Hehe... den er egentlig meget go'' - jeg er bare ikke typen der vender mig om og siger undskyld, hvis der er en der sparker mig i røven :) Forså mig ret, jeg har intet at vinde ved at hænge ham ud, jeg opnår ingen "lykkefølelse" af at få "hævn", men jeg håber jeg kan "opdrage" ham lidt ved at kunne byde ham "velkomme på forsiden" :) |
Må jeg "hænge" en person ud på nettet som har snydt mig?
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
|
Undskyld mig, men dette behøver INTET at have med hævn eller at være "offer" at gøre! Disse mennesker lever jo af, at folk ikke "hævner" sig. Her skal sgu statueres et eksempel og ser det mere som en principsag en hævnakt Do it |
|
Jeg er ikke typen der bliver ''hængende'' i en dårlig oplevelse - jeg er videre for længe siden... Dejligt at høre, for det gør - i mine øjne - dig meget mere værd. Det har fx intet med at sige undskyld når man bliver sparket bagi. Men evnen til at trække på skuldrene, og sige pyt, jeg har plads nok i mit liv. Og ikke "hænge" fast i fortiden og dårlige oplevelser. Det kunne jeg være bange for at man ville gøre hvis man opretter en hjemmeside, der på nogen tidspunkter skal vedligeholdes. |
Enig. Jeg har givet manden en frist til på fredag. Har jeg ikke varen da, så siger jeg velkommen på forsiden :) Jeg har givet ham rig mulighed for at "gøre det rette" og endda gjort ham opmærksom på, hvad jeg havde til hensigt at gøre såfremt han ikke overholdt vores aftale. Så han har på alle måder fået chancer og blevet advaret, så moralsk, etisk eller whatever er det ikke noget jeg har et problem med :) |
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
|
Du skriver, at du ikke får lykkefølelse, men blot vil opdrage ham. Hvilken følelse giver det dig at opdrage ham? Hvorfor føler du, at det er din opgave af opdrage ham? Tror du, din opdragelse vil lykkes? Hvordan vil du konstatere om dit mål med opdragelsen er nået? Hvilken konsekvens vil du drage, når dit mål er nået - vil du da være parat til at sikre ham en positiv omtale: Han var en skidt fyr, men nu har jeg opdraget ham, så nu er han god nok? Eller skal opdragelsen vare evigt, selvom han måtte lære det? Derudover synes jeg du skal kigge på Vordingborgsagen. Hvordan opfatter du afsenderen af den hjemmeside? Jeg selv kan ikke lade være med at se ham som et hævntørstigt offer, selvom han ikke skriver noget sted, hvad målet med hjemmesiden er. Måske vil han bare have at Vordingborgkøkkenet skal lære det? Hvis du vælger at kaste dig ud i en flame-hjemmeside, bør du overveje, hvordan det vil påvirke dine kunders syn på dig - og hvad det koster. God vind med projektet. mvh Hans |
|
Hej Jeg syntes at det er ærgerligt at folk syntes at man bare skal glemme sølle 500 kr. Der er også noget principielt i det. Jeg syntes at det ville være en god ide med en side hvor man kunne hænge alle snydepelsene ud (hvis det kan dokumenteres) at de har snydt. Jeg er selv blevet snydt for 30.000 kr. og syntes ikke det er i orden at klovnen kan fortsætte sit firma. Der er også noget galt når sådanne en snydepels kan starte 6 Aps´er samme dag, og kun med et formål. Snyd og bedrag Jeg gider ikke anvende vold, men ved en dag bliver han selv snydt. Venlig hilsen John |
|
Men på den anden side kan man ikke vide hvor mange mennesker der skal snydes, før en eller anden tager sagen i egen hånd og "opdrager" den pågældende idiot. Måske er Daniel en ud af mange der føler sig snydt. Så på en eller anden måde er jeg nok mest på Daniels side. |
|
Gid jeg kunne være med på karma holder her, men det kan jeg ikke. Normalt styrer jeg mig, men når folk fucker mig og de gør det med vilje, så bliver jeg arrig. Jeg har prøvet det et par gange og en af dem var et VVS firma der kort fortalt, lavede noget møj arbejde og så efterfølgende lod mig vide at det var mit problem: "For hvad havde jeg tænkt mig at gøre ved det?". Der blev jeg så hamrende arrig, selvom det kun var 3.000 kr. så jeg lavede en side på nettet. Jeg gav den overskriften "Mine oplevelse med firma x" og så fortalte jeg roligt og pænt hvordan mine oplevelser havde været med dem. Inden for en uge, så stod min side lige under deres side i både Google og Jubii. Jeg mailede dem og skrevet at de nu for altid skulle spekulere over hvorfor der var stille i butikken og om det mon var pga. denne side. De truede med advokat m.m. og jeg afviste dem roligt og fattet. 14 dage efter kom der en check på beløbet og jeg fjernede siden. Var det tiden værd? Ja det syntes jeg det var. Jeg elsker den historie og jeg er sikker på at de fik sig en lærestreg. De har helt sikkert fucket andre på samme måde og lige pludselig havde kunderne fået en måde at udtrykke sig på. Så jeg må tilstå, at hvis personen koldt og kynisk snyder dig og står ved det, så ville jeg sørge for at hans navn blev kædet sammen med en god fattet historie om hvordan han har snydt dig. Det betyder at folk i fremtiden bedre kan danne sig et overblik over om de ønsker at give ham kredit... Dbh Martin |
Præcis. Nu er manden godt nok privat person, men firma eller pricat, det er mere princippet at snyde jeg ikke kan døje/klare i denne sag, og her er jeg helt enig med dig Martin. Til Hans. Jeg har ikke opdraget på ham endnu, men tror ikke jeg vil være specielt "følelsesbetonet" af det. Og hvorfor er det min opgave at opdrage ham? - manden har snydt mig og jeg har nogle evner/muligheder for at "opdrage" på ham. Jeg mener at med viden følger ansvar, så derfor er det næsten min pligt at gøre det :D Jeg vil lade siden stå på nettet indtil han tilbagefører pengene eller sender min vare jeg har betalt for og giver en undskyldning for sin handling. Jeg ser slet ikke vordingborgsagen eller manden bag som hævntørstig, men som en klar advarsel til andre om at handle der - for mig er der stor forskel på det 2. |
Kvalitets-webhosting
|
Bliv gratis medlem