Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 11 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Toftegaard:
Ja og alle de led i pyramiden der skal tjene penge på salget til slutkunden, er unægtelig med til at gøre produktet dyrere end det burde være.

Kan du ikke lige helt kort beskrive, hvordan produktet bliver dyrere i MLM i forhold til traditionel business?

Sådan som jeg har lært traditionel business, så ser vejen fra fabrik til kunden nogenlunde således ud:

Producent - Logistik - Eksportør - Logistik - Importør - Logistik - Grossist - Logistik - Forhandler (evt. Logistik) - Kunde

Jeg har undladt at tage PR og Markedsføring med - men det burde faktisk både ligge efter Producent og Forhandler. 

I MLM ser varens vej således ud: Producent - Logistik - (evt. Forhandler) - Kunde. 

Og varens pris er uændret, lige meget om du handler med en forhandler øverst i hierakiet eller nederst i hierakiet. 

Hvordan er det du mener, at det øger produktets pris?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Hvordan er det du mener, at det øger produktets pris?

Det gør det ihvertfald i tilfældet ACN

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Modstander? Nææh egentlig ikke!

Jeg synes ideen omkring multi level marketing er fin, de har bare glemt at finpudse den da de opdagede hvad der virker og hvad der ikke virker.

Typisk er det jo hovedsageligt manden der præsentere dig for en forretnings ide, der er for ivrig og derfor lover dig du har hus, bil og rejse til Maldiverne efter 31 sekunder - og det bedste af det hele? - Du kan ligge på sofaen og spise cornflakes med blad-guld som drys!

Med det sagt giver et multi level marketing selskab typisk for meget plads til, at det kun drejer som om nye partnere, og altså ikke blot salg af produkter. 
Den "gode" måde at lave sin forretning på, som er beskrevet i lovgivning er, at størstedelen af din indtjening kommer fra produktomsætning (heller ikke at dine forretningspartnere køber deres faste månedspakke) men et regulært produktsalg.

Sådan ser jeg det - jeg har været i network marketing for år tilbage, og kommer bestemt ikke tilbage.
- Også bryder jeg mig ikke om at der ikke er nogen selektiv udvælgning af sine forretningspartnere. Jeg har i hvert fald ikke hørt om særlig mange der siger nej til en provisionsbaseret forretningspartner da de ikke tror han har evner eller det ene eller andet. Tænk hvis vi andre skulle være underlagt det :)

Kan sagtens følge din holdning, men tror du ikke der er mulighed for at flere af firmaerne har finpudset det flere gange siden dengang?

De 31 sekunder er vist ved at være flere år siden, de fleste steder siger de det er benhårdt arbejde, og man kan ikke "fedte sig" igennem og lukrere på folk man starter op. 

Min indtjening kommer fra produktomsætning.

Jeg giver dig helt ret i den selektive udvælgelse, de fleste steder jeg har været til møde spiller de da netop på at man skal udvælge sine partnere med omhu, for man kan risikere at skulle arbejde med dem i rigtig mange år. Og netop derfor er den personlige dialog et must, så begge parter kan vurdere kemi'en. 

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Men hvis du har et eksempel på en bonusplan, hvor man tjener penge uden at lave noget - så må du MEGET GERNE smide et link her, for det tror jeg da vi er mange, der vil være interesserede i.

tro det eller la vær. men her er en af flere muligheder for at tjene penge uden at lave noget.

tegn licens med firmaet (koster 1000kr, om året) invester 6000 kr. i en kampagne (garanteret 150 kunder pr. andel) og tjen nu 5% af firmaet omsætning på disse 150 kunder.

thats it. PS avancen stiger hvis kunderne gør dit og dat, fordi der er belønninger til kunder der skaffer kunder, og meget mere...(firmaet tager sig af kundeplejen)

og gennem kundepoints avancerer man til næste indtjeningsmodel...

køb intet, sælg intet, (det kan man i øvrigt heller ikke da der ikke er nogen varer) lad være med at lave mere og du har 5%..( personlig tror jeg du ikke kan undgå at stige i avancen, fordi handlen VIL stige..)

tager nok noget tid, men hvad pyt, du bruger jo ikke mere tid, så er det ikke ligegyldigt, egentlig?

der kan ikke sættes tal på intægten fordi man ved ikke hvad kundernes køb koster ( der er nemlig hamrende ligegyldigt hvad de vil have, hvilket har den fordel at hvis moden skifter eller der kommer ny smag, så er det ikke mig der skal ud i felten.)

...bare lige for at vise, at den findes faktisk...

hilsen Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Producent - Logistik - Eksportør - Logistik - Importør - Logistik - Grossist - Logistik - Forhandler (evt. Logistik) - Kunde

Jeg har undladt at tage PR og Markedsføring med - men det burde faktisk både ligge efter Producent og Forhandler. 

I MLM ser varens vej således ud: Producent - Logistik - (evt. Forhandler) - Kunde. 

 

Det er en meget simplificeret MLM linie du beskriver her, og den dækker kun nogle få selskaber, mærkligt nok også de firmaer jeg ikke har problemer med.

Den reelle linie i mange MLM firmaer hedder Producent - Logistik - Eksportør - Logistik - Grossist - logistik - MLM hovedfirma - logistik - MLM forhandler - (evt. Logistik) - Kunde, herpå skal der så også laves en kompenationsplan der dækker 4 - 6 led opad. Nu forstår jeg at du muligvis har med ACN at gøre, det er så et af mine 5 "acceptable" firmaer, og når det drejer sig om dette firma er din ligning udmærket. Men jeg blev tidligere er beskyldt for at dømme alle over en kam, du rammer samme problematik her bare med modsat fortegn.

Og du har da 100% ret i at prisen ikke ændrer sig uanset hvem du handler med, men i de fleste MLM firmaer fordyrer MLM delen produktet uanset hvor mange led der skal tjene penge på produktet. Største problem er dog stadig ikke MLM firmaets fordyrende led, det er at når de led er betalt skal der betales til stjernerne der med deres tidlige indgang i pyramiden har enorme netværk. De tjener i mange led ned. Nu kender jeg ikke dit fimas betalings struktur, men i mange firmaer tjener du længere ned i pyramiden desto flere du har i dit netværk (Mange kalder det "rang privilegier"), og her kommer det absurde fordyrende led, det er god nok kun 1 - 2 % af salgsværdien der skal tildeles 1 - 7 personer, men så er det også blevet til 1 - 14% dyrere produkt der skal betales af kunden. Det er den del af prisen der sjældent reklameres med når den menige forhandler skal hverve nye kunder eller rekutter. Der er stjerne i nogle MLM pyramider der er blevet helt utroligt rige på MLM ved at starte en gren op der har haft success.

Ja, Hr Toftegaard, jeg har primært været til møder om MLM scams, det håber jeg ikke jeg har lagt skjul på. At jeg selv har deltaget i et gør måske historien mere komisk, men for mig absolut ikke mere gloværdig. Om det hører til en debat på EB eller her kan jeg ikke afgøre, det er egentlig heller ikke vigtigt da dette bør være en åben debat, ellers skulle tråden hedde vi MLM'ere klapper hinanden på ryggen og roser vores projekter. Det er det egentlig også da jeg mistænker at der har været debatter tildligere der har fået modstanderne til at give jer gutter op. Jeg syntes dog at i skal have lidt modstand da mange af jer kun snyder mennesker for deres penge.

Jeg sytes stadig det er et stort problem at i MLM sælgere ikke vil forholde jer til at det kun er under 0.5% af sælgerne i en 6 bred struktur der kommer til at tjene penge. At mere end 99.5% af jeres sælgere "kun" kan leve af at sælge produkter. ELLER hvis du er en meget dygtig inspirator/lærer kan få dine sælgere op i et gear der kan tilføre dem success, at de skal fremavle sælgere der er dømt til at fejle. Forhandler delen af pyramide strukturen er bygget så det kun er et fåtal der KAN tjene penge på den.

Når man samtidig i Danmark er underlagt så strenge salgsrestriktioner bliver MLM en umulighed. Du kan ikke bare forvente at dine sælgere bliver opsøgt af folk der spørger til hvad de laver, du kan ikke tillade dig som Dansker at lave en webside i et andet land der reklamere for din MLM virksomhed. Du kan ikke engang tillade dig at fortælle folk at de vil tjene penge på at finde nye medlemmer, da sandsynligheden for at de vil tjene penge er så uforholdsmæssigt lille er det dårlig markedsføringsskik at fortælle dem andet.

Med ovenstående i mente er succesfuld Network Marketing en umulighed i Danmark da grundideen med NM er reklame gennem mund til mund metoden. Men når man arbejder med en pyramidelignende struktur hvor man kan tjene penge er det IKKE tilladt at reklamere mund til mund i Danmark. Loven er ganske klar på dette punkt.

Lige en kort til Martin Slot.

Nej jeg er ikke samme person som Jacob....wierd påstand.

Så lad da være med at svare på indlæg der er et direkte svar til ham? Han spurgte om rimeligheden i en pyramides kompensationsplan, jeg svarede ham, og du valgte at bruge det til at lave et forvirrende indlæg, der stod ganske tyreligt "Jakob" i toppen af indlægget. Så det er muligvis en weird påstand, men dit indlæg var så meget mere weird. Men som jeg har forstået dine indlæg herinde er du gået fra at være ren MLM'er til NM'er til DS'er, så forvirringen er stor. Du er MLM'er der kun arbejder med salg, Du er NM'er der kun sælger direkte til kunder, du må så være DS'er uanset at du skriver så meget andet. Jeg forstår at du er en forvirret person, men du er altså også lidt svær at følge.

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan, hvis jeg har lyst til at svare et indlæg, så gør jeg det. I øvrigt så skriver Allan, at han IKKE har noget med ACN at gøre.

At du mener jeg er en forvirret person, er da fint nok, du har ret til din mening. 

Side 11 ud af 11 (106 indlæg)