Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pinligt at være dansker...

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ditlev,

Det lyder som en simpel, bureaukratisk fejlbehandling af sagen - eller en misforståelse af din kones indvolvering i og engagement til Danmark. Så åndssvage kan de da for pokker ikke være, selv ikke i Udlændingestyrelsen (det må jo være dem, der er "beslutningstager" i sagen).

Jeg mener, at embedsmændene i Udlændingestyrelsen er jo på et eller andet niveau også en slags mennesker med følelser og en form for logisk sans. Hvad med at appelere til dén? Hvis alt andet ikke virker: Har I prøvet at true dem med forsiden af Ekstra Bladet (igen)? Det plejer (desværre) at virke, selvom jeg ikke er tilhænger af tabloidpressen.
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:02
Det er en pinlig sag - både denne og den med Martins amerikanske medarbejder.
Men det er jo galt hele vejen rundt og er kun blevet værre med kommunesammenlægningen. Jeg har lige været ansat i sundhedsafdelingen i en kommune (og den historie må i få en anden gang) og det var HORRIBELT at opleve hvad man byder borgerne. Så det er både stat, region og kommune der spiller fallit - regeringen har skabt mange gode ting i deres tid, men de har næsten nedbrudt hele velfærden og "den danske ånd" af hjælpsomhed, tillid, åbenhed og tolerence - enhver er sig selv nærmest nu og det er skammeligt. Det er ikke sådan jeg har lyst til at vores land skal opfattes ude i verden!

For 10 år siden kunne man ind imellem høre en historie om hvordan borgere blev svigtet af systemet. I dag kender ALLE nogen som LIGE nu bliver ladt i stikken - det er simpelthen ikke ok. Hvis vi skal konkurrere på pris så kan vi ikke beholde vores velfærdssystem, hvis vi derimod vil konkurrere på innovation og høj kvalitet kan vi, men det kræver at regeringen ved hvad de gør - og det ser det ikke ud til. Og jeg tror IKKE at den anden blok kan gøre det bedre...desværre...

jeg håber i finder ud af det og får en løsning på problemet - det er jo uholdbart at din kone ikke kan passe sine virksomheder! =/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
> Jeg mener, at embedsmændene i Udlændingestyrelsen er jo på et eller andet niveau også en slags mennesker med følelser og en form for logisk sans.

Det tror jeg ikke du skal regne med. Vi har ført set hvordan styrrelser har handlet ekstremt ensidigt, og endda ulovligt, under press fra politikerne. Husker i ikke Tamilsagen? Det virker somom at styrrelsen igen er ved at udvikle sig til et modbydeligt og menneskefjendst område, som tilsyneladende ser det som sin primære opgave at holde folk ude af landet. Det handler ikke længere om at give en fair sagsbehandling, men med alle mullige (og umullige) midler at holde alle ude for enhver pris. Det minder efterhånden mere om en Berlinmur, end et serviceorgan.

Desværre er der intet der tyder på det bliver bedre. Specielt Venstre har erklæret deres evige kærlighed til DF, og har igen og igen sagt at de intet problem har med at arbejde sammen med dem. Med mindre der bliver direkte oprør i Venstre, eller medlemmer og vælgere begynder at flygte, så tror jeg ikke vi skal regne med de store forandringer. NA var et frisk bud, men dels siger de jo også nu at de godt vil samarbejde med DF, og dels har de jo ikke den store tilslutning mere (sidste måling faldt de til 5%).

Det vil dog ikke forhindre innovative iværksættere i at iværksætte. Det kommer så bare til at ske andre steder end i Danmark. Det samme ser vi i disse år indenfor vindmølleindustrien. Siden regeringen nedlagde al støtte til vindmøller, er der ikke opsat en eneste mølle - til gengæld har danskere investeret flere milliarder i vindmølleparker i Tyskland - penge der lige så godt kunne være blevet i Danmark.

På samme måde må man sige i dag, at hvis man gerne vil arbejde internationalt, og måske enda være så "fræk" at forelske sig, gifte sig, eller få børn, med nogle der ikke har boet 12 generationer i Danmark, så bør man finde et andet sted at leve sit liv end i Danmark - man er simpelt hen ikke velkommen her. Det er sørgeligt men sandt

Som iværksætter arbejder jeg, som mange andre, med planer om etablering i udlandet - for mit vedkommende i USA eller Canada. Jeg føler ikke at klimaet i Danmark egner sig til international virksomhed. Resultatet vil så på sigt blive, at en større og større andel af de værdier jeg skaber, aldrig vil komme til Danmark - og komme Danmark til gode. Præcis på samme måde, som med vindmøllerne.

Hvad fa''en er det for en erhvervspolitik?

Jeg skal nok overleve - jeg er jo iværksætter, og jeg skal nok finde løsninger der gavner mig, min familie og mine virksomheder. Men er det godt for Danmark?
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:27
Jeg er simpelthen også træt af og pinlig berørt over at være dansker! Jeg bliver rasende når jeg hører disse eksempler... Hold kæft hvor er udlændingestyrrelsen nogle små uintelligente sørgelige mennesker, når de kan udvise folk som de nævnte.

Og deMib... Jeg kan virkelig godt forstå dine holdninger. Den danske regering graver deres egen grav ved konstant at fejl og nedprioritere befolkningens mest basale behov, nemlig at sørge for de unge og de ældre, give erhvervslivet gode vilkår ved at fremme vækst og iværksætteri og ikke mindst holde levestandarden for alle oppe på et tåleligt niveau. Drømmen om det som kunne gøre Danmark til det lille "paradis" vi alle ønsker... er langsomt ved at briste... og flere og flere søger ud af landet. De udlændinge der opfører sig dårligt og gang på gang udøver vold og trusler får længere og længere line (fordi politiet og regeringen er nogle kyllinger).... og de udlændinge som er med til at gøre Danmark mere "farverigt" på kultur og menneskelig forståelse og tolerance... bliver sparket ud!!! Det er ikke til at fatte at det ofte kun løser sig i positiv retning efter at sagerne omtales i medierne! Så burde man måske omtale ALLE sager i et husstandsomdelt magasin hver uge... ;)

80% af min familie er allerede emigreret til andre lande for at drive forretninger og leve det liv de ønsker. Mange af mine venner er også bosat udenlands.. simpelthen fordi de synes at DK giver falsk tryghed. Det er synd... Selvom vi i DK har et kæmpe stort sikkerhedsnet (kontanthjælp, sygedagpenge osv) så er der sku meget vi mangler.

Apropos udlændinge!!!

Jeg indrømmer dog gerne at jeg flere gange har været ved at stemme på PIA... men selvfølgelig skal alle udlændinge ikke rammes fordi der er nogle få grupper af der ville have godt af at få en omgang bøllebank og derefter blive sendt direkte UD af DK! Og hvorfor er der så mange der er bange for at sige det? Vi giver dem alt for meget magt ved at holde kæft fordi vi frygter at blive mødt af 20 fætre og kusiner! Hér hvor jeg bor, har den samme lille gruppe lorteunger i årevis lavet ballade... der er mange udlændinge ( i Nivå) men kun ca. 15-20 stykker der laver ballade. Sidst de kedede sig smed de kaninslag ind til elefanterne i Cirkus Renz... og fodrede dem med franskbrød med glasskår i!!! Nogle uger før, stod der 7-8 stykker ved stationen da jeg skulle sætte en veninde af. De tyrede en fodbold mod os 3-4 gange og ramte min bildør så hårdt at glasset var sprunget hvis den havde landet lidt højere oppe... jeg forsøgte at tage deres bold men uden held... og gav dem en finger da jeg kørte derfra! Ringede til politiet da jeg kom hjem som så resulterede i at der de næste 3 dage blev brændt politibiler af, slagsmål, overfald, anholdelser osv... ja de fleste så det vel i TV avisen!!!

For få dage siden lavede rødderne så bål foran den lokale skole... de brændte paller af og festede løs så beborene rundt om ikke kunne få deres nattero. Der kom brandbiler, politibiler i massevis men ungerne skabte sig så meget at politiet valgte ikke at gøre noget!!! De kørte bare... og gav dem deres vilje fordi de  ikke ville risikere at få smadret deres biler igen!!!

Nå nok om det!!!

Jeg ville bare ønske at der blev taget hårdt fat om de der ødelægger det for alle de "normale" mennesker der af forskellige årsager søger til DK. Der skal sku være plads til alle, men kan man ikke opføre sig ordentligt bør der skrides til handling.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:55
Hej Aminoer,

jeg er tysk statsborger og har boet i kongeriget i snart 7 år. jeg søgte om dansk statsborgerskab og kunne blive det efter 1 år, da jeg har dansk mor og har været medlem af det danske mindretal i Flensborg.

udlændingepolitiet anede ikke, at der fandtes et dansk mindretal i tyskland og efter jeg forklarede, bad de mig om 1000 kr bearbejdelsesgebyr og jeg skulle udfylde 15 sider.

efter 3 måneder skulle jeg til en slags "samvittighedsprøve", hvor jeg eksempelvis blev spurgt, hvem jeg ville holde med hvis tyskland og danmark mødes til en fodboldkamp. efter talrige søforklaringer fra min side kunne jeg efter den 20-årige kneits udsagn blive dansk statsborger. jeg fik igen nogle papirer med hjem som jeg blot skulle læse igennem, underskrive og faxe til udlændingestyrelsen. efter 1 år ville jeg så modtage det danske pas.

efter 1,5 år fik jeg et brev om, at de gerne vil have originalerne og hvis jeg ikke sendte dem i løbet af en uge, ville jeg ikke kunne blive dansk statsborger i denne omgang. jeg er sikker på, at de regnede med, at jeg havde mistet dem og derfor ikke kunne blive "antaget"!

jeg tænkte over sagen og besluttede, at dette land vil jeg ikke blive statsborger af.

klaus

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 12:19
Det er godt nok alt for stramt. Og efter hvad jeg hører, så lykkes det stadig at smugle folk ind ulovligt, så det rammer jo de forkerte folk det her.. Og det er pisse surt.

Tilgængæld er det også langt nede at kalde en politiker grimme ting, lige meget hvilken politik de fører.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:27
> at dette land vil jeg ikke blive statsborger af.

Det tror jeg heller ikke jeg ville, hvis jeg allerede var statsborger af et andet civiliceret land. Iøvrigt er det groteskt, at Danmark, som et af de få lande i verden, kræver at man opgiver sit oprindelige statsborgerskab, for at få et dansk. De fleste andre lande tillader dobelt statsborgerskab - og hvorfor ikke? I f.eks. USA oplever jeg dobbelt statsborgerskaber - eller bare dobbelte kulturelle forankringspunkter, som en styrke. Ikke en svaghed. Folk er stolte af både at være Amerikaner og f.eks. Italiener. - Jeg er Amerikansk Italiener - eller Amerikansk Irlænder. Jeg ser det ganske enkelt ikke som en konflikt, og jeg ser på ingen måde 100% assimilering som et mål. Hvad er der galt i at være Arabisk Dansker - eller Tysk Dansker. Mangfoldighed er da en styrke - ikke en svaghed.

Problemet er bare, at der fortsat er tilstrækkeligt mange danskere, som mener at vi skal fortsæte med en mere og mere fremmedfjendsk politik, med dobbelte standarder, og udsmidning af alt og alle der ikke passer 100% ind i en meget snæver og lille "Danskheds-" kasse.

Jeg er dog sikker på at Pianisterne og andet fremmedfjendsk godfolk taber denne kamp mod globalisering og det multikulturelle til sidst. Før eller siden. Der kan bare godt gå en del år endnu - måske endda en generation eller to. Så indtil da, må vi andre jo så bare indrette os efter det, og håbe på, at der stadig er nogle værdier tilbage i Danmark, når den sidste Pianist er død og borte ...
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:44
Øv. men nu bliver jeg altså lidt ked af det.

Jeg kan sagtens se uretfærdighederne der er beskrevet i indlæggene mht. til den pt. førte politik

men :

Jeg er sgu. stolt over at være dansker. Og hvorfor så det ?

Jo.

Jeg lever i et land hvor man tale frit, det bevirker at vi alle kan tilkendegive vores meninger

som feks, her på Amino (og tak for det).

Vi har valg mindst en gang hver fjerde år, hvor vi kan røre i den politiske gryde.

Man må frit offentligt sige en politiker imod.

Vi lever i foreningernes land, så vi alle har mulighed for at påvirke dagligdagen med vores synspunkter.

Der bliver taget hånd om vores arbejdsmilijø, og vores natur.

Vi har mulighed for frit at vælge hvilken uddannelse vil vil ha.

Det er en selvfølge at vi kan få lægehjælp.

Der er spændt et socialt netværk ud under os, der griber os hvis det går galt.

Vi kan trygt gå vores alderdom imøde (endnu).

Undskyld, men jeg måtte lige have luft.

Med ønsket om en retfærdig udgang for de verserende sager

Velig hilsen.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:08
@ John J

kan man ikke alle de ting du nævner i andre civiliserede, demokratiske lande? politisk er der ingen forskel til andre lande, så det er der da ingen grund til at være stolt over. hvis danskerne nu kunne noget som andre ikke kan, så er der grund til stolthed, oder?

er du også stolt af at danmark har de hårdeste krav i europa (hvis ikke verden) for indvandring, mens danskerne frit kan bevæge sig ude i verden uden store problemer?

dobbelmoral er også en moral!

klaus

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:17
Dato: 01-07-2007 10:44:26 Forfatter: John J
Øv. men nu bliver jeg altså lidt ked af det.

Jeg kan sagtens se uretfærdighederne der er beskrevet i indlæggene mht. til den pt. førte politik

men :

Jeg er sgu. stolt over at være dansker. Og hvorfor så det ?

Jo.

Jeg lever i et land hvor man tale frit, det bevirker at vi alle kan tilkendegive vores meninger

som feks, her på Amino (og tak for det).

Vi har valg mindst en gang hver fjerde år, hvor vi kan røre i den politiske gryde.

Man må frit offentligt sige en politiker imod.

Vi lever i foreningernes land, så vi alle har mulighed for at påvirke dagligdagen med vores synspunkter.

Der bliver taget hånd om vores arbejdsmilijø, og vores natur.

Vi har mulighed for frit at vælge hvilken uddannelse vil vil ha.

Det er en selvfølge at vi kan få lægehjælp.

Der er spændt et socialt netværk ud under os, der griber os hvis det går galt.

Vi kan trygt gå vores alderdom imøde (endnu).

Undskyld, men jeg måtte lige have luft.

Med ønsket om en retfærdig udgang for de verserende sager

Velig hilsen.

Hér vil jeg så lige kommentere dine udsagn...
Jeg forstår godt dit budskab, men netop disse er årsagen til at jeg mener det modsatte. For min mening er at...

Nej, vi kan ikke tale frit... vi kan tale frit så længe det vi siger ikke pisser nogen af med en mening der er modstridende de andres (flertallet)!
Der bliver IKKE taget hånd om vores arbejdsmiljø... tværtimod! Der er SÅ mange mennesker der bliver skidt på og udnyttet af deres arbejdsgivere og kom ikke og sig at fagforeningerne altid hjælper... (been there, done that).
Og hvilken natur bliver der taget hånd om? (ok har endnu ikke udforsket de små øer).
Det med at lægehjælp er en selvfølge synes jeg også er HELT forkert... Jeg kender bare så mange der har skiftet læge gang på gang fordi lægen ikke har været til hjælp. Og det er ikke kun få eksempler men rigtig mange... (kan godt udspecificere hvis du ønsker det).
Vi kan i mine øjne IKKE trygt gå alderdommen i møde... hvem vil bo på et plejehjem hvor personalet er så presset at de ikke har tid til at hjælpe en på WC???
Og det sociale netværk der skulle gribe os når vi falder ved jeg ikke hvor du har fra... for dem jeg kender der er faldet, ligger stadig ned!

Mvh. Sue

P.S.
Det du kalder for et vidunderligt system, kalder jeg for et system der "ser" perfekt ud udefra, men som er pilråddent indeni og som kun giver folk falske forhåbninger!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)