Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et hurtigt spg ang selvangivelse..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved et tilfælde så jeg at i dag er sidste dag.. herligt.. havde glemt alt om det.
Dog er regnskabet fra 2006 færdigt for længst og afsluttet.. men jeg har dog et enkelt spørgsmål.

I den rubrik ved tastselv der hedder 111 (Overskud af selvstændig virksomhed..)
Jeg har lavet regnskabet selv i SummaSummarum da det er rimelig simpelt, men når jeg deri vælger Årsregnskab er det så "periodens resultat før renter" der skal ind i rubrik 111?
Undre mig over dette da størrelsen på dette beløb er meget større end hvad jeg egentlig havde stående på min firmakonto (som ALT går ind over).

Hvis jeg laver noget forkert.. hvordan er mulighederne så for at få det rettet / ændret efter i dag?
På forhånd mange tak for hjælpen :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:12
Du kan sagtens rette din selvangivelse senere - Skattevæsenet kan ændre din skat i 5 år, og det kan du også.

Dit overskud er ikke nødvendigvis ensbetydende med saldo på bankkonto - du kan jo have investeret nogle af penge i andet end lige have dem stående på en konto - for eksempel et varelager, forudbetalte omkostninger, tilgodehavende hos dine debitorer og så videre.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:53

Hvis du har aktiver i firmaet som du har skrevet på, så påvirker dette også dit overskud og derfor kan du ikke sammenligne din bank konto med overskuddet. Hvis du har udbetalt løn til dig selv i årets løb, så kan du jo heller ikke se det i periodens resultat da det står neden under egenkapitalen, men det kan du jo se på din bankkonto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hej!

Jeg mener nu altså kun det er 3 år.

/Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:30
Hej

Hvis revisoren siger 3 år, så må du nok hellere lytte til det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 15:51
Jeg takker for svar :)

Alt er vist gået i orden nu.
Dog har jeg noget forskudsskat og AM-B der skulle betales via nogle girokort.. har siddet i kø hos SKAT i 30 minutter nu bare for at få svar på ét spørgsmål :/

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:28
Begge har faktisk ret.

Der gælder en 3 års frist fra den 1/5 hhv. 1/8 året efter indkomståret. Det skal forstås sådan at skattemyndighederne kun kan fremsætte forslag til ændring af indkomståret 2004 frem til 1/5 2008, og de skal så senest have lavet en afgørelse 1/8 2008. Derved kan vi tale om en forældelsesfrist på 3,5 år til 4,8 år afhængig af hvilke tidspunkter man regner fra. Det mest reelle er dog at regne fra afleveringen af selvangivelsen og så taler vi om ca. 3 år.  

Vedr. det med overskuddet og indeståendet så er der jo også noget der hedder private indskud og hævninger. Din bankbeholdning/egenkapital er påvirket af indskud/hævninger. Det er dit overskud ikke.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)