|
Et fjols fra Ålborg har så at sige taget røven på mig. Det drejer sig kun om et mindre beløb, men da han ikke vil "opføre sig ordentligt" vil jeg gerne kunne sige: "Velkommen på forsiden" - altså sørge for at min side ligger nr. 1 i google på en søgning på hans navn - det er intet problem for mig at gøre dette - så kan han måske lære lidt af det. Anyway - sagen er den, at jeg har aftalt via email, at jeg overførte penge til hans konto, hvorefter han så skulle sende min vare. Varen er bare aldrig kommet og han vil ikke give mig et track og trace nr, selvom jeg har bedt om det gentagne gange. Der er derfor ingen tvivl om "bedrageriet". Det drejer sig ganske vist kun om 500kr. men det er ikke pengene det handler om for mit vedkomne, men mere princippet, at han skal vide det ikke er omkostningsfrit at snyde andre. Så mit spørgsmål er, hvor meget må jeg sige og gøre inden for lovens rammer??? |
Den slags er ofte et tveægget sværd, men der er pressefrihed i Danmark, så så længe du holder dig til sandheden, kan du gøre, hvad du finder klogest. Før du går i gang, bør du gennemsøge dit sind og finde ud af, hvilket behov du tilfredsstiller ved at gøre det. Overvej om det behov er ét, som du ønsker at udstille eller om det nærmere er ét du ønsker at have for dig selv.
Jeg har selv en enkelt gang haft lyst til at skrive en artikel i mit blad om én som har udført (eller rettere som kun delvist har udført) et stykke arbejde for mig. Jeg bildte mig i min affekt ind, at jeg ville gøre det for at advare andre mod at havne i samme situation som jeg selv, men kom efter hånden frem til, at jeg blot var gement hævnlysten - en egenskab, som jeg ikke er specielt stolt af, og som jeg ikke ønsker at udstille. Jeg valgte derfor at bide min hævnlyst i mig og få en kompetent person til at gøre hans arbejde færdigt i stedet.
mvh Hans
Bliv gratis medlem