Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg "hænge" en person ud på nettet som har snydt mig?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-06-2007 17:31:41 Forfatter: Martin Thorborg
Så jeg må tilstå, at hvis personen koldt og kynisk snyder dig og står ved det, så ville jeg sørge for at hans navn blev kædet sammen med en god fattet historie om hvordan han har snydt dig.

Forskellen på din og Daniels historie, Martin, er for mig at se, at du havde et klart mål: pengene tilbage, mens Daniel indtil de seneste indlæg har haft målet "Så kan han lære det". Den sidste holdning gjorde mig bekymret for, om Daniel i sin vrede kunne holde skidt for sig og kanel for sig. Nu forstår jeg, at Daniel faktisk har et mål - "Varerne eller pengene" - og det giver sagen en mere klar retning, som er lettere at kommunikere uden selv at risikere at blive miskrediteret. (Den retning mener jeg fortsat at Vordingborg-sagen savner).
Jeg er enig i, at Daniel skal holde en fattet og klar tone, og at han bør fjerne siden, når målet er nået.

Når det så er sagt, så er der jo altid to sider af en konflikt, og vi har kun haft mulighed for at se en flig af den ene side. Rent faktisk har man jo hørt om, at Post Danmark har tumlet temmelig uheldigt rundt med pakker. Vi ved ikke, hvor længe Daniel har måttet vente, og vi ved ikke, om der er specielle forhold, som Daniel burde have været opmærksom på (Hvis aftalen f.eks. er indgået på Centralcafeen i Danmarksgade med en bandanaklædt schæferhund som eneste vidne, burde Daniel måske ikke have stolet blindt på, at varen også ville blive fremsendt).

Nåmen fred med det. Selvfølgelig skal man ikke lade sig pisse op og ned ad ryggen. På den anden side, kan det også være gavnligt at vende skråen engang imellem. Jeg er fortsat lidt skeptisk overfor den PR-mæssige effekt af at hænge en privatperson ud, men spørgsmålet gik jo ikke på, om det var klogt, men på om det var lovligt - og det er det, hvis der kke lyves.

"(...) han vil ikke give mig et track og trace nr, selvom jeg har bedt om det gentagne gange. Der er derfor ingen tvivl om "bedrageriet"."

Manglende vilje til at udlevere et tal er vel ikke i sig selv et bevis?

mvh Hans

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:59

Hej Nina

Jeg kan godt se problemstillingen, men nej man skal ikke hænges ud bare fordi men er bagud med en regning.

Men da vi startede vores firma var vi ude at arbejde for en, vi havde en ansat med, som skulle have sin løn samt overtidsbetaling.

Kunden begyndte så at svine os til, jeg sagde så til ham at jeg ikke ville finde mig i den tone for jeg talte pænt til ham. Han mente at når han underskrev en faktura kunne han tale til folk som han ville, jeg bad ham om at ændre sit sprogbrug, men det ville han ikke, så vi forlod pladsen.

Og skulle så ikke have vores penge.

Det syntes jeg ikke er rimeligt.

Hilsen
John

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:02
Vi har haft tilsvarende debatter op mange gange på Amino. Generelt er der følgende at sige om problemstillingen om, hvorvidt det kan "betale sig" at hænge folk ud:

1. Der er, som Hans så klogeligt påpeger, altid 2 sider af en historie. Selvom du selv føler, at du har ret, så kan modparten sagtens have samme følelse. Det er faktisk derfor, at vi har et retsvæsen i Danmark - for at afgøre, hvem (om nogen) der har ret ved tvister.

2. Ved at offentliggøre andre som svindlere, tyve, snydere, scammere, etc., så sender du to typer af signaler: et signal om den, du skriver om - og et signal om dig selv. Folk er ikke dumme, selvom de går på internettet. Når de læser andres klager over en virksomhed, så ved de godt, at klagerne råber højere end de tilfredse. Og de stiller også sig selv spørgsmålet, om du har handlet rimeligt ved at offentliggøre noget, som i andres øjne ligesågodt kunne være en fiktiv historie.

Skal du altså offentliggøre, så er det vigtigt, at

1. du skriver din oplevelse og ikke din anklage. Din oplevelse kan ingen tage fra dig, og hvis du klarlægger, at det er set med dine øjne, så virker det både ærligt og troværdigt - og sætter dig ikke i en tvivlssituation om, hvordan du mon ville reagere, hvis jeg nu fandt på at handle med dig.

2. du viser tydeligt, hvad dit mål er med din offentliggørelse, og hvad der sker, når dit mål er nået.

Så vidt mit besyv. Jeg håber, at du træffer den rigtige beslutning. Det skal dog påpeges, at jeg selv er tilhænger af, at det ikke skal være konsekvensløst direkte at bedrage andre mennesker.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:43
Jeg synes sådanne svin skal hænges ud. Så sparer man måske andre for besværet.
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:16
Det virker!

Jeg gjorde  det ved en unavngiven BilXperten-butik.

Skrev de skyldte mig penge i alle signaturer i mine indlæg på ToyotaExtreme.dk

Efter 5 måneder (og sikkert 500 indlæg) havde flere kunder nævnt det overfor dem og jeg fik mit forholdsvis latterligt lille beløb retur PLUS 700% i renter :-)

(Som sagt var det et ret lille beløb de skyldte mig, men jeg er principfast og ville (næsten) have gjort det samme uanset beløbet)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:23
Dato: 27-06-2007 19:02:55 Forfatter: Jakodan

Dato: 27-06-2007 17:15:15 Forfatter: pjv

Jeg syntes at det ville være en god ide med en side hvor man kunne hænge alle snydepelsene ud (hvis det kan dokumenteres) at de har snydt.

Det er der også - RKI! .. Men det er selvfølgelig kun hvis de skylder dig penge - og af samme grund betaler jeg aldrig forud for en vare med kontooverførsel, kun med fx dankortwebshops, da man ellers ikke har mulighed for at kalde pengene tilbage, hvis noget skulle gå galt. Men hvilke muligheder har man egentlig, for at få varen eller pengene tilbage? (Udover advokat)

HMmmm...nu er ALLE...RKI registrerede og/eller WebShops med bankoverførsel, som en betalingsmulighed...altså IKKE lig snydepelse...over een kam!

Den viden har jeg, som den anden halvdel af et Revisionsfirma + som ansvarlig WebShop ejer med bankoverførsel, som betalingmulighed

Jeg kunne faktisk fortælle en ganske lang historie om, hvordan min egen søn er blevet snydt af en WebShop, hvor han bestilte varer for et ganske pænt beløb for en på S.U. med DANKORT!

Han har ALDRIG fået varerne...og med papiret i hånden om Dankort bestemmelserne...stod han nede i sin bank...som først efter over 1 måneds møje og besvær...forholdt sig til reglerne...og erstattede ham beløbet...d.v.s. IKKE det fulde beløb!

Ud af et køb på ca. kr. 3.000,- ...blev min søns tab: INGEN varer + et økonomisk tab på kr. 1.100,-

Så...SÅ sikret v/ køb med Dankort...er man altså heller ikke! 

Vedr. RKI...kender jeg mennesker, som absolut IKKE er blevet registreret forsætligt...

Mennesker, som har været frygteligt uheldige på et tidspunkt i deres liv, arbejdsløshed, alvorlig sygdom m.m. ...som er grunden til, at

de havnede i "Den Sorte Bog"...

Men...de er absolut ikke dårlige betalere...eller snydepelse 

CITAT: "Jeppe drikker...men HVORFOR drikker Jeppe"

Sorry, Daniel...røg lige op på barrikaderne  

Jeg er enig...når nogen snyder et andet menneske...så kan jeg ikke se, at det er forkert at sige "Velkommen på Forsiden"!

Som sælger af en vare/ydelse...bør man være i besiddelse af ansvarsfølelse, moral og etik...ingen tvivl om det!

Så hvis det er lovligt...go for it!

Hvis det var mig, som var i din sælgers sko...ville jeg få MEGET røde ører...og helt sikkert lære af det!

(bortset fra, at jeg ALDRIG ville snyde en kunde / medmenneske)!

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:43
Ja...og så gik den hel gal for mig QUOTEN igen

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:55
Dato: 27-06-2007 23:22:43 Forfatter: MILLA-PETIT Denmark
Vedr. RKI...kender jeg mennesker, som absolut IKKE er blevet registreret forsætligt...

Mennesker, som har været frygteligt uheldige på et tidspunkt i deres liv, arbejdsløshed, alvorlig sygdom m.m. ...som er grunden til, at de havnede i ''Den Sorte Bog''... Men...de er absolut ikke dårlige betalere...

Pia, det er noget vrøvl. Selvfølgelig er der ingen mennesker der "forsætligt" bliver registreret i RKI, men uanset hvilke ulykker de ellers har været udsat for, så har de som et faktum ikke betalt deres regninger. Ergo er de dårlige betalere.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:56
Hans: Jeg forventer ikke at få noget ud af at beskrive min oplevelse med personen på en hjemmeside, men det er klart, at når jeg gør det, så vil det blive min oplevelse med personen jeg beskriver, og i et pænt og roligt sprog.

Uden at nævne navn, endnu, på personen, så var varen til salg på dba. Sælger accepterer mit bud og jeg får at vide at sælger vil sende varen så snart jeg har overført pengene.
Det gør jeg så, men intet sker. Jeg ringer så til ham, og uha den blev sendt i dag og bla bla bla. Der går et par dage og ingen pakke - Jeg beder så om et track og trace nr som han så ville sende når han kom hjem. Det gjorde han ikke. Pludselig var han på ferie, men ville sende track og trace nr når han kom hjem. Jeg rykker igen efter track og trace nr. da han kom hjem. Det fik jeg ikke. Jeg fik til gengæld en dumsmart kommentar og jeg er efterhånden klar over at varen ikke er sendt og han dermed ikke har noget track og trace nr. Efterfølgende besvarer han ikke mit opkald eller svarer på mine sms.

Jeg får først svar da jeg skriver til ham, at jeg arbejder med søgemaskineoptimering og at han i løbet af en uge til 14 dage vil se min side om ham ligge nr. 1 i google ved en søgning på hans navn, hvor jeg fortæller at han har taget røven på mig. Han svarer at pakken er på vej (det var i søndags) og at han ellers vil kontakte politiet hvis jeg gør alvor af den side. (uha da) :)

Jeg kan derfor ikke være i tvivl om at han har taget røven på mig.
1. han har gentagne gange sagt "pakken er på vej" - det er lang tid siden han sagde det første gang.
2. han har gentagne gange lovet mig et track og trace nr. men jeg har endnu ikke set et.

Anyway, jeg synes jeg har været meget large i denne sag og givet han
flere chancer - og nu altså en frist til på fredag til at sende varen.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:00
Dato: 27-06-2007 23:55:27 Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]
Dato: 27-06-2007 23:22:43 Forfatter: MILLA-PETIT Denmark

Mennesker, som har været frygteligt uheldige på et tidspunkt i deres liv, arbejdsløshed, alvorlig sygdom m.m. ...som er grunden til, at de havnede i ''Den Sorte Bog''... Men...de er absolut ikke dårlige betalere...

Pia, det er noget vrøvl. Selvfølgelig er der ingen mennesker der ''forsætligt'' bliver registreret i RKI, men uanset hvilke ulykker de ellers har været udsat for, så har de som et faktum ikke betalt deres regninger. Ergo er de dårlige betalere.

Kim...jeg er helt og aldeles uenig med dig!

Der findes mennesker, som "lever over evne" og ikke agerer ansvarligt, som havner hos RKI...

OG der findes mennesker, som p.g.a udefra kommende påvirkninger...desværre også havner der!

Mener du ikke, at man bør skelne til årsagen til registreringen...før man dømmer?!

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)