Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kan jeg ikke se 'moms', når jeg logger på SKAT med Nem ID?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan simpelthen ikke komme ind på siderne med indberetning af moms ... har set på vejledningerne 1000 gange og gør præcist, som de fortæller. Men punktet med moms dukker ikke op som valgmulighed i menuerne.

Jeg har et personligt ejet forma og logger ind med NemId. Og min computer er en mac .... jeg er en kende desperat, da jeg er sent på den!

/Marianne

Fra Frederikssund
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Unicom Nordic Skrevet kl. 07:58
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:23

Skat skriver på deres hjemmeside: "Hvis du af en eller anden grund ikke kan indberette i nyt TastSelv Erhverv, kan du ringe til SKAT på telefon 72 22 18 18 - Vælg 2 for Virksomhed - og vælg 1 for TastSelv. Derefter følger du vejledningen."

Har du indberettet moms eller andet på skats hjemmeside før? Kan du være kommet til at indberette sidste periodes moms for den aktuelle periode? For så forsvinder den og kan ikke åbnes igen.

Der er også den mærkværdighed med skats hjemmeside, at du (efter at have logget ind med NemId) skal vælge dit se-nummer. Systemet står automatisk på "Intet", så man skal gå ned og vælge sit nr. hver gang.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:50

Oh - jeg fandt ud af det. Er blevet fanget i et limbo mellem Nem-id og Digital signatur OG har skiftet system fra pc til mac. Så braser 'verden' sammen. Har hængt i telefonen +1,5 time først hos Skat dernæst hos Danid. Puha - skulle selvfølgelig have tjekket det i god tid. Men noget ligefremt smidigt system kan man ikke kalde det :-)

/Marianne

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:26

Sidder med samme problem ... tror jeg må ringe til dem i morgen og slå dem plan overi låget *GRRRRR*

No access to moms og min virksomhed er tilmeldt. Min "code file" har alle rettigheder inde på www.virk.dk ... der er dog nogen der mangler, men de virker ikke rigtig mening mht moms.

OMG ... FUCK DERES LORTE SYSTEM.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

jeg tror ikke i får en fut ud af ringe til dem. Det er den digitale signatur som ikke har adm ret og tilknytning til alle rettigheder. Det har jeres gamle givet haft, men mit gæt er I har byttet til en anden type - fornyet den gamle -fået nøglefil eller andet

Man skal i virk.dk og finde brugeradminstration. Der vil man se man har mere end en bruger og så er det bare at gå ind i den bruger som IKKE har alle rettigheder - give den ADM ret og tildele den alle de rettigheder man kan i virk.dk - og næste dag kører den hos skat.dk

Jeg er RET sikker på det er fordi I har byttet signatur og den nye er selvstændig og selv om I har gjort det via den gamle, får den ikke rettigheder med.  Vi kan sagtens enes om et PUHA men telefon vil ikke virker her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 23:01

jeg tror ikke i får en fut ud af ringe til dem. Det er den digitale signatur som ikke har adm ret og tilknytning til alle rettigheder. Det har jeres gamle givet haft, men mit gæt er I har byttet til en anden type - fornyet den gamle -fået nøglefil eller andet

Vil desværre håbe at jeg gør ... 

Cookie:
Man skal i virk.dk og finde brugeradminstration. Der vil man se man har mere end en bruger og så er det bare at gå ind i den bruger som IKKE har alle rettigheder - give den ADM ret og tildele den alle de rettigheder man kan i virk.dk - og næste dag kører den hos skat.dk

Har været inde og give min egen bruger alle rettigheder ... selvom ingen af de navne lyder som noget der har med moms at gøre.

Cookie:
Jeg er RET sikker på det er fordi I har byttet signatur og den nye er selvstændig og selv om I har gjort det via den gamle, får den ikke rettigheder med.  Vi kan sagtens enes om et PUHA men telefon vil ikke virker her

Hvis jeg logger ind med NemID(privat nøgle kort) ... så kan jeg slet ikke se mit firma, men kun rette personlige data om mig selv.

Hvis jeg logger ind med NemID Nøgle fil , så kan jeg se mit firma og det panel med rettigheder du snakker om. Der er bare ikke flere rettigheder derinde.

Utroligt hvordan et så simpelt system kan FUCKE så meget og spilde ens liv :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

du kan finde brugerrettigheder i virk.dk - det er ikke så himle kompliceret - men det er i alle fald i virk.dk du skal ha fundet dem

du logger på virk.dk og i næst øverste bjælke finder du brugeadm til højre og du klikker og vælger BRUGEROVERSIGT 

du sikrer så at de har adm rettighed og længere ned finder du brugerrettigheder og du giver dem alt det du kan  Det er ikke smidigt,men det virker

Hvis det er i aften du har gjort det, så vent til imorgen og se effekt, de opdaterer vist systemer mellem sig om natten

Din nemID som nøglekort er jo dit private - glem alt om det   det har intet med din virksomhed at gøre. Hvis du har fået NY digital signatur eller nøglefil  - ex til mac eller andet-  så skal du logge på med din GAMLE firma signatur - da det er den som har rettigheder og så skal du i brugerrettigheder - for det får den nye ikke lov til - du skal bruge den gamle til at tildele den nye rettigheder og logget ind med den gamle bør du kunne se begge brugere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 23:22

Cookie:
du kan finde brugerrettigheder i virk.dk - det er ikke så himle kompliceret - men det er i alle fald i virk.dk du skal ha fundet dem

Nej, det er sateme dumt lavet ... :-( tog en krig at vælge alle rettigheder og vælge "Alle" under firma. No effect ... hvis moms er en af dem, hvilket jeg tvivler lidt på. Jeg gjorde det i går ... så burde virke i dag.

Cookie:
du logger på virk.dk og i næst øverste bjælke finder du brugeadm til højre og du klikker og vælger BRUGEROVERSIGT 

Og der er jeg admin og eneste bruger.

Cookie:
du sikrer så at de har adm rettighed og længere ned finder du brugerrettigheder og du giver dem alt det du kan  Det er ikke smidigt,men det virker

Ja ... men dum i arbejde bliver også færdig på et tidspunkt.

Cookie:
Hvis det er i aften du har gjort det, så vent til imorgen og se effekt, de opdaterer vist systemer mellem sig om natten

Lad os håbe de bare tager 2 dage om det fordi det var helligdag i går :-)

Cookie:
Din nemID som nøglekort er jo dit private - glem alt om det   det har intet med din virksomhed at gøre. Hvis du har fået NY digital signatur eller nøglefil  - ex til mac eller andet-  så skal du logge på med din GAMLE firma signatur - da det er den som har rettigheder og så skal du i brugerrettigheder - for det får den nye ikke lov til - du skal bruge den gamle til at tildele den nye rettigheder og logget ind med den gamle bør du kunne se begge brugere

Det kan godt ske at mit private nøgle kort er privat, men det er eneste måde jeg kan se moms inde på SKAT ... om det giver mening skal jeg ikke kunne sige, men jeg har brugt rimelig mange koder på det lorte kort det sidste stykke tid ... så nu er der et nyt på vej.

Jeg har oprettet firma og nøglefil indenfor de sidste 3 uger ... så alt er nyt og intet er oprettet igen.

Det sidste giver jo også fin mening ... hvis det gamle kort var admin og jeg har oprettet et nyt, men det er jo bare ikke mit scenarie her. Arbejder indenfor IT så er med på det meste. Men deres systemer var aldrig blevet godkendt hvor jeg arbejder ... *irkkk*

Lad og krydse fingre for det virker i morgen ... woop wooop.

// Syska out

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 05:22

SKAT skal oprette dig til at kunne indberet moms

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)