Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brødnid? Alt for billige tekster.

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Scrivarius:
Jeg har den samme oplevelse, og især oplever jeg det med korrektur.

Ja, korrektur er i en klasse for sig.
Korrekturfejl på korrekturlæseres sider er indlysende pinligt, men ikke usædvanligt og slet ikke mærkeligt.
Det er nemlig overordentligt vanskeligt at læse korrektur på sine egne tekster, fordi man meget let afledes af indholdet, som man jo selv skal stå inde for.

Jeg har desværre ikke løsningen til dig. Du kan jo ikke så godt vise en tekst frem, som du har læst korrektur på: "Se - nul huller!"

Jeg tror, at løsningen for en korrekturlæser ligger i at præsentere sig troværdigt, så man som kunde får tillid. Det kan f.eks. gøres ved at beskrive, hvordan opgaver løses, og hvilke forskellige niveauer for korrektur, der tilbydes. Der er jo for eksempel forskel på ren stave/tegnsætningskorrektur og gennemskrivning til ensartet sprog. 

God vind med scrivariet.

Hans

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:40

Hans Stokholm Kjer:

Jeg tror, at løsningen for en korrekturlæser ligger i at præsentere sig troværdigt, så man som kunde får tillid. Det kan f.eks. gøres ved at beskrive, hvordan opgaver løses, og hvilke forskellige niveauer for korrektur, der tilbydes. Der er jo for eksempel forskel på ren stave/tegnsætningskorrektur og gennemskrivning til ensartet sprog. 

God vind med scrivariet.

Tak for det. Jeg er bestemt enig i, at man skal præsentere sig troværdigt (som i alle andre sammenhænge) - og beskrivelse af opgaveløsningen er også en god idé. Jeg har det til gengæld lidt svært med niveauinddelingen (selvom mange gør det), fordi jeg virkelig ville have svært ved at lade en tekst passere, hvis den ikke fungerede, og jeg kun var hyret til at sætte kommaer. Men så er man selvfølgelig 1. også selv ude om det 2. ovre i en redaktørrolle.

Well. Det er en helt anden diskussion.  

//Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Men der er et marked for disse billige tekster, og når der er et marked, opstår der naturligvis også konkurrence.
Det har jeg ikke noget problem med. Kom endelig an. Hvis jeg ikke kan følge med, er markedet jeres.

Jeg tror den eneste fejl du begår er at du deler markedet op i 2 segmenter, hvor der i virkeligheden er minimum 3. 

1. Professionelle Tekster

2. Tekster

3. Billige Tekster

Du er på markedet i forhold til 1+2, men det tredje segment er ikke noget du som sådan berører (og i virkeligheden heller ikke noget du har lyst til). I det tredje segment er pris ALT, det kan ærligtalt bedst sammenlignes med Thyborøn kræmmermarked i slutningen af August hvor alle kræmmere skal have solgt ud af sommerens overskydende varelager, mens en flok vestjyder står noget tøvende med piben i munden og underbyder hvis der overhovedet bliver budt. 

- Ikke at jeg har noget imod vestjyder Cool 

Hvis du vil ind på marked nummer 3 bliver du nød til at droppe kvalitetskontrol, lave et elegant wage-drop til skribenterne og gøre opgaveformidling m.v. 90% automatiseret. Det kan lade sig gøre, også med en fornuftig indtjening til følge - men kræver også at de mindre kunder bliver siet fra, dermed mener jeg at alt under 20 tekster per bestilling reelt ikke kan betale sig at beskæftige sig med.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)