Jeg ville formentlig fremhæve mine kvaliteter
Når vi nu kigger på det tekst eksempel, du kom med - og det er tekster der handles med, hvilke andre kvaliteter kan så være mulige kandidater ..?
men jeg ville under ingen omstændigheder tilbyde noget, som jeg ikke kunne leve op til
Det tror jeg heller ikke, de unge mennesker gør - men de har nok et andet forhold til kvaliteten, end du har.
Jeg synes, det er interessant, at mange skriver, at man må sortere i kunderne og så kun betjene det ene segment (ikke specielt møntet på dig, Thomas).
Jeg vil faktisk gerne kunne betjene både kvalitetssegmentet og discountsegmentet - men med forskellige ydelser.
Jeg lægger ikke skjul på, at mine billige tekster er et discountprodukt - og jeg betragter ikke de svigagtige opkomlinge som konkurrenter på kvalitetsprodukterne.
Hvis du vælger at betjene discountsegmentet, så er du automatisk i konkurrence med mange andre iværksætter - herunder de to ungersvende fra eksemplet. Og så er der vel bare at stikke piben ind, og slå dem på din hjemmebane :o)
Jeg synes bestemt man kan betjene flere segmenter, og jeg gør det også selv. Men hvis konkurrenternes gøren og laden i et bestemt segment fylder så meget, så er det måske værd at overveje, om det er bedre for helbredet at fravælge det segment.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, og når der skrives, at du skal sortere i kunderne, tror jeg mere rådet går specifikt på dig, end at man skal holde sig til ét segment. Forstået på den måde, at hvis negativitet får lov at fylde så meget, så er det nok bedst at undgå det i første omgang.
MVH
Thomas