Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stop som selvstændig

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også de fleste banker er nogle idioter. Men jeg er nu også af den opfattelse at man skal holde sine aftaler - også selvom det viser sig at nogle aftaler er dårligere end man troede da man indgik dem. Sådan er det at være selstændig. Kan man ikke leve med det ansvar, så må man lade være med at tage det.

Og i tilfældet med et lån er det jo ikke så svært at regne ud hvad konsekvensen af at låne er - man skal betale dem tilbage. Sådan er det.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:51
Jeg ved godt min udtalelse ikke er vellidt i jantelovs Danmark, men jeg siger min mening fra hjertet.

Det kan more mig lidt hvordan ordet jantelov efterhånden bruges i Danmark. Hver gang man har en smule modstand eller man får kritik fra anden side råbes der jantelov af nogle personer.

Ordet har i mine øjne lidt mistet sin betydning og er istedet for blevet et ord dårlige tabere bruger hver gang de får en smule modgang eller kritik.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56
Enig, Martin - det har ikke spor med Jantelov at gøre, at det bliver kritiseret når nogle personer mener at de ikke bør overholde de aftaler de indgår. Det har intet med Jantelov at gøre, men en hel masse med almindelig anstændighed og professionalisme.

Iøvrigt er det et meget underligt signal at sende som iværksætter: Indgå aftaler, og hold kun dem du gider at holde! Hvem gider handle med et firma der har den holding? Ikke jeg!

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:34
Folk som åbenlyst skriver de vil fucke en bank til hver en tid er efter min menning ikke værd at gøre forretninger med.

Utroligt at man som iværksætter kan have sådan en holdning til tingene

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:16
Jeg forstår ikke den venlige tone i denne tråd. Denne tråd handler om, hvordan man kan begå bedrageri. Alle de, der giver råd om dette, medvirker til bedrageri.

Tråden burde lukkes og slettes af amino, evt. overdrages til politiet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:22
Jeg synes bestemt ikke tråden skal slettes, der føres en saglig debat hvor der vises foragt overfor folk der vil forsøge at snyde systemet.

Der gives så vidt jeg kan se ingen konkrete råd til hvordan man gør.

Jeg synes tråden skal blive liggende og statuere et eksempel på man ikke kommer særlig langt med at snyde hverken det offentlige, banker eller iværksættere.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 21:49

At slette tråden er da vist at overeagere,  Tømreren spørger på en lidt ubehjælpsom måde

hvorvidt man kan omstøde en udbetaling af nøgle penge ( hvide og sorte ) hvilket nok ikke

er muligt, medmindre banken har pant eller noteret transport i disse, derfor tror jeg ikke

politiet ville ofre mange sekunder på denne sag.

Der findes mange mennesker der misligholder deres lån, hvilket politiet IKKE vil beskæftige sig med.

Der hvor vi har anfægtet Tømreren og hans familiemedlem er at han rent MORALSK og ETISK

er helt galt afmarcheret, og jeg håber banken vil anvende alle midler, såsom renteforhøjelse, opsigelse mm

hvis man prøver sådanne små julelege, det er jo ikke banken der har overtrukket kreditten

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 21:59
Hej Tømrer

Gælden er der stadigvæk uanset om han afvikler firmaet eller ej, hvis han har skrevet personligt under hænger han på det UANSET indtægtforhold.

Det er en meget dårlig ide at bare lade banken stå med gælden.

De (Banken) kan jo gøre livet meget surt for ham i fremtiden, og en registrering i RKI er direkte økonomisk selvmord - så er ALT kredit fuldstændig utænkelig fremover, nok ikke den bedste måde at starte sin pensionalder.

For dig seriøs til gælden og lad for gud skyld være med at blive erklæret insolvens, som tilrådet tidligere.

da det "kun" er 300.000 er det simpelthen for lidt til at få gældsanering, eller banken afskriver gælden

Mvh Brian

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:14
Puha...jeg synes da godt nok, at denne tråde er gået helt over gevind. Nu må I da lige spænde hjelmen!!! Ord som bedrageri og det der værre optræder flere gange...slap nu lige af.

Det er jo ikke det der er tale om. I skal da ikke bilde mig ind, at folk der hænger med røven i vandskorpen ikke spekulerer i, hvordan de redder deres "fremtidige røv" istedet for bare at lade sig spide.

Jeg er da ganske klar over det ansvar man påtager sig som selvstændig og mener da også at man skal forsøge at leve op til det. Men hvis det nu viser sig, at det bliver mere end svært (læs:umuligt)...så må man vel sætte sig ind i tingene (love mv) for at kunne komme videre. Selvf. kan man betale de sidste 75-100 tkr tilbage over resten af sit liv...men 2 tkr./md ud af en efterløn....lader det sig gøre, hvis man samtidig også skylder andre penge væk?? Kom så ikke og sig, at så må han tage noget ekstraarbejde....for det må man jo ikke som efterlønner i den nye ordning vel?? Det er vel ligeså "bedragerisk" som alt muligt andet.... få nu lige denne diskussion ned på det niveau hvor den hører hjemme

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:20
Når du selv argumenterer for, at man ike nødvendigvis skal respektere bankens tilgodehavende fordi de allerede har tjent mange penge på din ven, så må du også acceptere en god portion kritik. For den holding er vi mange som synes er helt urimelig
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)