Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 1 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

A. Flere er modstander fordi de mener det er folk i toppen tjener mest.

B. Flere er modstander af mlm fordi de tror det er ulovlig. (Pyramidespil)

C. Flere er modstander fordi de oplever priserne er højere end tilsvarende produkter. 

D. Flere er modstander af mlm fordi de ikke vil tjene penge på venner og familie.

E. Flere er modstander af mlm fordi de har hørt at man kan tjene hurtige penge, hvilket de ikke tror på. 

F. Flere er modstander af mlm fordi de kender en eller måske dem selv, som aldrig fik succes. 

En eller flere af disse punkter er måske årsagen til du tænker negativt og aldrig vil drømme om at starte i branchen. Jeg vil prøve at forklare hvorfor jeg selv har valgt at sige ja til MLM . Årsagen til jeg valgte at starte var drømmen om frihed og det at starte egen virksomhed uden risiko. Dette mål var langt vigtigere end de 6 negative punkter. Som jeg ser det er alle punkterne et udslag af rygter og langt tids negativ omtale i pressen og fx. her på Almino.

A: Fakta: Jeg kender flere under mig som tjenere mere end mig...  

B: Fakta: Alle selskaber med rigtige produkter som fx Tupperware er 100% lovlige og har ikke noget med pyramide spil at gøre.

C: Fakta: Når du personlig skal stå inde for at produktet er godt så kræver det også en høj kvalitet, hvilket giver en høj pris. Samtid er mange af produkterne unikke og kan ikke købes tilsvarende andre steder. 

D: Fakta: Det er ikke ulovlig at sælge til ens familie (Læg mærke til folk sælger jo alt fra havetraktor til pc, bil, tøj på FB) det er heller ikke et krav at du skal sælge til venner og familie i noget selskab, det er helt op til den enkelte. Men det er meget vigtig det bliver fortalt på en sober måde uden pres. Hvis man skal presse en ind i en forretning skal man også presse personen til at arbejde hvilke aldrig virker så derfor er det på ingen måde en fordel.

E: Fakta: Ja der findes stadig online selskaber som lokker med store hurtige penge. Men alle seriøse selskaber som vil opbygge en stabil forretning fortæller det kræver arbejde og sved for at sætte toget i gang. Først når toget ruller begynder det at blive nemmere og nemmere at skubbe og penge hastigheden øges tilsvarende.

F: Fakta: Ca. 80 % af alle mennesker mislykkes med det de går i gang med. Slanke kur, rygestop, gå i motionscentre, starte egen virksomhed, spille golf eller hvad nu folk starter på, ender tit med at løbe ud i sandet. Så hvorfor skulle det være anderledes med mlm. Nogen gennemføre et maraton nogen træner kun 1 km og så giver op.

Når du starter inden for mlm, skal du sætte dig nogle mål og så gå efter det og ikke gi op efter 3 uger. Kort sagt letter du anker vil du også have en chance.

Ligger du på sofaen ja så får du et gæt på, om du får succes, men det er ikke mlm branchen skyld kun din egen. 

 

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 10 person

D.

 

Den har været oppe at vende mange gange før. MLM folk er bare generelt belastende, og kendetegnet for 90 % er at de ikke tager et nej for et nej, men til forskel for en gemen telefonsælger, så kan man ikke bare smide røret på ved personen, man har en form for relation til.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Folmand:
for 90 % er at de ikke tager et nej for et nej,

Netop dette er vigtig ... som jeg også skriver pres  giver ikke resultat... Du får ikke nogen positive personer at samarbejde med og så er det op af bakke..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folmand:

D.

 

Den har været oppe at vende mange gange før. MLM folk er bare generelt belastende, og kendetegnet for 90 % er at de ikke tager et nej for et nej, men til forskel for en gemen telefonsælger, så kan man ikke bare smide røret på ved personen, man har en form for relation til.

Jeg har aldrig helt forstået hvordan belastende PERSONER kan være repræsentative for flere tusind forskellige firmaer og flere millioner forskellige forhandlere/partnere?

Er vi ikke enige om, at disse PERSONER nok også havde været belastende, hvis de havde været ejendomsmægler, mobil-forhandler, håndværker, forsikrings-sælger, arbejdsløs, advokat eller whatever?

Bare fordi din ven ikke kan finde ud af, hvornår han skal tale forretning og hvornår han skal lade være, betyder det jo ikke, at hele den branche han repræsenterer heller ikke kan finde ud af det. 

Og hvorfor kan man ikke bede sin ven om at skrue lidt ned for salgs-snakken? 

Vi er helt enige om, at der findes mange båtnakker i MLM-branchen, og der er muligvis også flere end i andre brancher, men det hænger jo sammen med, at ALLE har mulighed for at starte som MLM-forhandler. Men det betyder ikke samtidig, at alle BURDE! Wink

Jeg tror det jeg prøver at sige er, at det er så nemt at skære alle over en kam - for så slipper man for at sætte sig ind i tingene, men det giver bare nogen ubrugelige påstulater uden hold i virkeligheden. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 5 person

Set fra et markedsperspektiv, så holder MLM ikke fordi de varer og produkter som bliver solgt, de bliver "pushet" til salg uden at der måske egentlig er et rigtigt naturligt efterspørgsel.

På kort sigt kan man måske tjene mange penge, men teoretisk vil de firmaer der driver MLM bliver udkonkurreret af andre firmaer som går målrettet efter en rigtig efterspørgsel og dermed ikke en kunstig. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:
Set fra et markedsperspektiv, så holder MLM ikke fordi de varer og produkter som bliver solgt, de bliver "pushet" til salg uden at der måske egentlig ikke er et rigtigt naturligt efterspørgsel.

Den forklaring forstår jeg ikke?

Jeg vil da faktisk gå så langt som til at sige, at stort set alle produkter i denne verden bliver pushet - MED UNDTAGELSE af MLM-produkter. 

Stort set alle i DK har i forvejen fjersyn, mobiltelefon, tøj, møbler etc. etc. - men HVER uge får du alligevel reklamer i din postkasse, der forsøger at "pushe" disse produkter, som du allerede har i forvejen - det vil sige, at salgsargumentet er, at du skal købe noget du har i forvejen, fordi nu er kommet noget der er nyere og smartere.  

MLM produkter derimod, er oftest konsumerbare produkter, som SKAL "skiftes ud" hver måned - og produkterne er oftest inden for en kategori, som de fleste mennesker bruger i forvejen - såsom køkkenudstyr, personlig pleje, parfume, kosmetik, kosttilskud mv. 

Derfor er der ikke tale om at "pushe" produkter - men blot at få folk til at handle produkterne et andet sted end de gør i dag. 

Det firma jeg selv repræsenterer, har haft fremgang i samtlige af de 27 år det har levet - det må da vel betyde, at det holder - set fra et markedsperspektiv?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Alene det faktum at du "skal" ud og forsvare konceptet er nok til at jeg holder fast i min personlige overbevisning om at mlm er noget skidt og møg - for alle parter.... 

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg beklager hvis jeg forvirrer dig. Jeg er ikke 100 % inde omkring hvordan MLM fungerer, men da det startede for lang tid siden gik det meget ud på, at tale med venner og bekendte og få dem til at sælge de samme produkter.

At få reklamer med posten fra virksomheder man intet forhold har til er noget helt andet.

Jeg kan desværre ikke udtale mig omkring dit firma. Hvis I har eksisteret i over 27 år, så må I selvfølgelig have gjort et eller andet rigtigt Smile 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

hvorfor den nyheds overskrift Er du modstander af mlm ?  er du det Keld ?

hvorfor laver i hele tiden de debattere omkring modstander

det ligner meget en kopi af de sidste 100 mlm tråden i er gode nok , selv om i både skriver i er gode nok og ikke  for i opretter jo netop fordi i ikke tror 100% på det , men i er gode nok og til sidste efter 100 tråden samme så tror man det omvendte

jeg er forvirret hvorfor , men det er godt til at holde gang debatterne at man ikke lige forstår hvorfor

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Keld_J:
A: Fakta: Jeg kender flere under mig som tjenere mere end mig...  

Selvom du kender nogen under dig som tjener mere end dig, er det stadig et faktum at de fleste MLM-firmaer har en udbetalingsstruktur der sender penge opad i pyramiden. Det betyder ikke at der ikke vil være tilfælde hvor folk længere nede tjener bedre en folk længere oppe, men det betyder at matematisk er der flere i toppen der tjener godt, når man ser på de fleste udbetalingsstrukturer, er det ikke korrekt?

Side 1 ud af 11 (106 indlæg)