder også at sende en af deres konsulenter ud til en snak om mulighederne. Dete benyttede jeg mig også af. Han kunne bare ikke fortælle mig noget jeg ikke allerede vidste i forvejen......
Hvis du selv mener potentialet er der, så skal du ikke lade mit kritiste indlæg afskrække dig. Jeg tror mulighederne er mange - så fremt man formår at finde den rette indfaldsvinkel, og såfremt man har det rette produkt.
Hilsen Morten