Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At stifte et Smba: Holding og driftselskab

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Sagde du ellers ikke, at du havde styr på alt. 

Jeg har styr på det meste føler jeg personligt, og ellers har jeg min revisor, min advokat, og bedst af alt: Amino. Jeg har dog et spørgsmål som du muligvis kan hjælpe mig med da du jo er Smba eksperten.

Og da du jo besvare spørgsmål på amino gratis, så vil jeg da gerne stille dig det - hvis du ikke vil besvare på det uden betaling, må du sende mig en PB, så må vi se på det.

Mit spørgsmål går på:

Mit smba startes jo med indskud/kapital på DKK 0,-

Jeg ved at hvis man starter et ApS er der jo krav på de DKK 80.000 ,- og at man ikke bare den dag ApS'et køre godt, trække pengene ud igen til sig selv, uden at fortage en omkostningsfuld kapitalnedsættelse.

Men hvad med Smba? Kan jeg nu når jeg starter Smba'et med 0 i indskud/kapital, så bagefter selv låner Smba'et 100tkr til varekøb o.lign f.eks. kan jeg så på sigt når det kommer til at køre godt og der er mulighed for det, trække de 100 jeg har lånt Smba'et ud til mig selv skattefrit? Eventuelt plus renter? (og inden folk begynder så renter til markedsrente!)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Henrik Koudahl:

Ejler Ottesen:
Sagde du ellers ikke, at du havde styr på alt. 

Drillepind Big Smile  

Men ja - jeg forstår godt din bemærkning. Det er vigtigt på forhånd at have et overblik over hvad det egentlig er man vil opnå med sine selskaber. Her ville det være været en fordel, hvis man havde søgt hjælp hos en der både problemstillingerne omkrign smba men også styr på regnskab, transfer pricing, tvungen sambeskatning mv.

For 7 kr. i minuttet kan man eksempelvis komme langt.

/Henrik

Er helt enig med dig. Indtil videre har jeg fundet Martin yderst professionel og hjælpsom. Ligeså med Ejler, men mig og Martin fik bare en aftale i hus hurtigere end jeg og Ejler.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 07:45

Michel Moore:

1kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58

?

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:48

Jeg har læst og fået at vide det skal være mindst en krone i egenkapital

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Provins:
skal være mindst en krone i egenkapital

Det er forkert. 
o (NUL) KR er tilstrækkeligt. 

I et GmbH UG er det 1 Euro.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Ejler Ottesen:

Provins:
skal være mindst en krone i egenkapital

Det er forkert. 
o (NUL) KR er tilstrækkeligt. 

I et GmbH UG er det 1 Euro.

Super

Så kom den del på plads

Jeg ved at hvis man starter et ApS er der jo krav på de DKK 80.000 ,- og at man ikke bare den dag ApS'et køre godt, trække pengene ud igen til sig selv, uden at fortage en omkostningsfuld kapitalnedsættelse.

Men hvad med Smba? Kan jeg nu når jeg starter Smba'et med 0 i indskud/kapital, så bagefter selv låner Smba'et 100tkr til varekøb o.lign f.eks. kan jeg så på sigt når det kommer til at køre godt og der er mulighed for det, trække de 100 jeg har lånt Smba'et ud til mig selv skattefrit? Eventuelt plus renter? (og inden folk begynder så renter til markedsrente!)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36

Michel Moore:
Kan jeg nu når jeg starter Smba'et med 0 i indskud/kapital, så bagefter selv låner Smba'et 100tkr til varekøb o.lign f.eks. kan jeg så på sigt når det kommer til at køre godt og der er mulighed for det, trække de 100 jeg har lånt Smba'et ud til mig selv skattefrit?

Ja, det er ikke anderledes. Det er penge som du har lånt dit smba og som allerede er beskattet.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Lige nøjagtig. Super, tak for hjælpen alle sammen

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)