Nu i har startet religions krigen , skal vi så ikke starte med at slå fast at der er ikke noget der hedder PS vs mac da en mac også er en PC(personal Computer)
så det i spørger til er Windows vs iOS
iOS har en del fordele i den måde den allokerer de rescourser den har på. og det er super praktisk hvis man skal redigerer tind der kræver dette. dvs grafiker , film folk osv... og jo for hr og fru jensen(og de lette iværksætterer der ikke har brug for de vilde Programmer til at lave deres arbejde) der er en iOS også fin.
Dog kommer der nogle helt naturlige bergænsninger når vi begynder at snakke tilgængelighed af applikationer. arbejder man meget med Windows udviklign skal man s.flg ikke kører iOS lige som at apple har sørget for at skal man lave noget til iOS skal man kører iOS
windows i den form den er i dag er lysår fra nogle af de skramme billeder der bliver hevet op af hatten, har arbejdet med Windows i mange afskygninger i mange år og har de sidste 4 år ingen problemer haft, af den natur man snakke om her hvor udstyr crasher (uden at der har være noget at give skylden)
Men når vi nu er der så tænk over dette når du sammenliner
Hvad bruger jeg mit udstyr til. Hvad er mine fremtidige behov. hvad sammenliner jeg med.
sammenlin en Mac med ios , hvor apple har taget prisen for at alt er ok, og os kun passer til det ene sty HW som den nu kører på, intet andet er supportet.
Kontra den billige aser maskine som kører windows som kan kører på hvad som helst du smide den efter, men altid får skylden når hw er blevet for billigt og der ikke lige var råd til at lave driverne ordenligt.
Noget helt andet er skal du op og kærer med Windows server i et profesionelt setup, så fungerer Windows nu engang en del bedere sammen med deres egne servere. :)
jeg er stor tilhænger af at man skal købe udstyr efter brug alt andet er for dyrt !
/Jacob
Du mener vel OS X istedet for iOS? :P Fordi iOS er det der er på ipod, iphone, ipad etc.
Og det er så ikke helt sandt at du ikke kan køre på andet hardware end det de bygger med :)
må jeg spørge hvad hardware den så køre med vis det i ikke er samme som der i en bærbar computer hvad jeg kan læse mig til er det samme i bærbar computer processer og det hele det hele er hvordan det er sammensat de samme ting i en bærbar computer
Det han mener - er at en computer leveret fra apple supporter kun det hardware der nu kan blive leveret til mac. Men man kan da nemt skifte til andet harddisk mærke, andre ram, anden processor.
Og hvis man nu har fx. en mac pro, så findes der mange kext til de forskellige grafikkort :)
MAC er en pc ifølge her http://da.wikipedia.org/wiki/Personlig_computer#PC-arkitekturer_eller_kendte_modeller
Så det vil sige vis jeg heller vil have windows dele så kan skifte ud med det , da Mac PC computer kan man ikke finde ud og desuden ikke vandtæte stærke nok så skifter alt over i en vandtæt Pc fujitsu bærbar computer
vis kunne lave den sådan at man kombineret at få det gode holdbar andre modeller PC og lette styre de computer over i Mac PC
|