Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SEO placeringer garanteres? Specielt når alle Guruer og Eksperter siger, at det ikke kan!

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er jo ikke en rigtig garanti Mohammad, men respekt for at du har tillid til egne evner. Jeg sammenligner SEO lidt med sport. I langt de fleste tilfælde vinder FCK over Lyngby, men en gang imellem går det galt, da man jo er oppe imod en modstander der har andre planer end en selv. SEO er jo på det enkelte søgeord et nulsums spil, dvs at nogen kan kun vinde hvis andre taber.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mine øjne er det sprængende punkt: Hvad vil prisen i så fald vil være? Hvis jeg nu kommer med disse to søgeord:

1 ) SEO
2 ) Søgemaksineoptimering

Så vil taxameteret starte, når jeg er på side 1 med et af ordene. Men hvad vil det koste i dette konkrete tilfælde, og sådan mere generelt? Ud over det (uden at have dykket ned i jeres hjemmeside, som sådan), hvad er jeres incitament for at forsætte arbejdet når de 50% er nået? Det er jo indirekte jeres målsætning, for så begynder i at få penge for jeres arbejde. Omvendt vil jeg gerne have alle min søgeord på side 1.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:

I mine øjne er det sprængende punkt: Hvad vil prisen i så fald vil være? Hvis jeg nu kommer med disse to søgeord:

1 ) SEO
2 ) Søgemaksineoptimering

Så vil taxameteret starte, når jeg er på side 1 med et af ordene. Men hvad vil det koste i dette konkrete tilfælde, og sådan mere generelt? Ud over det (uden at have dykket ned i jeres hjemmeside, som sådan), hvad er jeres incitament for at forsætte arbejdet når de 50% er nået? Det er jo indirekte jeres målsætning, for så begynder i at få penge for jeres arbejde. Omvendt vil jeg gerne have alle min søgeord på side 1.

Se nu begynder du at være mere konkret, og det kan jeg lide :-)

Pakkeløsningen er på enten 6 eller 10 søgeord, se mere på seofolk.dk

Vi arbejder på samtlige ord hele tiden for at være sikre på, at vi har så mange med på forsiden som mulige, og minimum 50 %. Derfor er vi også forpligtet til at arbejde med det hele tiden, ellers ryger VORES garanti og så får vi ikke penge for det. Aftaleperioden på Money-Back-Guarantee løsningen er 6 måneder, så efterfølgende er man kvit og frit til at stoppe eller for den sags skyld ændre sin aftale til andre ord.

Garantien opfyldes først, når min. 50 % af søgeordene er på forsiden på SAMME tid!

Det siger nok lidt sig selv, at vi desværre ikke arbejder med ord, så er i direkte konkurrence med os selv :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad Dadkhah:
Hvorfor skulle man være useriøs, bare fordi man kan garantere bestemte placeringer? At garantere placeringer er jo netop hvad der gør et firma meget mere seriøst!?

Jeg har ikke skrevet man er useriøs fordi man garanterer bestemte placeringer. Jeg skrev at de fleste seriøse SEO´er ikke gør. Resten er din egen tolkning.

Mohammad Dadkhah:
Definér det venligt. Her hentyder du til, at kvaliteten af arbejdet er lavt, fordi man garanterer placeringer - hvorfor skulle det være det?

Nej jeg hentyder ikke til kvaliteten er lav, igen er det dig der tolker. Jeg skriver at placeringer på bestemte keywords ikke siger noget om kvaliteten af arbejdet. Dermed ikke sagt den er dårlig (som du tolker), blot at bestemte ranking ikke kan bruges til at vurdere kvaliteten af arbejdet.

Mohammad Dadkhah:
Jeg er enig i første punkt, nemlig at det er nemmere at kommunikere det ud med sådan et tilbud. Men er uenig om det sidste punkt. Markedet er netop nu modent til, at SEO eksperter og guruer begynder at give kunderne tryghed. Garanti = tryghed!

Man kan sagtens give kunder tryghed på andre måder end at garantere rankings. Jeg garanterer ikke rankings, men garanterer gode analyser og langsigtet arbejde. Derudover har jeg en masse referencer at vise frem hvis kunden spørger, og kunder kan også få lov at kontakte andre af mine kunder.

På den måde kan man stadig sælge SEO på tryghed, da den tryghed man sælger er kvaliteten af arbejdet og ikke kun målt på rankings.

Der er en del SEO´er der sælger SEO og kun måler på rankings, det gør at flere af dem arbejder meget kortsigtet, da pengene for dem er i hus når rankingen er i hus. Det fordrer ofte meget korsigtede løsninger. Jeg vil hellere sælge på kvaliteten så kunden bliver hos mig i meget lang tid, og jeg på den måde IKKE skal arbejde kortsigtet.

Igen vil jeg påpege at en bestemt ranking på ingen måde er noget kvalitetsstempel for det arbejde der er udført, det kan være sitet er ude af Google næste gang Penguin køres. Min pointe er ikke at garantier nødvendigvis er dårligt, kun at det intet siger om kvaliteten af arbejdet.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig forklare Mohammad, placeringer kan ikke garanteres da du ikke ved hvor Google SERPS er i morgen. Du må meget gerne garantere dem noget, men det vil være en falsk forhåbning. 

Det kommer an på, hvor stor en økonomi og hvor en langsigtet plan du/din kunde har. Men alligevel kan du intet garanter!

Ved du hvad jeg gør? Jeg sætter et mål med kunden, uden at garantere noget. Min nuværende kunde ville bare på side 1 med et deres sværeste søgeord i banchen, og vi endte på en første plads + sidelinks. OG igen jeg har intet lovet.

Vær forsigtig med dine kunders søgeord og hav respekt for serps og seo branchen.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammad,

Du kan garantere dine kommende kunder placeringer, ved at gøre det udfra No cure No pay princippet. Altså de betaler først, når deres søgeord ligger på side 1.

Det er en satsning, men hvis I hvad hvad I står for, og allerede nu tør at garantere 50% af søgeordne på side 1, så burde der ikke være noget at frygte, - I skal selvfølgelig fastsætte prisen udfra at I ikke får 50% frem på side 1, derved skal prisen være højere end jeres nuværende.

DBH 

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Mohammad Dadkhah:
Hvorfor skulle man være useriøs, bare fordi man kan garantere bestemte placeringer? At garantere placeringer er jo netop hvad der gør et firma meget mere seriøst!?

Jeg har ikke skrevet man er useriøs fordi man garanterer bestemte placeringer. Jeg skrev at de fleste seriøse SEO´er ikke gør. Resten er din egen tolkning.

Mohammad Dadkhah:
Definér det venligt. Her hentyder du til, at kvaliteten af arbejdet er lavt, fordi man garanterer placeringer - hvorfor skulle det være det?

Nej jeg hentyder ikke til kvaliteten er lav, igen er det dig der tolker. Jeg skriver at placeringer på bestemte keywords ikke siger noget om kvaliteten af arbejdet. Dermed ikke sagt den er dårlig (som du tolker), blot at bestemte ranking ikke kan bruges til at vurdere kvaliteten af arbejdet.

Mohammad Dadkhah:
Jeg er enig i første punkt, nemlig at det er nemmere at kommunikere det ud med sådan et tilbud. Men er uenig om det sidste punkt. Markedet er netop nu modent til, at SEO eksperter og guruer begynder at give kunderne tryghed. Garanti = tryghed!

Man kan sagtens give kunder tryghed på andre måder end at garantere rankings. Jeg garanterer ikke rankings, men garanterer gode analyser og langsigtet arbejde. Derudover har jeg en masse referencer at vise frem hvis kunden spørger, og kunder kan også få lov at kontakte andre af mine kunder.

På den måde kan man stadig sælge SEO på tryghed, da den tryghed man sælger er kvaliteten af arbejdet og ikke kun målt på rankings.

Der er en del SEO´er der sælger SEO og kun måler på rankings, det gør at flere af dem arbejder meget kortsigtet, da pengene for dem er i hus når rankingen er i hus. Det fordrer ofte meget korsigtede løsninger. Jeg vil hellere sælge på kvaliteten så kunden bliver hos mig i meget lang tid, og jeg på den måde IKKE skal arbejde kortsigtet.

Igen vil jeg påpege at en bestemt ranking på ingen måde er noget kvalitetsstempel for det arbejde der er udført, det kan være sitet er ude af Google næste gang Penguin køres. Min pointe er ikke at garantier nødvendigvis er dårligt, kun at det intet siger om kvaliteten af arbejdet.

Ah Thomas, den holder ikke helt. Du skal ikke sige til mig, at der kan stilles spørgsmålstegn ved kvaliteten af SEO arbejdet, hvis en side er på forsiden med 10 søgeord inden for spidskompetencerne. Hvis en Advokat i Købehavn er på forsiden eller i top3 på ordene Advokat, advokatfirma, advokat københavn osv., så er det ikke kvalitet og alle pengene værd!?

Rankings = traffic = kunder

Du er jo også selv SEO kyndig, som du ved udmærket også, at en side skal være en styrket side for at komme på forsiden eller i toppen. Som jeg skrev tidligere, så arbejder vi blandt andet varieret med linkbuildingen, så vi også formår at have søgeordskombinationer med, selvom kunden kun betaler for visse søgeord. På den måde mærker kunder også en overall effekt end blot på enkelte søgeord.

Gode analyser, langsigtet arbejde osv. er i min verden AUTOMATISK inkluderet i en aftale med os. Vores salgsargumenter er derfor ikke det samme salgsgas som alle alle ( jeg lover at gøre mit bedste, jeg vil have et langt samarbejde bla bla bla ) - No offense.

Nej, vores salgsargumenter er ganske enkle: Hvis vi ikke leverer resultaterne, så får du alle penge tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian.J:

Hej Mohammad,

Du kan garantere dine kommende kunder placeringer, ved at gøre det udfra No cure No pay princippet. Altså de betaler først, når deres søgeord ligger på side 1.

Det er en satsning, men hvis I hvad hvad I står for, og allerede nu tør at garantere 50% af søgeordne på side 1, så burde der ikke være noget at frygte, - I skal selvfølgelig fastsætte prisen udfra at I ikke får 50% frem på side 1, derved skal prisen være højere end jeres nuværende.

DBH 

Hej Kristian

Vi har faktisk 3 pakkeløsninger, som man kan se på seofolk.dk

Vores 3 pakkeløsninger består af Flat fee, No cure No pay og Money-back-guarantee. Så vi er yderst fleksible i forhold til konkurrenterne. Med vores no cure no pay løsning skal man først betale, når man er top5, dvs. hvis vi kun formår at have kunden på 6.pladsen, så skal vi ikke have penge. Desuden skal vi kun have penge i de måneder, hvor søgeordet ligger på top5 :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mohammad Dadkhah:
Ah Thomas, den holder ikke helt. Du skal ikke sige til mig, at der kan stilles spørgsmålstegn ved kvaliteten af SEO arbejdet, hvis en side er på forsiden med 10 søgeord inden for spidskompetencerne. Hvis en Advokat i Købehavn er på forsiden eller i top3 på ordene Advokat, advokatfirma, advokat københavn osv., så er det ikke kvalitet og alle pengene værd!?

Hør nu her, man kan ret hurtigt komme op på rigtigt mange søgeord i Danmark, også søgeord med større konkurrence. Det kan man gøre med kortsigtede tekniker hvor risikoen for at man falder igen ved næste Google-opdatering er stor. Så selvom man kommer op på svære ord, kan arbejder stadig være af lav kvalitet, da man i jagten på rankings har presset citronen ALT for meget.

Det er derfor jeg prøver at forklare dig at kvaliteten og rankings ikke nødvendigvis hænger sammen. Hvis der er brugt de mest kortsigtede spammy tekniker til at opnå målet er den samlede kvalitet af arbejdet meget lavt, da risikoen for degradering er tilsvarende høj.

Mohammad Dadkhah:
Rankings = traffic = kunder

Ikke nødvendigvis. Hvis rankings er på ord og fraser der ikke søges på.

Som sagt er min pointe bare at SEO bør sælges som en helhed efter min mening. Hvis du vil sælge den på bestemte placeringer så er det helt fint med mig, der er ingen der siger vi skal være enige :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammad,

No cure no pay løsningen forbinder jeg med garanti.  Tror desværre at det med 50% money back garantee bliver for besværlig at administrere!

Held og lykke med det.

DBH 

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)