Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telia - Hvad f.... gør jeg?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg står over for et ret irriterende problem som begynder at nærme sig chikane. Jeg vil godt lige høre Jeres syn på sagen:

For et par måneder siden blev jeg ringet op af Telia som meget gerne ville fortælle om deres erhvervsabonnement og hvorfor virksomheden ikke kunne eksistere uden. Jeg afslog pænt sælgere uden noget som helst med at hidse mig op eller lignenede.

Efterfølgende har de så ringet ca. en gang om ugen. For en 3 uger siden besluttede jeg mig så for at det måske da i det mindste ville være en god idé at se nogle tal på hvad det konkret var for et abonnement og hvad det kostede. Så jeg bad den pågældende sælger om at sende mig noget materiale på skrift.
Det dukkede aldrig op
Men siden da har der næsten hver dag ringet meget ivrige telefonsælgere fra Telia som meget gerne vil sælge et erhvervsabonnement.
Jeg er nu nået til, når de lander på min telefon, at bede dem om at skrubbe af.

Det kæmpe problem er blot, at vi løser nogle opgaver for det "rigtige" Telia, og derfor ikke bare lige kan kaste røret på, når der ringer nogen og præsenterer sig som værende fra Telia. Det er først når de er nået til "Jeg vil godt snakke med den telefoniansvarlige" eller "jeg skal høre omkring Jeres telefoni" at vi kan "filtrere" dem fra.

Jeg syntes det er sindsygt irriterende og at de ringer dagligt begynder at nærme sig chikane.

Men hvad pokker er der at gøre ved det? Skal jeg skrive et sur brev til Telia''s salgsafdeling? - men vil det overhovedet have nogen som helst virkning?
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:46
Tru med politianmeldelse eller et brev fra en advokat. Så tror jeg det er klaret.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:58
Jeg har selv haft samme problem, de undskyldte sig med at jeg var kunde, og da jeg bad om dokumentation for dette ville jeg blive ringet op af en chef senere... Det er endnu ikke sket...

Her ringer de ca en gang hver 14. dag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Dato: 26-06-2007 13:28:05
Forfatter:Jesper Norbøll
  Jeg står over for et ret irriterende problem som begynder at nærme sig chikane. Jeg vil godt lige høre Jeres syn på sagen:

Det kæmpe problem er blot, at vi løser nogle opgaver for det ''rigtige'' Telia, og derfor ikke bare lige kan kaste røret på, når der ringer nogen og præsenterer sig som værende fra Telia. Det er først når de er nået til ''Jeg vil godt snakke med den telefoniansvarlige'' eller ''jeg skal høre omkring Jeres telefoni'' at vi kan ''filtrere'' dem fra.

Hvorfor ikke tale med din kontakt i det ''rigtige'' Telia om problemet. Måske det kunne løses den vej igennem?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:53
  Betinna, grunden til at jeg ikke lader det gå vores kontakt er at det er i Sverige og at jeg absolut ikke mener at disse to ting skal blandes sammen - på det punkt vil jeg godt holde skidt og kanel adskilt.

Men tror I at et brev til Telia DK vil have nogen indvirkning? Det virker som om opkaldene kommer fra callcentre, da jeg kan høre alt muligt om forsikringer og abonnementer i baggrunden. Nogen af de tidligere telefonsælgere herinde kan måske ligefrem fortælle om hvad der skal til for at få stoppet chikanen definitivt?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:43
Jeg ved ikke om jeg bare har en truende stemme eller det er fordi min måde virker.

Jeg siger altid. "Tjæææ .. du skulle have ringet for 3 uger siden, jeg har lige tegnet 1år abbonemnt med sonofon og kan ikke komme ud af dem.. prøv igen om 1 år."

Til mig ringer de ca. hver 8-9 måned nu. (og jeg siger stadig det samme hver gang)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 17:11

Hej Jesper

Jeg ved at de har telesælgere siddende i firmaet, så jeg tror
ikke at de benytter sig af callcentre.

Mit forslag er, at du spørger den næste sælger, på en pæn
måde, hvordan du kommer ud af deres system.
- alternativt kan du sende dem en regning for dit tidsforbrug ;-)

Mvh Ronni

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:14
Hej Ronni - Telia benytter også eksterne callcentre til deres opsøgende salg, kan desværre ikke huske navnet, men jeg mener at de bruger to.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 17:16

Ok, så er løsning 2 mit bedste forslag ;-)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:37
Jeg tror ikke på det hjælper at sende hverken regninger, true med politi eller advokater. Call centre er vant til den slags, de ved hvad de må og ikke må, og ved samtidig hvordan disse ting skal tackles. Så det er spild af tid i mine øjne.

Forsøg istedet at komme igennem til en supervisor eller lign og få jeres nummer slettet på deres lister, i og med det nok er et relativt seriøst callcenter telia benytter tror jeg de er til at snakkke med.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)