Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor er der ingen miljørigtige webhosts???

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ann Lene:

Jeg søger en miljø-rigtig webhost dvs. bruger vindenergi, er co2 neutral osv. Dem jeg har fundet er ekstremt dyre og ikke danske. Findes der overhovedet nogle danske udbydere? Er der nogen af jer der har viden på området? 

Håber på en masse gode råd! 

Hilsner fra Ann Lene

Hej Ann.

Webhosts placeret hos jay.net har mulighed for at tilkøbe CO2-neutral strøm. Det har vi selv gjort siden vi fik muligheden der for et par år siden.

DIR.dk har ligeledes købt en vindmølle for at dække deres energibehov.

Håber det kan hjælpe dig på vej.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Co2 neutralitet er en and .. det er for det første ikke muligt, for det andet er det en opblæst terminologi der aldrig har givet mening og aldrig kommer til det. Dine ansatte indånder ilt og udånder Co2, allerede dér er dit Co2 regnskab ødelagt.

Og det at du køber Co2 kvoter gør ikke din forurening mere sund eller mere rigtig ... i bedste tilfælde vasker det din samvittighed lidt mere hvid.

Hvis du virkelig vil gøre en forskel, så skal mantraet hede at du skal gøre så lidt skade på naturen som muligt, der findes flere forskellige datacentre som gør rigtig meget for den slags. Men det er sjældent noget webudbydere reklamerer med, simpelthen fordi det ikke sælger. Vi købte også vindmøllestrøm hos Jay-net, og _ingen_ spurgte til det ... faktisk tvært imod, vi havde en kunde som spurgte om det betød at serverne gik ned når der var vindstille ... efter den samtale blev infoen pillet af hjemmesiden igen.

Men hvis du vil gøre noget, så køb hos nogen der faktisk gør noget ... som f.eks. dem Dennis talte om ... lad være med at hoppe på co2-kvote-scam'et ... Det er altså for dumt.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:25

Jeg syntes skam det er helt fint, at man gerne vil have en host der er grøn, men jeg mener også det datacenter man er ved, skal selv gøre noget for det.

Måske gør det ikke så meget, men lad os sige, at et datacenter levere 25MegaWatt strøm som det datacenter vi er placeret i. Levere alt dette strøm grønt betyder en del, især hvis flere datacentre gør det. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:33

zerpex:
Jeg syntes skam det er helt fint, at man gerne vil have en host der er grøn, men jeg mener også det datacenter man er ved, skal selv gøre noget for det

Du kender ikke særlig meget til forretning gør du? Prøv og søg på "supply chain management" og overvej hvorfor dit datacenter gør eller gør de ting som de nu (ikke) gør :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 07:48

Tak for alle de gode råd. Har sat nogle tanker i gang. For nu er jeg gået efter den, af de hosts jeg har fundet, der er mest bæredygtig i forholdet til enerigforbrug og type mm. Det er så tilfældigvis en der ligger i LA... men man kan jo altid flytte, hvis der kommer top klasse udbydere i DKGeeked

Ha' en dejlig dag!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:21

Mikkel Mikjær Christensen:

zerpex:
Jeg syntes skam det er helt fint, at man gerne vil have en host der er grøn, men jeg mener også det datacenter man er ved, skal selv gøre noget for det

Du kender ikke særlig meget til forretning gør du? Prøv og søg på "supply chain management" og overvej hvorfor dit datacenter gør eller gør de ting som de nu (ikke) gør :-)

Hej,

Nu er det sådan at the green fan som EvoSwitch er medlem af, er en kæde for datacentre, om at lave et grønnere hosting env. De går så meget op i grøn energi, at de har hvide rack skabe, fordi det kræver mindre strøm at nedkøle selve skabet, end hvis det er sort fx.

Og så har de en PUE på 1.2, hvis den ikke allerede er nede på 1.1, hvilket også er ret behjælpelig til at spare strøm.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 08:52

Anders - Meebox:

zerpex:

EvoSwitch datacenter: http://www.evoswitch.com/

Men at gå så vidt og håbe på solceller på taget eller vindmøller på parkeringspladsen, det er nok lidt optimistisk at sigte efter i Danmark :-)

hvorfor ?

Men her er et super produkt i kan smide op paa jeres tag og give gron enrgi til jeres servere..

&list=UUPelTyfMbWeyR6oWWah6Vvg&index=1&feature=plcp">

&list=UUPelTyfMbWeyR6oWWah6Vvg&index=1&feature=plcp

http://www.urbangreenenergy.com/

&list=UUPelTyfMbWeyR6oWWah6Vvg&index=7&feature=plcp">

&list=UUPelTyfMbWeyR6oWWah6Vvg&index=7&feature=plcp

http://www.youtube.com/urbangreenenergy

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151175003764402.504875.114989014401&type=1

Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Bio-watt.org Skrevet kl. 10:22

Hej Ann Lene

I mit firma Greenmaker (Bio-watt.org ApS) arbejder jeg med løsninger, som ikke kun er co2-neutrale, men som også sørger for at genskabe den energi vi forbruger. En af løsningerne er energineutralt website, som jeg tror kan løse dit problem.

Nu skal jeg jo selvfølgelig prøve at sælge mit eget produkt, men jeg tror oprigtigt på, at den bedste løsning er at du finder den webhost, som bedst og billigst dækker dine tekniske behov, og at du så selv tager ansvar for din hjemmesides energiforbrug og co2-udledning.

Du er selvfølgelig velkommen til at ringe eller sende en besked hvis du vil vide mere.

Venlig hilsen

Jens Christian Klestrup 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 10:34

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:37

Joachim:
Vi er 100% co2 neutrale

Det kunne jeg godt tænke mig at se dokumentation for? Jeg kan ikke finde det på jeres hjemmeside.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)