Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg "hænge" en person ud på nettet som har snydt mig?

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-06-2007 15:58:28 Forfatter: Søren Egstrup

Hvis nogen FRATOG dig ALT - hvad du levede for -

hvor LANGT ville du så GÅ for at få det TILBAGE ?

Er det ikke noget andet? Vi lever vel for de mennesker vi elsker og som elsker os. Hvis nogen tog min mand fra mig, f.eks. kidnappede ham, ville jeg gøre alt hvad der stod i min magt for at få ham tilbage.

Der er et stykke derfra og så til 500 kroner - skulle jeg mene...

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:31

Er det ikke noget andet? Vi lever vel for de mennesker vi elsker og som elsker os. Hvis nogen tog min mand fra mig, f.eks. kidnappede ham, ville jeg gøre alt hvad der stod i min magt for at få ham tilbage.

Der er et stykke derfra og så til 500 kroner - skulle jeg mene...

Det kan være med til at sætte det i relief eller kontrast.

De fleste mennesker; når de kikker på sig selv, eller skal beskrive sig selv; kikker på deres fortid og siger; det er hvem jeg er.

Men det er efter min opfattelse meget forkert, for det er ikke den du er, det er den du var!
Du udvikler dig selv og skaber dig selv, ved hele tiden at tænke fremad.

Buddha sagde: Alt det vi er, er resultatet af hvad vi har tænkt.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:22
Begge dele er "forkerte" for mig. Det er for mig meget værdifuldt at være i nuet (og afstressende, fordi der som regel i nuet ikke er nogen problemer, de er som regel i fortid eller fremtid). Derfor definerer jeg også mig selv ud fra "nu" og det der betyder noget i mit liv er det jeg er i og har nu og de mennesker der elsker mig nu :)

I morgen kan mit liv se helt anderledes ud og det kan jeg ikke identificere mig med før jeg står i det. Hvis jeg gør det bliver jeg "ude af mig selv" og dermed stresset. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan beskæftige mig med fremtiden, men den definerer ikke hvem jeg er NU :)

Mette

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:34

Hej John Sommer Du skriver

Du mister dit forretningsområde-grundlag derpå - tag i stedet for, at bevare roen når du er ved din kunde og få en mindelig aftale - lad være at blive ophidset og bare gå - men søg i stedet, at opnå en aftale - og hvis det ikke lader sig gøre og beløbet er stort nok så tager du det som en lukket sag med din advokat.

En ting er sikkert, jeg vil gøre meget for vores kunder og for at tilfredsstille dem.
Men det er også lige så sikkert at jeg ikke finde mig i hvad som helst, jeg taler altid ordentligt til folk, og forventer det samme af dem, jeg arbejder ikke for folk der behandler mig som en slave, så vil jeg hellere undvære.

Det er den politik vi har bygget vores firma op omkring, og det samme gælder for vores ansatte.

Vores kunder er gjort opmærksomme på, at hvis ikke vores folk bliver mødt med en ordentlig omgangstone, så stopper sammenarbejdet.

Mht. til sagen har den været i retten hvor han blev dømt til at betale, han havde ikke pengene og skulle så begynde en afdragsordning. For en måned erklærede han sig insolvent.
Det er bare mærkeligt at han så inden sagens afslutning kan starte 6 nye Aps´er.

Jeg ved at det handler om at komme videre, men gemt men ikke glemt.

Jeg kender en del til entreprenørbranchen, og ved hvor mange der går på røven grundet lidt større firmaers misbrug, de venter til beløbet er stort nok, og ved folk ikke kan vente 2 år på en retssag, spidser dem så af med et mindre beløb, og de skal så med til næste projekt hvor de får nådestødet.

Til Daniel Duvald

Ja når folk starter en tråd, tager det hurtigt en drejning og handler om noget andet.
Jeg har beskrevet hvad jeg syntes, og hvad jeg har oplevet.

Det var ikke for at stjæle din tråd. (det har du heller ikke beskyldt mig for)

Jeg ved ikke om det er lovligt at hænge folk ud, men jeg syntes af principielle oversager at du skal klø på, det er ikke beløbets størrelse det drejer sig om.
Der er mange der mener at der er to sider af en sag, det er jeg enig i

Men når Martin har hængt en ud, som han mener, har snydt ham, risikerer han da også selv at sætte sit navn på spil, det valgte han så at gøre og vandt, hvis modparten ikke var enig, havde de nok heller ikke betalt.  

Venlig hilsen
John

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:40
Hej John !

Godt gået syntes du har gjort det rigtige - retten har talt og du har ikke hængt hverken dig selv eller den anden ud offentligt - men men - hvis der er tale om en konkursrytter - hvilket det kunne tyde på ja så er en anden metode nok anvendelig. Så du har ikke fået dit tilgodehavende ?

Nu meldt sig insolvent - ja og begynder forfra - hvad mener din advokat om det?
Nu ville jeg nok overveje at advare andre om denne person - ja !

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 21:55
Hej Mette!

Jaee - du har en pointe her - jeg har altid sagt at livet består at alle nuerne - og hvis de er gode så vil summen af alle nuerne give et godt liv!!

Men når vi løber ind i problemer og må "kæmpe" en sag ja så er det jo at:

" Når kampen bliver hård så begynder de hårde at slås" - og det er vel også hvad du giver udtryk for ..... eller misforstår jeg dig?

mvh john sommer

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:26

Hej John Sommer

Jeg tror at vi nok har haft en dårlig Advokat, min kammerat der står for økonomien ringede for nylig, og spurgte om hvorfor vi ikke havde fået vores afdrag, de troede at de havde sendt os brevet, hvor i der stod at han havde erklæret sig insolvent.

Der har været så meget mystik omkring hans person, med mystiske adresser og telefon. Nr.
Det var et større detektivarbejde at finde rund i hans virksomheder. Ved et tilfælde opdagede jeg at et firmas fax. nr. var hovednummeret i hans firma.

Han ringede da også og truede mig med død og ødelæggelse.

Jeg ringede til SKAT og oplyste om hans svindel men det gad de ikke tage sig af.

Jeg har ved et tilfælde talt med andre der er blevet snydt af samme person.

Vi kunne indgive en klage til RKI, og være nr. 6 på listen der meldte ham, det har vi gjort.

Men jeg tror ikke vi får vores penge. 

Venlig hilsen
John

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 23:03
Hej John (pjvikar)
Ok - dårlig advokat måske men hvad mener han om muligheder for at få jeres tilgodehavende - ved at anlægge en konkurssag mod ham ?
Kan I få jeres penge ? - eller er kreditorlisten så lang at det er håbløst at gå den vej?

Det lyder som om det er en "plattenslager" - men du kunne få syn for sagen hvis han driver Aps-er - du kan ved erhvervs og selskabsstyrelsen indhente hans regnskaber fra 2006 og der se realiteterne ! - det koster kun 37,- kr. for en total rapport!!
Du kan endvidere der se hvor mange selskaber han har lukket og åbnet - (konkursrytter - det er igen en advokat på sagen gå evt. sammen med andre kreditorer) - og måske komme den vej rundt?
Såfremt dit tilgodehavende ikke er det vær så afskriv det glem ham og kom videre med din forretning!!
Jeg ved det - men lad ikke din vrede gå ud over dine andre muligheder for at få ordrene ind!!
All the best

mvh john sommer

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)