Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du absi ?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
så vil jeg gerne høre lidt om det, da jeg er blevet kontaktet af dem. Men jeg har aldrig hørt om dem før.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:46
Hej Bent

Jeg kender godt ABSI. Er faktisk selv medlem, men jeg bruger det pt. ikke til så meget.

Hvad er det du gerne vil vide om dem? Er det konceptet? Hvordan det fungerer eller??

Hilsen Morten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 09:19
Hej Morten

Jeg tror faktisk at det jeg gerne vil vide er om det virker, for det er jo ikke gratis :-\

jeg har tidligere været med i noget lignende, men det var en rigtig skidt forretning: 2 forespørgsler, nul ordrer -på et år. Så jeg er rimelig skeptisk.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:35
Hej Bent

Ja 1000kr spørgsmålet er jo hvorvidt det virker. Det vil jeg også gerne vide. Jeg startede som medlem af noget der hed iBarter, hvor konceptet var det samme, men fordi det var nyt, så kostede det ikke noget at "melde sig ind". iBarter blev så overtaget af absi, og mit gratis medlemsskab blev overført til absi - indtil 31.07 tror jeg vist det er.

Hvor vidt det virker, og hvor meget man får ud af det, tror jeg er afhængigt af hvad du beskæftiger dig med, og din egen indsats. Jeg kan sige at for mit vedkommende så har det givet absolut intet. Men jeg har nu heller ikke gjort så meget ud af det.

Jeg laver panoramabilleder og interaktive rundture. Det er stadig relativt ukendt, og det meste af mit salg sker gennem opsøgende arbejde, da det jeg laver dækker et latent behov. Dvs. der er ingen absi medlemmer der aktivt går ind og søger efter mig - så jeg tror ikke jeg får nogen uopfodret henvendelser. Lidt over 400 personer har set min profil derinde, men ingen har kontaktet mig. Jeg skal dog til at teste hvorvidt de potentielle kundeemner er mere modtagelige for handel når jeg nævner at jeg også er absi medlem i mit opsøgende arbejde.

Skal jeg være ærlig så tror jeg ikke effekten er så stor for mig. Men det er mit klare indtryk at flere og flere bruger absi som indkøbskanal. Dvs. skal de have noget, så leder de først blandt leverandører i absi.

Andre forbehold jeg har er at både køber og sælger betaler 4% i provision til absi ved hver handel. Det koster ca. 5000,- om året for medlemsskab, og når de hålder messer og handelsmøder, så koster det kr. 1000,- at være med. Det er "big business" for absi - og for mit vedkommende så tror jeg ikke det vil give mig nok at være med. Jeg skal jo stadig selv lave alt opsøgende arbejde. Når man skal søge efter et produkt på absi, så sker det indenfor visse "kategorier" men det jeg laver passer ikke ind i nogen af deres kategorier - og de vil ikke oprette noget der passer til min virksomhed. Dvs. så er der da slet ingen der finder mig af sig selv.

Som sagt så tror jeg nu det er meget afhængigt af hvilke branche du arbejder i. Men de tilbyder også at sende en af deres konsulenter ud til en snak om mulighederne. Dete benyttede jeg mig også af. Han kunne bare ikke fortælle mig noget jeg ikke allerede vidste i forvejen......

Hvis du selv mener potentialet er der, så skal du ikke lade mit kritiste indlæg afskrække dig. Jeg tror mulighederne er mange - så fremt man formår at finde den rette indfaldsvinkel, og såfremt man har det rette produkt.

Hilsen Morten 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 11:07
hej Morten

Tak for svaret. For mig lugter det lidt af MLM og pyramide. En stor pengemaskine. Så jeg er stadig skeptisk.

Andre input?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:10
Hej Bent

Jeg tror nu ikke de er mere "farlige" end alle de netværksgrupper der findes derude. Men én ting er helt sikkert. De mister ikke nogen penge på det.

OG hvis du ser på medlemslisten, så må de jo gøre et eller andet rigtigt.

God fornøjelse med hvad du så end finder ud af

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 11:49
Hej alle.

Mødebooker er medlem af ABSI og har været det i godt et år. Vi har brugt det en del og haft fornuftigt udbytte af det. Vi kan sælge masser af timer/varer igennem systemet, men har, da vi er en servicevirksomhed med en forholdsvis lille administration, ikke det helt store at købe hos de andre medlemmer. Og skal man finde en ulempe, er det i hvert fald vores største udfordring. Vi kan bruge ABSI som en buffer og sælge vores timer i ABSI valuta, når vi mangler opgaver - altså har ledig kapacitet. Jeg vil til en hver tid foretrække at handle i danske kroner, men med alternativet til at folk sidder uden noget at lave, er det jo super, at man kan "bytte" sine varer væk til andre ting, som man har brug for i virksomheden. 

Som eksempel på, hvad vi har købt gennem ABSI kan nævnes: Hæve/sænke skriveborde, kontorstole, kontorartikler, tryksager.

Som eksempel på, hvad vi har solgt gennem ABSI kan nævnes:  mødebooking og direct mail kampagner

Der er absulut intet hokus pokus eller MLM over ABSI. Det er i bund og grund "bare" en forening, hvor medlemmerne har mulighed for at network og handle indbyrdes med sine egne varer. I bund og grund en god idé og til trods for at der stadig er udfordringer og udviklingsmuligheder, er det et godt sted at melde sig ind. specielt hvis man har en virksomhed med meget indkøb og til tider stille perioder eller folk eller mulighed for at tage meromsætning ind.

Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du har flere spørgsmål.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:37
Dato: 02-07-2007 11:06:41 Forfatter: Bent A.
hej Morten

Tak for svaret. For mig lugter det lidt af MLM og pyramide. En stor pengemaskine. Så jeg er stadig skeptisk.

Andre input?

Som allerede skrevet, så er ABSI ikke noget med MLM eller pyramide. Vi er også med i ABSI, bruger det ikke så meget, men har da været med på et par messer for lige at se tingene an.

ABSI er i bund og grund en avanceret form for gammeldags byttehandel. Du sælger din ydelse til en anden ABSI virksomhed for ABSI kroner, som du får på en ABSI konto. Senere vil du købe en anden ydelse og betaler så med din indtjente ABSI kroner. På den måde har du ikke kontanter op ad lommen, men "kun" dine ressourcer. En ABSI kroner svarer til en DKK.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 02:17
Dato: 02-07-2007 11:06:41 Forfatter: Bent A.
hej Morten

Andre input?

Hvorfor er det lige du linker ABSI til lugten af MLM og pyramide (og omvendt...) ... kan du forklare mig hvori den begrundelse ligger...?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 08:40
Ja, jeg kan altså heller ikke se, hvordan man kan få det til at lugte af MLM og Pyramidespil....og en pengemaskine - ja, det skulle alle virksomheder da gerne være. Hvem vil drive en virksomhed, hvor formålet er ikke at komme til at tjene penge...? Ifølge deres regnskaber har de godt nok ikke tjent nogen penge endnu, men hvis de forstår at lede virksomheden i den retning, de giver udtryk for, skal det nok lykkes dem en dag.

I øvrigt er den tidligere store danske fodboldstjerne Harald Nielsen bestyrelsesformand og der er andre seriøse forretningsfolk bag butikken...

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)