Ja, korrektur er i en klasse for sig. Jeg har desværre ikke løsningen til dig. Du kan jo ikke så godt vise en tekst frem, som du har læst korrektur på: "Se - nul huller!" Jeg tror, at løsningen for en korrekturlæser ligger i at præsentere sig troværdigt, så man som kunde får tillid. Det kan f.eks. gøres ved at beskrive, hvordan opgaver løses, og hvilke forskellige niveauer for korrektur, der tilbydes. Der er jo for eksempel forskel på ren stave/tegnsætningskorrektur og gennemskrivning til ensartet sprog. God vind med scrivariet. Hans |
Hans Stokholm Kjer:Jeg tror, at løsningen for en korrekturlæser ligger i at præsentere sig troværdigt, så man som kunde får tillid. Det kan f.eks. gøres ved at beskrive, hvordan opgaver løses, og hvilke forskellige niveauer for korrektur, der tilbydes. Der er jo for eksempel forskel på ren stave/tegnsætningskorrektur og gennemskrivning til ensartet sprog.
God vind med scrivariet.
Tak for det. Jeg er bestemt enig i, at man skal præsentere sig troværdigt (som i alle andre sammenhænge) - og beskrivelse af opgaveløsningen er også en god idé. Jeg har det til gengæld lidt svært med niveauinddelingen (selvom mange gør det), fordi jeg virkelig ville have svært ved at lade en tekst passere, hvis den ikke fungerede, og jeg kun var hyret til at sætte kommaer. Men så er man selvfølgelig 1. også selv ude om det 2. ovre i en redaktørrolle.
Well. Det er en helt anden diskussion.
//Christian