|
Karsten Sønderup Hansen:Jeg synes godt nok det sørgeligt at man ikke kan undgå disse opkald.
Jeg er ambivalent. Jeg synes ikke de er så svære at afvise generelt, og der er mange virksomheder der lever af canvas, både med besøg og via telefonen, og de ville få et hulens besvær hvis de hele tiden skulle checke registre for telefonnumres sammenhæng med CVR numre, så jeg hælder til, at det er OK, og sørger for at være venlig (personen i røret sidder ofte med en besværlig opgave og sure svar) og bruger lige de 3 min på at lytte helt kort og tage stilling klar, og så er det ikke svært at få sagt farvel synes jeg.
Det er lidt noget jeg synes vi måske skylder hinanden i forretningslivet, og jeg tænker altid på, at det kunne ha været min egen søn eller datter som for at skaffe indtjening, som sad i den anden ende af linjen og ville sælge noget. Så er det lettere med lidt tålmodighed op pæn behandling.
Det er helt klart, at de enkelte firmaer der står for at ringe, skal sørge for at notere ned hvem de HAR ringet til og få dem på en liste over nogen der ikke skal ringes til mere
vh