Det her svarer lidt til at sammenligne det at bo på hotel med det at bo på en campingplads i en campingvogn, og hvis jeg er ude og rejse med det formål at være sammen med venner og nye naturen og side omkring et bål eller en grill og stege bacon på en pind, så har jeg intet imod at slå telt op, hente brænde, ordne campingvogn osv.
Men hvis mit mål med overnatningen er at være frisk og udhvilet næste morgen for at deltage i et møde el. lign. Så skal jeg garantere dig for at jeg tjekker ind på det hotel hvor der kommer nogen og holder tandbørsten for mig mens jeg børster tænder ... så skal mine tanker gå til at levere min bedste indsats, og jeg vil have nogen til at tage sig af _alt_ det lavpraktiske for mig.
Jeg har det på samme måde med mine computere :-)
Jeg har en Mac Pro og en Macbook til at arbejde på ... så har jeg et par arbejdsstationer med Linux til at lege på og en enkelt Windows computer til at teste hjemmesider i Internet explorer.
"Religion", "Mac Fan", "Mac Hader", "Windows elsker" og hvad det ellers altsammen hedder er ord hvis primære formål er at fortælle noget om intelligensniveauet hos dem som bruger dem, det er logik for enhver at man selvfølgelig bruger det værktøj til en given opgave der giver det bedste afkast. Punktum! Så er den ikke længere.
Alle andre argumenter end det hører ingen steder hjemme, kan du lave flere penge hvis du kører OsX ... så køb en Mac. Hvis du ikke har mange penge og gerne vil skrive en bog ... så køb en brugt computer i den blå avis, og installer Linux på den.
Hvis du er en af dem der som kalder sig selv eller andre for Mac/Windows/Linux - Fanboys/Haters/Lovers/Whatever ... så ta og overvej hvilke signaler du sender ved at indrømme det offentligt ...
Mht. "PC vs. Mac" diskutionen så er det simpelthen noget fis, en "PC" er traditionelt en "personlig computer" dvs en computer du ikke deler med andre (i modsætning til et stort edb system med flere brugere), og det har i mange år været tilfældet for både Apple computere og computere der kom leveret med andre operativsystemer.
Derudover så findes der som andre også har nævnt _mange_ flere operativsystemer at vælge imellem end blot Windows og OsX, og de fleste af dem kører på det samme hardware. Det helt særlige ved Mac/Apple er at det hele kommer i én samlet pakke, du sætter lortet i stikkontakten og 5 minutter efter sider du og læser din mail, og er produktiv.
Men måske det ikke er det rigtige forum til at køre den her debat hele vejen i :-)