Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår vender facebook aktien?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
dvs.... omkring kurs 8 :-)

Ja det er der omkring. Jeg har selv tænkt på kurs $5. Skype-Smile

Søren.Pedersen:
fatter ikke nogen kunne vurdere den til P/E 100

Det er absolut vanvittigt. De var sgu ikke kede af det, men måske de er det nu. Skype-Wink

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 17:52

BBX:

Se den video jeg vedhæfter i besked længere nede vedr. hvad "want" knap er og hvad den kommer til, at kunne i fremtiden.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:05

Thomas Frost og BBX:

Ti div. "skeptikere"

Jeg vedhæfter her to links, som jeg har valgt, at forholde mig til.

video af Martin Thorborg vedr. fremtidens muligheder med Facebook/aktie:

1.: http://www.youtube.com/watch?v=f860Qqi0SCo

Lyt/se hele videoen igennem (15 min) Indslaget er lavet for ca. 2 uger siden.

Se så hvad der skete i går med aktien og læs næste vedhæftede indlæg fra Bloomberg vedr. denne "want" knap. M. Thorborg har som jeg selv og andre altså fat i "noget" vedr. hvad FB vil kunne komme til, at gøre i fremtiden. Sitat fra Bloomberg artiklen: rose to the highest price in seven weeks after....

2.: http://www.bloomberg.com/news/2012-09-19/facebook-tests-mobile-advertising-on-third-party-applications.html

Jeg spår, at FB vil overtage ALT vedr. internettet samt overtage Google. Hvorfor det?

Jo ser I... alle folk er på FB alligevel. Snart kan man bruge søgefeltet i FB præcis som man søger inde på Google. Og hvorfor skal folk skifte mellem to sider når ALT alligevel kommer til, at være (er) på Facebook. Endvidere kan man allerede nu se første spæde spadestik til, at man kan lave egne deciderede hjemmesider på FB. Det tog mig ikke mere end 5 min. at lave min egen hjemmeside til en cafe på FB. Via pagemodo. Bevares.. det er ikke meget man kan endnu, men som sagt er det første spæde spadestik til hvad FB kommer til, at kunne.

Ikke mere brug for, at have webprogrammørere, web-firmaer, der laver hjemmesider. Folk/firmaer laver selv egne hjemmesider via/på Facebook hvor alle folk, firmaer, venner alligevel er.

Bum!

Hvis jeg og andre, der absolut intet ved om aktier, men til gengæld potentielt kan se hvad, der vil ske med Facebook, tager fejl - så bevares.. :)

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:21

Det er skåret ud i pap på engelsk her, vedr hvad det er jeg mener :-)

http://www.businessinsider.com/why-a-want-button-would-revolutionize-facebook-for-advertisers-2012-6

Vedr. hvad det er en "want" knap egentlig kan.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:25

Sander pennerup:

Thomas Frost og BBX:

Ti div. "skeptikere"

Jeg er ikke skeptiker, jeg ved ikke nok om Facebook til at være skeptiker, da jeg aldrig har haft andet end nogle fake profiler derinde, jeg er nok nærmere bare nysgerrig, især efter de seneste ugers dårlig omtale af deres blokeringer.

Men indtil Facebook begynder at yde support skal vi vist i øvrigt ikke være bange for at de tager over alt.

Jeg ved ikke om du har hørt om de efterhånden mange sager der har været hvor firmaer er blevet blokeret på Facebook, fordi der imellem de mange hundrede sider der ligger på den shared hosts hvor de ligger, har været en spammer. Så har Facebook tåbeligt nok valgt at blokere alle sider på serveren, uden at tage fat i hosting firmaet først og uden svare på hverken firmaers eller hostingfirma henvendelser.

Der er da ikke nogen seriøse firmaer der satser hele butikken på Facebook, og har både hjemmeside, comments og alt andet derinde, når Facebook uden varsel og uden at svare på support bare lukker firmaerne ude.

Det er muligt der er potentiale i Facebook, men så længe de bare blokerer ærlige redelige firmaer der intet har gjort galt, skal du ikke satse på en masse firmaer lægger endnu mere i hænderne på Facebook. Jeg gør mit for at oplyse om denne utilstedelige praksis og indtil Facebook tager sig sammen, vil jeg på det kraftigste advare imod at blive for afhængig af Facebook, da det kan være slut i morgen (ligesom man heller ikke skal lægge alle sine æg i Google-kurven).

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:32

Kan kun give dig ret vedr. det med, at FB er pisse irreterende og dybt useriøse hvad angår support :-)

Supporten er jo ikke eksisterende.

Men vedr. "want" knappen er det en knap et frma kan "sætte ind" på deres egen personlige hjemmeside. Og ud fra dette, som altid bliver man så videreført til en evt. fb-firmaside/produkt. Men fordelen er nu, at man konkret kan se hvad en given kunde rent faktisk gerne potentielt vil købe.

Super for mig, som firma/hjemmeside-ejer :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

For det første kan der ske meget via reguleringer for det andet er langt fra alle på facebook, og mange som er, holder sig langt fra alt der kræver man godkender en eller anden App eller en spredning af info. Den kan sagtens stige, vil vel gøre det, men en kurs 600 skal man vist være ret optimistisk for at tro på, dertil er den for moden allerede - og skal den tjene penge der vil noget, for at nå en kurs der bare minder om det, så er der kun forbrugerne til at betale, og vil de det, eller opstår der så noget andet?

Jeg kan godt holde mig i skindet - men som lotteri er den da sjov, og stige, det tror jeg godt den kan

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:43

Sander pennerup:

Kan kun give dig ret vedr. det med, at FB er pisse irreterende og dybt useriøse hvad angår support :-)

Supporten er jo ikke eksisterende.

Men vedr. "want" knappen er det en knap et frma kan "sætte ind" på deres egen personlige hjemmeside. Og ud fra dette, som altid bliver man så videreført til en evt. fb-firmaside/produkt. Men fordelen er nu, at man konkret kan se hvad en given kunde rent faktisk gerne potentielt vil købe.

Super for mig, som firma/hjemmeside-ejer :-)

Ingen tvivl om det er smart, men forvent ikke Facebook kommer til at overtage alt hvis de bare lukker for ærlige firmaer tilstedeværelse derinde, uden videre.

Husk også at grunden til aktien ikke bare ryger i vejret er at der indenfor IT-branchen altid sker uforudsete ting.

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg kan huske dengang IBM var giganten som ingen troede nogensinde ville blive slået af pinden, de sad jo på alt. Derefter var det Microsoft, så havde jo en position som ingen nogensinde kunne udfordre. Derefter var det Google som ville komme til at overtage alle services på nettet. Og denne gang er de så Facebook der nu kommer til at overtage alt :)

Og hver gang er argumentet at nu er det altså vildere end sidste gang vi sagde det og denne her gang er det så godt som sikkert at dette ene firma vil sætte sig på alt.

Det kan godt være det sker denne gang, men jeg tvivler, ligesom jeg har tvivlet de andre gange en usårlig konge af it-verdenen er udråbt.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 18:56

Jeg syndes det er vildt i den grad som du bare ser det som indlysende at facebook overtager verden mm. Facebook er på toppen pt men der er også en ENORM risiko ved FB. Der er mange virksomheder der er blevet udråbt til at erobre verden. Jeg nævner i flæng Secondlife, Google, Microsoft, Yahoo, Myspace og der er så mange flere. Kommer FB med spænende produkter de næste 5 år? Sikkert! FB øger sikkert deres omsætning men spørgsmålet er ikke om FB klare sig men om FB øger deres overskud med 2 til 3 gange inden for ganske få år. Her er jeg mere i tvivl. Hvis de skal være deres kurs vær ved introduktionen skal de øge deres overskud med min. 5 gange plus have en pæn vækst bagefter! FB overtager ikke verden af den simple grund at om nogle år kommer der nogle nye folk med noget som vi ikke ved at vi mangler i dag. FB er ved ikke at være cool mere. FB er i den første face af decline lige som Secondlife, Yahoo, Myspace og mange flere før dem. Det er ikke cool mere at være på FB for min mor er på FB, min far er på FB. ALLE er på FB og det er problemet! Brugerene vil blive trætte af FB på et tidspunkt for der er grænser for hvor meget farmeville vi kan spille og hvor mange ligegyldige billeder fra familien vi gider kigge på. Firstmoversne er ved at finde det næste og om nogle år så er vi alle sammen på vej videre til noget andet. Enhver bud på at facebook aktien er mere værd end 10 - 12 $ glemmer at regne rigtig meget risiko med!

Omkring web-programmører så er jeg ikke bange for mit job. Hvis der er en ting jeg har læst når jeg driver virksomhed det er. BASER ALDRIG DIN FORRETNINGSPLAN PÅ EN STOR OG MULTINATIONAL VIRKSOMHEDS NÅDE !!! Hvis du driver virksomhed kun på FB er det det du gør og det ender som regel galt og jeg har set det så mange gange.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg ikke skrive endnu et langt indlæg, men jeg vil blot påpege, at aktiens potentiale ikke ligger i nye små innovationer som en "want"-knap. Efter den har stabiliseret sig (formodentlig under $15 pr. aktie), vil en eventuel kontinuerlig stigning eller god periode komme, på baggrund af at de finder ud af at tjene penge. Ikke på baggrund af nye måder at lave "likes" på.

De tjener langt fra nok lige nu til, at det kan retfærdiggøre den pris aktien sælges til. Og de skal tjene meget mere, for at den kommer i nærheden af at være en "power-aktie". De har allerede konkurrenter med flot dækningsgrad, vækst og indtjeningsevne.

Desuden er de pressede af andre spillere på markedet, da Facebook er det eneste produkt virksomheden har. Så mens Google, Baidu, Microsoft og andre nye spillere (renren, qq osv.), tjener alle deres penge på andre produkter (og derfor ikke behøver at gå på kompromis med reklamer osv. overfor forbrugerne), er Facebooks indtjeningsevne afhængig og begrænset til netop dette ene produkt.

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre for Facebook, og det ser bestemt heller ikke sort ud for dem... Men der er meget lang vej fra hvor de er nu, til skyskraberne på aktiemarkedet. De skal jo også lige ned på jorden først.

Læs tallene. Rygter og håb kan sagtens tegne positiv kurs for aktien, men som regel kun på kort sigt. Langsigtet "god kurs" ligger på bundlinjen, og det er tallene der taler.

Igen, De Varmeste Hilsner fra mig

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)