Og en del af trafikken til alle hjemmesiderne bliver styret af google, bye bye FB... Hvis og hvis og hvis, meget kan ske på 5 år, især på nettet. Personligt tror jeg ikke engang at google søgemaskinen er på toppen om 5-10 år der er der kommet en ny spiller på banen, hvilke søgemaskiner brugte vi for 10-15 år siden? Google har bare være smarte at udvikle flere tjenester som kan hjælpe dem med at tjene penge over lang sigt..
Gider ikke bruge tid på det, jeg har min mening som der ikke kan rokkes ved før jeg ser det ske, alt ændrer sig på nettet, ingen forbliver på toppen...
Lyt nu venligst til youtube klippet.. Det besvare jeres spørgsmål langt bedre.
Jeg vedhæfter det endnu engang. (det varer i 15 min). Lyt efter.
Jeg går ud fra det var til mig. Jeg har lige set videoen igen og kan ikke se svaret på mit spørgsmål er der.
Jeg mener i øvrigt du og Thorborg overser den måske vigtigste ting overhovedet omkring want-knappen, nemlig at den kommer til at blive brugt som selviscensættelse, det nævner Thorborg, men glemmer i den forbindelse at der vil blive trykket want til en MASSE som folk ingen egentlig interesse har i, de trykker det for at sende et signal, men det er langt fra sikkert de ønsker at købe det de trykker want til.
Dem der på Google søger specifikt efter et produkt, er allerede langt i købsprocessen, det er en person der har trykket want og derefter får vist konkurrenter til dem de har trykket want på ikke.
Det er helt sikkert en fordel at Facebook får en masse informationer om folk, men jeg er ikke sikker på at want-knappen får samme effektive effekt som der forudsiges her, da folk kommer til at trykke want til alt muligt de dybest set ikke er interesseret i, de trykker blot for at sende et signal.
Så med Facebook kommer man altså, selv med wantknappen, til at vise en MASSE lige gyldige reklamer. HVis man søger efter skjorter på Google, får man tre annoncer for skjorter, plus nogle organiske resultater.
Men for at vende tilbage til mit spørgsmål, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor man som shop skulle betale så meget ekstra for besøgende fremfor dem fra Google som er ultra targeted? Med Facebook vil der komme så meget lige gyldigt, og med Google får man ekstremt målrettede besøgende, hvorfor betale så meget mere for det?
P.S. Læg lige mærke til at jeg stiller nogle spørgsmål, jeg har ikke nødvendigvis ret i nogen antagelser, men synes det er et spændende emne at debattere. Jeg ser frem til at høre jeres meninger om det jeg skriver her.
Som tilføjelse, så får jeg pt vist en masse reklamer for SEO-værktøjer via adsense, bl.a. visualwebsiteoptimizer. Google kender mig godt nok til at vide det er det jeg er interesseret i, selvom de ikke kender min alder og køb.
Det er smart den dag man kan henvende sig kun til mænd på 18-25 år fra Herning, og det kan helt sikkert gøre at man kan forlange højere klikpriser og dermed udbetale højere klikpriser, spørgsmålet er om want-knappen kommer til at betyde så meget i den sammenhæng, eller det mere er de personlige oplysninger der kommer til at trække det værdifulde læs.
Ret mig hvis jeg fejl, men det virker lidt som om at indlægget ikke længere handler om aktiens kurs, men nærmere om hvorvidt Facebook får success med nye tiltag.
En "want"-knap er ikke afgørende for, om Facebooks aktie stiger. Der er langt flere faktorer indblandet, og det undrer mig at der kun er ganske få i denne tråd, der har nævnt noget om Facebooks tal og regnskaber. Det er trods alt dem der udgør den mest indikerende faktor for påvirkningen af Facebooks akties fremtid.
Jeg er umiddelbart ikke skeptisk overfor Facebook som virksomhed, men jeg tvivler på at virksomhedens aktiekurs undgår at falde min. 30 %, før skuden vendes. I kan læse hvorfor i dette indlæg og dette indlæg. Og om skuden overhovedet vendes, afgøres ikke af at de måske har fundet på en ny "like"-knap (og gid jeg kunne understrege dette).
Håber I alle får en herlig weekend, og jeg ser frem til at tråden udvikler sig til en hyggelig og faglig debat.
Nu vil jeg smutte til Norge, og nyde at Norsk Hydro er steget med 10,4 % over den seneste måned. Ha' det herligt!
Der er vist gået religion i debatten, facebook eller google. Det er helt umuligt at vide noget sikkert, andet end der kommer ikkentil atnvære EN vinder der kører med hele kagen, det er helt naivt at tro
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jo mere jeg tænker over det, jo mere kan jeg se det smarte i det Facebook har gang i, altså ikke lige med want-knappen, men med annoncer målrettet efter f.eks. by, alder, køn osv. Det skal nok blive en god forretning.
Der er ingen religion fra min side, hvis det er mig du hentyder til. Jeg prøver blot at udvide min horisont og forstå mulighederne, hvilket jeg er kommet et skrift videre med.
Det var nu ikke specielt dig eller Alexander for den sags skyld, synes nok alexander er meget sikker i en sag og blir kidt ked af modsigelser i tråden, med angivelser af zzzz osv, og det er lidt sådan med religionskrige. Jeg er ikke i tvuivl om facebook er smarte, jeg er heller ikke et sekund i tvivl om, at facebokk aldrig kommer til at være alene på markedet. Det eneste der er sikker er, at der sker noget overraskende på 10 års sigt, det går ikke at forudsige det marked så langt frem Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER