Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 10 ud af 11 (106 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
I øvrigt...henviser til et produkt til sine venner...ulovligt...min frisør har netop givet mig mulighed for dette...er det så ulovligt???????VILDT

God markedsføringsskik

§ 1. Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugerne, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser.

Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser.

En forbruger der kontaktes af en ven eller et familiemedlem, vil således ofte forholde sig mindre kritisk over for vennen eller familiemedlemmet end over for en henvendelse fra en fremmed erhvervsdrivende. Den, der henvender sig, vil imidlertid have nøjagtig de samme bevæggrunde som en hvilken som helst anden erhvervsdrivende, nemlig at forsøge at indfri egne økonomiske forpligtelser og opnå en gevinst.

Indgår vennehvervning som led i et større pyramidearrangement, vil dette pege i retning af, at hele pyramidearrangementet er i strid med god markedsføringsskik.

God markedsføringsskik

§ 1. Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugerne, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser.

Så ikke nok med at din hvervning af venner er ulovligt, hvis du er blevet opfordret til at hverve venner er hele konceptet forbudt.

Nu drejer tråden sig om MLM, at du vælger at omdøbe dit projekt til Network marketing nu skal du ikke laste mig, det er først fra dette indlæg du påpeger at du arbejder med NM, ikke MLM.. Jeg vil gerne påpege at tråden hedder "Er du modstander af mlm ?" Og jeg skriver at jeg er modstander af MLM, hvis du ikke arbejder med MLM forstår jeg slet ikke at du har deltaget så meget i debatten ? Samtidigt syntes jeg det er et lidt skidt firma du arbejder for hvis du slet ikke tjener på at oprette nye butikker, så kan jeg ikke helt se ideen ved konceptet.

Og ja, jeg tror jeg har gjort det meget klart at jeg har en meget negativ holdning om de fleste MLM firmaer, men når du nu vælger at sige at jeg har sat alle i en bås vil jeg meget gerne påpege at jeg kender 5 - 6 gode MLM firmaer. Da jeg på intet tidspunkt har nævnt navnene på firmaerne forstår jeg ikke at du mener jeg har at alle i en bås? Jeg har da helt klart valgt ikke at angribe nogle sunde firmaer der har baseret deres salg på MLM.
Du vælger helt klart selv om du ønsker at svare mig, men baseret på tonen i dine sidste indlæg kan jeg fornemme at du ikke ligefrem har lyst til at diskutere dette mere. Det eneste der bekymrer mig lidt er at du slet ikke har lagt nogle fakta frem, du har kun kommet med standard postulaterne der så vidt jeg kan overskue alle er besvaret fra min side.

Jeg vil gerne tilføje at tallet 216 er en matrise i 6 medlemmers bredde, der er 6 i første led, der er 36 i andet led, der er 216 i tredie led. Da man sjældent tjener noget fra sit første og andet led og skal fylde tredie før udbetalig finder sted. Derfor skal dine 36 medlemmer hverve 216 personer før du får udbetaling. Da du naturligt må have de første 42 (36+6) for at kunne nå tredie led er de ikke indregnet i de 216. Når disse tal er opnået er du den eneste der er berettiget til udbetaling = 1/216 eller 215/216 der ikke får udbetaling. Hvis du køre samme i lineær matrise vil regnestykket hedde 1/258 tjener penge, 257 af 258 får intet. For at de 216 skal have en udbetaling skal de medlemmer hverve 55728 medlemmer. Nu tjener du ikke på hvervning, så disse tal er nok nye for dig, men kan du se at vi nærmer os det umulige. Trøsten er at hvis du får 10 / 5 / 3 / 2 / 1 krone per led ved salg så bliver du ganske rig, du har nu tjent 11.256 kroner for at hjælpe med at hverve 55728 mdlemmer, #1 bliver nok en smule gladere da han får penge fra alle led, lad os sige at matrisen fyldes til og med niveau 9 = 24.168.468 kroner. Så kan du smile af dine 11.256 kroner du har arbejdet hårdt for. Så må man bare håde dit matrise sælger godt så du kan gentage de tal så tit som muligt. Men udviklingen igennem de sidste mange år har vist at matriser brydes og går istykker og hele kæder at "forhandlere" er uden indtægter i længere tid.

Det kan godt være du syntes jeg er bedrevidende, men jeg forholder mig til problemerne matematisk, statistisk og erfaringsmæssigt, og matematikken, statistikken og erfaringen er imod dig når det drejer sig om MLM om du kan lide det eller ej, specielt i Danmark. Hvis MLM er så fantastisk så ville folk bifalde det, du kan ikke bare hævde at 90% af befolkningen er uvidende når de ikke kan se den fantastiske ide. Det er Martingale systemet om igen bare med andre folks penge.

 

 

 

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:
Nu vrøvler du...En af de første ting jeg sagde...VI markedsfører..Firmaet SÆLGER. Firmaet har sat en salgspris, så nu må du bestemme dig...videresælger vi produkter eller hvad er det DU tror der sker? Igen jeg har tidligere skrevet at det er firmaet der sælger produktet, så er det forståeligt at din snak om hvem der sælger er RET svær at vurdere....

Med mindre at du og Jakob er samme person, så svarer du på noget der er skrevet til en anden.. Han spurgte om en fair betalingsløsning i en pyramidestruktur..

Jeg gik stærkt ud fra at du arbejde med MLM da du tidligere svarede:

Hvis jeg har en borddame der spørger mig hvad jeg laver, så fortæller jeg det selvfølgelig, men det er ikke for at tage en dialog om MLM. Tværtimod,

At du derefter kalder det network marketing ændrer ikke på at du tidligere hævder at du arbejder med MLM. Det er lidt svært at sætte dig i en bås hvis du skifter forretningsform midt i en debat.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opgiver....jeg orker ikke at læse det hele igennem, så smid endelig 1 stjerne og tro du har ramt sandheden...Men venne hvervning...jaja...helt ENIG MED LOVEN...mon det kan forstås når jeg skriver med stort... Hvis jeg "hverver" en person, så er opgaven at han/hun skal tjene penge. Først når han/hun tjener penge, så tjener jeg penge.

EN gang for alle...hvis metoden var ulovlig, så havde de Neergaard og gang...stoppet metoden FOR LÆNGE SIDEN!

MLM & NM ER ikke det samme, men herinde på Amino er det vist det samme, facts er at i tror vi arbejder med nøjagtig de samme betingelser, jeg kalder det network marketing, fordi der ikke er noget krav om at "multi level" sin forretning.

Jeg har "brokket mig" over trådens overskrift...Totalt tåbeligt at fokusere det negative.

Jamen ærlig talt så kunne vi da sagtens fortsætte tråden et par uger eller to, jeg anser stadig dine tal for vrøvl, og du snakker om postulater, så smid da endelig din statistik for dine tal - og ikke bare dine "egne facts".

Jeg skriver som jeg gør, fordi du har din klare mening. Men du har da HELT ret...hvis folk var pro MLM så ville de bifalde det...Bare se Lasse i den seneste tråd...En person der i et års tid har "manglet" en mulighed. Nu skal jeg ikke kunne sige facts med sikkerhed, men så vidt jeg kan forstå så har han sagt NEJ konstant uden at undersøge noget som helst...

Forresten Jan...Din matrise kan jeg ikke bruge til noget som helst...din tal er ligegyldige..og som erfaren MLM'er har du kun gjort mig forvirret...knaon.

Fakta...fakta omkring HVAD...jeg har selv været kunde i et MLM firma i ca. 7 år....FAKTA! Men det var nok ikke det du efterlyste...

DU vil gerne have at vi giver dig svar udfra dine tal...men som sagt..de giver INGEN MENING! god weekend.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

???

Jeg arbejder med MLM og NM..Det virker lidt håbløst herinde, når halvdelen mener det er det samme, og resten er lidt tvivlsom. Det overrasker mig da vildt at du vender tilbage med denne holdning. Mange skeptikere kalder jo MLM for NM og og omvendt. Så at du pludselige er i tvivl....VILDT.

Jeg kan ikke se hvad der får dig til at tvivle...forklar venligst.

Nej jeg er ikke samme person som Jacob....wierd påstand.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janhan:
Jeg vil gerne påpege at tråden hedder "Er du modstander af mlm ?"

Kære Jan, 

Ifølge dansk lovgivning og ifølge forbrugerombudsmanden så er MLM og pyramide IKKE det samme. 

At du har deltaget i, og tjent penge i et MLM-firma, der opererede som et pyramidespil, gør ikke lige pludselig alle andre MLM firmaer til pyramidespil. 

Den måde at ræssonere på må du altså tage ned på den lokale pub med - eller udgyde din galle på EB/Nationen - den hører ikke til blandt almindelige logisk tænkende mennesker. 

At du så lige trumfer historien med, at du modtog en stor fed check - men stadig ikke aner hvor pengene kom fra, og at du så efterfølgende meldte dig ud, men beholdt pengene - gør bare det hele ekstra komisk. 

Tråden handler desuden om ACN, der INDTIL VIDERE ikke er dømt til at være pyramidespil - men vi er da enige om, at konceptet kunne være skruet sammen på mange andre måder. Jeg var selv til info-møde i ACN, og kunne ikke helt forholde mig til opstartsgebyret, og derfor fandt jeg et andet firma - men det gør jo stadig ikke ACN til et pyramidespil. 

Janhan:
Og jeg skriver at jeg er modstander af MLM, hvis du ikke arbejder med MLM forstår jeg slet ikke at du har deltaget så meget i debatten ?

De fleste mennesker sidestiller Network Marketing og MLM. Det er ikke det samme - men ordene bliver brugt i flæng, igen af folk, som tror de ved hvad de taler om, men som ikke har sat sig ind i tingene. 

Derfor "blander" vi os både i tråde om Network Marketing, MLM, Direkte salg, Micro franchise - og hvad folk nu ellers render rundt og kalder det. 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Er du modstander af mlm?

Modstander? Nææh egentlig ikke!
Jeg synes ideen omkring multi level marketing er fin, de har bare glemt at finpudse den da de opdagede hvad der virker og hvad der ikke virker.

Typisk er det jo hovedsageligt manden der præsentere dig for en forretnings ide, der er for ivrig og derfor lover dig du har hus, bil og rejse til Maldiverne efter 31 sekunder - og det bedste af det hele? - Du kan ligge på sofaen og spise cornflakes med blad-guld som drys!

Med det sagt giver et multi level marketing selskab typisk for meget plads til, at det kun drejer som om nye partnere, og altså ikke blot salg af produkter. 
Den "gode" måde at lave sin forretning på, som er beskrevet i lovgivning er, at størstedelen af din indtjening kommer fra produktomsætning (heller ikke at dine forretningspartnere køber deres faste månedspakke) men et regulært produktsalg.

Sådan ser jeg det - jeg har været i network marketing for år tilbage, og kommer bestemt ikke tilbage.
- Også bryder jeg mig ikke om at der ikke er nogen selektiv udvælgning af sine forretningspartnere. Jeg har i hvert fald ikke hørt om særlig mange der siger nej til en provisionsbaseret forretningspartner da de ikke tror han har evner eller det ene eller andet. Tænk hvis vi andre skulle være underlagt det :)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:

Keld_J:
A: Fakta: Jeg kender flere under mig som tjenere mere end mig...  

Selvom du kender nogen under dig som tjener mere end dig, er det stadig et faktum at de fleste MLM-firmaer har en udbetalingsstruktur der sender penge opad i pyramiden. Det betyder ikke at der ikke vil være tilfælde hvor folk længere nede tjener bedre en folk længere oppe, men det betyder at matematisk er der flere i toppen der tjener godt, når man ser på de fleste udbetalingsstrukturer, er det ikke korrekt?

Ja og alle de led i pyramiden der skal tjene penge på salget til slutkunden, er unægtelig med til at gøre produktet dyrere end det burde være.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:
Når samtidig matematikken og loven er imod systemet er der ingen fremtid for MLM firmaer i Danmark.

Janhan:
eg er ked af det, det eneste mål med at deltage i den slags pyramidespil er forventningerne om selv at sidde i 6 led og score kassen.

Janhan:
nu tjener han 46.000 kroner hver gang du og dine sælger et produkt for 600 kroner ? L

Jeg fatter slet ikke hvordan du kan få det tal?? hvor skulle de 46K komme fra, når der kun er solgt et produkt 600kr? Ham der sidder 6. led over mig han vil tjene 1kr ud af de 600kr jeg har købt produktet for, ham der sidder 5led over mig får 2kr. ham der sidder 4led over mig får 5kr ham der sidder 3led får 10kr og ham der sider i 2led får 20kr og min sponsor får 50kr.. dvs ham der sidder 6 led over mig ikke tjenere kassen på mig, han tjenere kassen hvis han har trænet og motiveret sin downline til at finde nye forbruge/sælgere.. Men han tjener kun kassen på 6led hvis han har mange tusinde signups i sit sjette level.. 

Janhan:
eg er ked af det, det eneste mål med at deltage i den slags pyramidespil er forventningerne om selv at sidde i 6 led og score kassen.

I den model jeg snakker om, så er du altid i  0. led og kan have 6. led ned under dig. Det er 100% op til mig selv hvor mange jeg får under mig og 100% op til mig selv at motivere dem i mit første led til at få nogen signet op i mit 2. led. osv

Janhan:
Når samtidig matematikken og loven er imod systemet er der ingen fremtid for MLM firmaer i Danmark.

Det er jeg nu ikke så sikker på, men vi må få at se...

Hyg dig..

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Toftegaard:
Ja og alle de led i pyramiden der skal tjene penge på salget til slutkunden, er unægtelig med til at gøre produktet dyrere end det burde være.

ja og hver gang der er en reklame i tv for et produkt, er det med til at gøre produktet dyre.. Hvis du fjerner omkostningerne til traditionelle markedsføringskaneler og giver dem i provision i stedet for, kan du tit ende med et produkt til en billigere penge..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Tråden handler desuden om ACN...

Hov - kom vist lige til at blande 2 tråde sammen der - men svaret giver nu meget god mening alligevel. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 10 ud af 11 (106 indlæg)