Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor er der ingen miljørigtige webhosts???

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

zerpex:
en kunde skal have rigtig mange krav for at det virkelig har betydning om du er placeret i frankfurt, amsterdam eller et eller andet sted i Danmark

Næææ.... ét krav er nok - SEO der er afhængig af land/ip adresse

Mit spørgsmål er så, hvis land og IP addresse tæller så meget, så vil det være et problem med sider der har kunder fra mange lande. De bruger CDN til at booste deres load tider (hvilket ranker højere i SEO end IP og land), de fleste der bruger CDN netværk, vil mange af deres ressourcer blive hentet fra enten tyskland eller amsterdam, hvis du loader siden i Danmark.

Og ens konkurrenter skal være ekstremt gode, hvis IP og land tæller så meget.

Men som sagt, google ranker højere på andre ting end IP og land. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:52

Nu er der forskel på CDN og det indhold som søgemaskinerne kigger efter. Normalt lægger man jo javascript eller billeder på CDN og ikke tekster. Det er den server der viser resultatet for søgemaskinerne der er vigtige.

zerpex:
google ranker højere på andre ting end IP og land

Jeg sagde ikke at de ranker det højst jeg sagde at det kan være en vigtig faktor i SEO.

Man kan sagtens ranke højt i danmark på en side der hostes i Langbortistan men for nogle ER det vigtigt at den står på en dansk IP adresse.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:58

Niels Henriksen:

Nu er der forskel på CDN og det indhold som søgemaskinerne kigger efter. Normalt lægger man jo javascript eller billeder på CDN og ikke tekster. Det er den server der viser resultatet for søgemaskinerne der er vigtige.

zerpex:
google ranker højere på andre ting end IP og land

Jeg sagde ikke at de ranker det højst jeg sagde at det kan være en vigtig faktor i SEO.

Man kan sagtens ranke højt i danmark på en side der hostes i Langbortistan men for nogle ER det vigtigt at den står på en dansk IP adresse.

Hvis man går meget op i SEO, så vælger man hvad land man henvender sig til, i google webmaster tools, dette gør at Google vil vide, jamen, den her side, er faktisk henvendt til Danskere. Det er en faktor, men ville undre mig meget hvis den er 'vigtig' - som sagt performance er meget vigtigere end IP.

Nu ved jeg ikke hvad type CDN du kender til, men rigtig mange CDN's idag er dynamiske, hvor du kan offload indholdet af siden til CDN'et, for at booste din performance. få eksempler er EdgeCast, netDNA, CDNetworks, Akamai, Level3, ChinaCache etc.

Så hvis du bruger et CDN som denne, og du booster dit indhold, så vil det ranke meget bedre, end hvis du har en dansk IP.

Men hvis nogle SEO folk går helt ned og kigger på en IP adresse. Så ved jeg ikke helt hvad jeg syntes om de SEO folk, fordi der må være andet der giver bedre, men det er deres erhverv så de må jo vide bedst.

TLD ranker også bedre end IP, og hvis man bruger hosted DNS, så vil det også være et problem, fordi så er din DNS jo også som regl hosted i et andet land, dog kan det performance boost du får, betyde meget mere end IP'en.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:10

Anders - Meebox:

Men at gå så vidt og håbe på solceller på taget eller vindmøller på parkeringspladsen, det er nok lidt optimistisk at sigte efter i Danmark :-)

Det må være fordi, der ikke er et markedet for det ellers kunne man jo bare købe CO2 kvoter og på den måde neutraliser sit CO2 forbrug.

Det er jo bare det http://ingenco2.dk/ gør. De har beregnet, hvor meget en sidevisning koster i CO2 og så opkøber de kvoter og sælger dem til meget højere priser til danske websites.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:13

zerpex:
Hvis man går meget op i SEO

Nu tror jeg at vi er langt ude over trådstarters oplæg så lad os komme tilbage dertil. Hun ønsker en dansk host der er Co2 venlig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:27

Ann Lene:

Jeg søger en miljø-rigtig webhost dvs. bruger vindenergi, er co2 neutral osv. Dem jeg har fundet er ekstremt dyre og ikke danske. Findes der overhovedet nogle danske udbydere? Er der nogen af jer der har viden på området? 

Håber på en masse gode råd! 

Hilsner fra Ann Lene

Hej Anne Lene,

For at komme mere ind på dit spørgsmål, er der nogen helt specifik grund til den skal være dansk den host? Skal siden decideret være placeret i Danmark, eller skal det bare være en dansk side der sælger hosting, men stadig selvfølgelig har rigtig gode forbindelser til Danmark?

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 12:07

Wow! Tak for feed back! Der er vidst lige nogle forkortelser jeg skal have læst op på!

Lige nu er jeg bare ude efter en webhost hvor jeg kan lave en hjemmeside i wordpress. Min virksomhed arbejder med CSR og bæredygtighed indenfor tekstil og modebranchen og det er derfor vigtigt at jeg på alle fronter etablere virksomheden på den mest mulig bæredygtige måde. Her af mit spørgsmål.

Grunden til det med det danske er ikke alt afgørende, vil bare gerne støtte gode danske initiativer. Det der er vigtigst er at det ikke koster en bondegård og at der er god support og at der er max miljøhensyn/bæredygtighed.

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 12:25

Hej Ann Lene

Her er et link til en islandsk host, de er så grønne, som man kan blive. http://greenqloud.com/

Jeg har ikke selv erfaring med deres hosting, men jeg har været i dialog med dem, og de svarer tilbage meget hurtigt. Om det så påvirker din side, at din server står midt ude i Atlanterhavet, har jeg ingen anelse om. :)

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ann Lene:

Wow! Tak for feed back! Der er vidst lige nogle forkortelser jeg skal have læst op på!

Lige nu er jeg bare ude efter en webhost hvor jeg kan lave en hjemmeside i wordpress. Min virksomhed arbejder med CSR og bæredygtighed indenfor tekstil og modebranchen og det er derfor vigtigt at jeg på alle fronter etablere virksomheden på den mest mulig bæredygtige måde. Her af mit spørgsmål.

Grunden til det med det danske er ikke alt afgørende, vil bare gerne støtte gode danske initiativer. Det der er vigtigst er at det ikke koster en bondegård og at der er god support og at der er max miljøhensyn/bæredygtighed.

Hej Anne Lene,

Vi vil gerne være behjælpelige så, vi er placeret i Amsterdam med vores servere i et 100% Co2 neutralt Datacenter, men vores virksomhed er Dansk, og vi er iværksættere!

Vi har gode priser, (15kr om måneden for vores billigste plan). Hvor vi giver gratis support via email og chat, også i weekenderne, vi yder også support med hjælp til installering af wordpress fx. Og vi kan endda installere Wordpress for dig hvis du har brug for dette!

Ved brug af koden amino på vores webhotel, vil vi give 16% rabat! Vi vil selvfølgelig garantere hurtige loading tider, og en fantastisk kundeservice

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg må indrømme  at jeg er meget skeptisk overfor ideen med handel med CO2 kvoter. Se for eksempel denne rapport. Min holdning er at den bedste fremgangsmåde er at reducere datacentrets energiforbrug via brug af de teknikker som er tilrådighed i dag. Jeg ved også at der har været rejst tvivl om vindenergien er så grøn som nogle tror. Vindmøllerne skal produceres, vedligeholdes og senere destrueres og på grund af de materialer der bruges er dette ikke helt simpelt. Desuden er det ikke "rigtig" vindenergi du vil få da møllerne ikke kan producere 24/7. Blæser det for meget er man nød til at stoppe møllerne helt og når det er vindstille er det også begrænset hvor meget energi du får. Derfor vil noget af energien altid være fra kulkraftværker eller atomkraft. Den dag vi kan opbevare energien effektivt er det måske anderledes.

Derfor forsøger vi at reducere energiforbruget, hvilket med de danske afgifter betyder meget for omkostningerne.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)