Dato: 27-06-2007 19:02:55 Forfatter: Jakodan
Dato: 27-06-2007 17:15:15
Forfatter: pjv
Jeg syntes at det ville være en god ide med en side hvor man kunne hænge alle snydepelsene ud (hvis det kan dokumenteres) at de har snydt.
Det er der også -
RKI! .. Men det er selvfølgelig kun hvis de skylder dig penge - og af samme grund betaler jeg aldrig forud for en vare med kontooverførsel, kun med fx
dankort på
webshops, da man ellers ikke har mulighed for at kalde pengene tilbage, hvis noget skulle gå galt. Men hvilke muligheder har man egentlig, for at få varen eller pengene tilbage? (Udover
advokat)
HMmmm...nu er ALLE...RKI registrerede og/eller WebShops med bankoverførsel, som en betalingsmulighed...altså IKKE lig snydepelse...over een kam!

Den viden har jeg, som den anden halvdel af et Revisionsfirma + som ansvarlig
WebShop ejer med bankoverførsel, som betalingmulighed

Jeg kunne faktisk fortælle en ganske lang historie om, hvordan min egen søn er blevet snydt af en WebShop, hvor han bestilte varer for et ganske pænt beløb for en på S.U. med DANKORT!
Han har ALDRIG fået varerne...og med papiret i hånden om Dankort bestemmelserne...stod han nede i sin
bank...som først efter over 1 måneds møje og besvær...forholdt sig til reglerne...og erstattede ham beløbet...d.v.s. IKKE det fulde beløb!
Ud af et køb på ca. kr. 3.000,- ...blev min søns tab: INGEN varer + et økonomisk tab på kr. 1.100,- 
Så...SÅ sikret v/ køb med Dankort...er man altså heller ikke!
Vedr. RKI...kender jeg mennesker, som absolut IKKE er blevet registreret forsætligt...
Mennesker, som har været frygteligt uheldige på et tidspunkt i deres liv, arbejdsløshed, alvorlig sygdom m.m. ...som er grunden til, at
de havnede i "Den Sorte Bog"...
Men...de er absolut ikke dårlige betalere...eller snydepelse

CITAT: "Jeppe drikker...men HVORFOR drikker Jeppe" 
Sorry, Daniel...røg lige op på barrikaderne
Jeg er enig...når nogen snyder et andet menneske...så kan jeg ikke se, at det er forkert at sige "Velkommen på Forsiden"!
Som sælger af en vare/ydelse...bør man være i besiddelse af ansvarsfølelse, moral og etik...ingen tvivl om det!
Så hvis det er lovligt...go for it!
Hvis det var mig, som var i din sælgers sko...ville jeg få MEGET røde ører...og helt sikkert lære af det!
(bortset fra, at jeg ALDRIG ville snyde en kunde / medmenneske)!