Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg "hænge" en person ud på nettet som har snydt mig?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Som privatperson der er blevet snydt, kunne jeg meget vel finde på at agere som du gør (eller i det mindste true med det). Som ejer af en virksomhed, hvor en kunde ikke havde betalt, kunne jeg aldrig finde på det!

Generelt mener jeg, at man bør være endog særdeles sikker i sin sag inden man hænger privatpersoner eller virksomheder ud på nettet. Det kan for altid findes på f.eks. www.archive.org og det vil sikkert også stå der om 50 år.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:12
Kim...jeg er helt og aldeles uenig med dig!
Der findes mennesker, som ''lever over evne'' og ikke agerer ansvarligt, som havner hos RKI...

OG der findes mennesker, som p.g.a udefra kommende påvirkninger...desværre også havner der!

Mener du ikke, at man bør skelne til årsagen til registreringen...før man dømmer?!

Jeg er enig med dig i, at der er mange mennesker, der lever "over evne". Jeg er også enig med dig i, at der er nogle mennesker, som på grund af "udefra kommende påvirkninger" ikke er i stand til at betale deres regninger til tiden, eller slet ikke betale dem.

Det ændrer desto ikke på det faktum, at betaler du ikke din regning til tiden, så *er* du en dårlig betaler. Er regningen ikke betalt efter tre rykkere og en fogeddom, så ender du i RKI - og her mener jeg ikke man skal skelne til årsagen til, at man ikke kan betale. Man kan jo ikke drive en virksomhed, hvor det er OK at kunderne ikke betaler deres regninger hvis de er blevet skilt, har haft dødsfald i familien, ikke kan udleje sommerhuset som forventet eller ikke lige har fået solgt bilen til den forventede pris...

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:23
Dato: 28-06-2007 00:12:18 Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]
Kim...jeg er helt og aldeles uenig med dig!
Der findes mennesker, som ''lever over evne'' og ikke agerer ansvarligt, som havner hos RKI...

OG der findes mennesker, som p.g.a udefra kommende påvirkninger...desværre også havner der!

Mener du ikke, at man bør skelne til årsagen til registreringen...før man dømmer?!

Jeg er enig med dig i, at der er mange mennesker, der lever ''over evne''. Jeg er også enig med dig i, at der er nogle mennesker, som på grund af ''udefra kommende påvirkninger'' ikke er i stand til at betale deres regninger til tiden, eller slet ikke betale dem.

Det ændrer desto ikke på det faktum, at betaler du ikke din regning til tiden, så *er* du en dårlig betaler. Er regningen ikke betalt efter tre rykkere og en fogeddom, så ender du i RKI - og her mener jeg ikke man skal skelne til årsagen til, at man ikke kan betale. Man kan jo ikke drive en virksomhed, hvor det er OK at kunderne ikke betaler deres regninger hvis de er blevet skilt, har haft dødsfald i familien, ikke kan udleje sommerhuset som forventet eller ikke lige har fået solgt bilen til den forventede pris...

OK Kim...det første kunne vi så blive enige om...

MEN...jeg bliver aldrig enig med dig i, at kommer man uforsætligt i en situation, hvor man ikke kan betale...og deraf registreres...

så er man automatisk = en dårlig betaler...

Det ses jo, at sådanne mennesker også har samvittighed...og kæmper sig vej op...og vender skuden igen!

Oven i købet vender tilbage til dem de kom til at skylde...og betaler!

DET er i mine øjne...ansvarligt og stor respekt værd!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:45
Hej john!

Nej at hænge nogen ud kommer der intet godt ud af - tænk på at der er mange læsere af din udhængning - som efterfølgende tænker  - "Mon han også hænger mig ud når og hvis?"

Du mister dit forretningsområde-grundlag derpå - tag i stedet for, at bevare roen når du er ved din kunde og få en mindelig aftale - lad være at blive ophidset og bare gå - men søg i stedet, at opnå en aftale - og hvis det ikke lader sig gøre og beløbet er stort nok så tager du det som en lukket sag med din advokat.

Det skader ikke din virksomhed som hvis du hænger en "dårlig kunde ud" - en utilfreds kunde siger det til 21 andre som siger det til 21 andre ..........

Du kommer ikke langt i business hvis du taber din besindelse!

All the best

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 01:06
Hej John

Ved ikke helt om det er mig eller en anden i tråden du svarer, men denne "sag" er helt igennem privat og har således intet med mit firma at gøre. I denne situation er det mig der er den "utilfredse kunde" der fortæller det til 21 andre hvis sælger ikke leverer den vare jeg har betalt for.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 01:07
Som jeg forstår Daniel...så har han gentagne gange givet sælger chancen for at levere...

altså på mindelig vis forsøgt at afslutte handlen...

Til trods for dette leverer sælger ikke...men har taget imod betalingen...

Daniel ønsker at forhindre, at sælger behandler andre kunder på samme måde...

Og forventer egentligt ikke sin egen handel afsluttet positivt...

Vi WebShops har besøg af et par, som bestiller ordrer af en sådan størrelse, at man da kun kan blive helt glad...

Parret betaler bare ikke...og mange af os har heldigvis fattet mistanke i tide...

Men, som en anden WebShop ejer sagde til mig forleden:

De burde stoppes i deres forsøg på at snyde os!

Siden de fortsætter...er der nok nogle, som har fået leveret inden de opdagede snyderiet...

Er det ikke OK at forhindre andre i at blive snydt

Personligt vil jeg da gerne skåne andre for en kedelig og dyrekøbt oplevelse!

Og mit ønske herom bliver kun endnu større...når nogen snyder andre med fortsæt...ikke reagerer på venlige henvendelser

...ikke forsøger at løse situationen...ikke reagerer på e-mails/breve/telefoniske henvendelser...

Og det er præcis der...hvor Daniel er nu...som jeg forstår det...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 01:37
Hej duval!

Nej det er john´s indlæg jeg kommentere som lyder:

Citat:
Jeg kan godt se problemstillingen, men nej man skal ikke hænges ud bare fordi men er bagud med en regning.
Men da vi startede vores firma var vi ude at arbejde for en, vi havde en ansat med, som skulle have sin løn samt overtidsbetaling.
Kunden begyndte så at svine os til, jeg sagde så til ham at jeg ikke ville finde mig i den tone for jeg talte pænt til ham. Han mente at når han underskrev en faktura kunne han tale til folk som han ville, jeg bad ham om at ændre sit sprogbrug, men det ville han ikke, så vi forlod pladsen.
O
g skulle så ikke have vores penge.
Det syntes jeg ikke er rimeligt.

Hilsen
John

Mit svar er til dette inlæg!!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:18
Der er gået for meget sport i at hænge folk ud - især fordi det ofte viser sig at der er - for det er der ALTID - to sider af samme sag--- i det tilfælde man hænger andre ud på nettet er det ikke altid vedkommende har mulighed for at give sit besyv med.

Synes det er usportslig - og ikke særlig god stil!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 13:21
Dato: 28-06-2007 09:18:18
Forfatter: Lasse Burholt
Der er gået for meget sport i at hænge folk ud - især fordi det ofte viser sig at der er - for det er der ALTID - to sider af samme sag--- i det tilfælde man hænger andre ud på nettet er det ikke altid vedkommende har mulighed for at give sit besyv med.

Synes det er usportslig - og ikke særlig god stil!

MVH

Jeg synes det er usportsligt at snyde andre mennesker. DET er bestemt ikke særlig god stil!

Du har ret i at der altid er 2 sider af samme sag, men i det tilfælde at du betaler for en vare, men sælger ikke sender den (tager røven på dig), så synes jeg den er rimelig klar.
Og så fortjener han sgu en plads på nettet.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:58
Jeg synes det er usportsligt at snyde andre mennesker. DET er bestemt ikke særlig god stil!

Prøv at stille dig selv dette spørgsmål:

Hvis nogen FRATOG dig ALT - hvad du levede for -

hvor LANGT ville du så GÅ for at få det TILBAGE ?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)