ja, ok - jeg er sur nu, og normalt er jeg stolt af at være Dansker når jeg bevæger mig rundt i verden...i dag har jeg dog haft en virkelig ringe oplevelse.
Som nogle af jer ved er jeg gift med en dejlig pige fra Kina, vi har to danske børn og har boet i DK igennem en årrække. Vi havde store problemer med at få et visa til hende før vi blev gift, dengang var hun country manager hos Danware, med ansvar for mio omsætning til det Kinesiske marked, men det var ikke grund nok. Efter lidt presse (EB, morgen-tv og TV avisen) gik det i orden, og hun blev en undtagelse, som Bertel sagde i brevet til os.
For 1.5 år siden flyttede vi til UK, men vi er i DK fra tid til anden. Min hustru har stadigt to selskaber i DK og hun skulle hjem til DK til møde med vores revisor, samt for at besøge min mor der lige er blevet opereret. Min hustrus opholdstilladelse er i mellemtiden udløbet - så hun skulle på ambassaden i London for at få et visum. Jeg ved ikke helt hvad der er sket, men hun fik at vide efter 2 timers møde at det var et afslag. Vi forstår det simpelthen ikke. Vi ejer stadigt et hus i DK (hendes navn er på skødet), hendes virksomheder er stadigt i DK - hun har betalt formuer i skat/moms i det sidste år inden vi flyttede fra DK - men de/vi/DK vil ikke lukke hende ind.
Jeg har virkeligt vanskeligt ved at forklare hende hvorfor...hun vil jo ikke snyde nogle, stikke af eller tage penge fra det danske samfund. Hun har altid klaret sig selv, været iværksætter og tjent penge til landet. Hvad sker der her!? Hun spørger om de tror hun lyver - og jeg ved sq ikke hvad jeg skal fortælle hende andet end "ja".
Vi kan takke en skøn blanding af Pia pigen og en del af de traditionelle fagforeningerne for det her. Hvis i kan huske sagen med Kimberly, så er den endnu ikke løst, for nu er alle papirerne blevet væk i udlændingeservice og vi skal starte helt forfra. Jeg er sgu ikke klar over hvor længe hun kan klare det psykisk mere, jeg tror hun snart skrider, det havde jeg også gjort!
Det lyder da totalt amatøragtigt - og nok mest af alt som en god undskyldning. Det lyder dejligt bekvæmt at sagsakterne er "blevet væk", i en sag der har været oppe at vende i medierne.
Jeg håber ikke at i blot lader sagen ligge, nu hvor "papirerne er blevet væk". Der må være nogen der sidder med nogle røde ører et sted...
Dato: 27-06-2007 20:57:37 Forfatter: Asbjørn Laurberg Det lyder da totalt amatøragtigt - og nok mest af alt som en god undskyldning. Det lyder dejligt bekvæmt at sagsakterne er ''blevet væk'', i en sag der har været oppe at vende i medierne.
Jeg håber ikke at i blot lader sagen ligge, nu hvor ''papirerne er blevet væk''. Der må være nogen der sidder med nogle røde ører et sted...
Nej nej, det var vi igennem flere gange i DK. Man lærer hurtigt at tage kopier af alt.
Udlændinge styrelsen er efter min mening blevet meget pinlige. Det må da forhelvede være logik for burhøns, at såfremt man ejer hus og bidrager til den den danske statskasse, så burde man være velkommen i Danmark.
Jeg tror desværre den meget fremmedfjendske debat, som bl.a Pia "klamme fisse" kjærsgaard, er fortaler for rammer mange hæderlige mennesker.
Det er altid godt, selv at sørge for at man har kopier af dokumenter og deslige.
Men; jeg mener simpelthen ikke det kan være rigtigt, at papirer blot bliver væk. Det lugter alt for meget af at være af bekvemmelighed - nogle må sørge for at der er orden i sagerne, ellers må man jo gå videre op af i systemet og sørge for at der bliver placeret et ansvar.
Alt andet kan man ikke være bekendt at byde andre mennesker; også selvom de ikke er danske statsborgere.