|
Det lyder som en simpel, bureaukratisk fejlbehandling af sagen - eller en misforståelse af din kones indvolvering i og engagement til Danmark. Så åndssvage kan de da for pokker ikke være, selv ikke i Udlændingestyrelsen (det må jo være dem, der er "beslutningstager" i sagen). Jeg mener, at embedsmændene i Udlændingestyrelsen er jo på et eller andet niveau også en slags mennesker med følelser og en form for logisk sans. Hvad med at appelere til dén? Hvis alt andet ikke virker: Har I prøvet at true dem med forsiden af Ekstra Bladet (igen)? Det plejer (desværre) at virke, selvom jeg ikke er tilhænger af tabloidpressen. |
Det er en pinlig sag - både denne og den med Martins amerikanske medarbejder.
Men det er jo galt hele vejen rundt og er kun blevet værre med kommunesammenlægningen. Jeg har lige været ansat i sundhedsafdelingen i en kommune (og den historie må i få en anden gang) og det var HORRIBELT at opleve hvad man byder borgerne. Så det er både stat, region og kommune der spiller fallit - regeringen har skabt mange gode ting i deres tid, men de har næsten nedbrudt hele velfærden og "den danske ånd" af hjælpsomhed, tillid, åbenhed og tolerence - enhver er sig selv nærmest nu og det er skammeligt. Det er ikke sådan jeg har lyst til at vores land skal opfattes ude i verden!
Men det er jo galt hele vejen rundt og er kun blevet værre med kommunesammenlægningen. Jeg har lige været ansat i sundhedsafdelingen i en kommune (og den historie må i få en anden gang) og det var HORRIBELT at opleve hvad man byder borgerne. Så det er både stat, region og kommune der spiller fallit - regeringen har skabt mange gode ting i deres tid, men de har næsten nedbrudt hele velfærden og "den danske ånd" af hjælpsomhed, tillid, åbenhed og tolerence - enhver er sig selv nærmest nu og det er skammeligt. Det er ikke sådan jeg har lyst til at vores land skal opfattes ude i verden!
For 10 år siden kunne man ind imellem høre en historie om hvordan borgere blev svigtet af systemet. I dag kender ALLE nogen som LIGE nu bliver ladt i stikken - det er simpelthen ikke ok. Hvis vi skal konkurrere på pris så kan vi ikke beholde vores velfærdssystem, hvis vi derimod vil konkurrere på innovation og høj kvalitet kan vi, men det kræver at regeringen ved hvad de gør - og det ser det ikke ud til. Og jeg tror IKKE at den anden blok kan gøre det bedre...desværre...
jeg håber i finder ud af det og får en løsning på problemet - det er jo uholdbart at din kone ikke kan passe sine virksomheder! =/
Bliv gratis medlem