Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Må men åbne en hjemmeside der advare mod et bestemt firma ?
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 19:23

Dato: 1/2/2006 7:05:38 PM Forfatter:kenneth Bager Må men åbne en hjemmeside der advare mod et bestemt firma ?

Ja, det må du gerne. Ytringsfriheden tillader dette i Danmark. Se http://www.svendchristensensgalehus.dk/ 
Det er hvad dårlig service kan medføre.

Jeg kender en af kræfterne bag web-sitet, og de har fået mange "fans" og tillige nogle fjender ved at lave sitet.

Men hvis du begiver dig ud i dette, så ville jeg lige tjekke op med en advokat inden du publicerer din side. Det er værd at bemærke at alt det der er beskrevet på siden er gjort i et "acceptabelt" sprog.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:24
Det er der ikke noget galt i, så længe du kan stå ved det du nu en gang skriver om virksomheden. Prøv på google at søge på www.lorte så kommer der et par sider op der i mere eller mindre pæne vendinger advarer mod diverse firmaer (unaturligt mange af dem er bilmærker?)
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:59

Med den sikre viden at jeg nu skriver noget du ikke spurgte om, så vælger jeg at gøre det alligevel.

Jo det er naturligvis ikke noget problem at oprette en side hvor man advarer mod virksomheder - men hvorfor?

Uden at vide hvad du vil advare imod, så er jeg lidt af den holdning, at der helt klart er virkelig useriøse virksomheder til stede både online som offline. Men som oftest giver advarselssider jo ikke udtryk for et generelt billed af en virksomhed men blot en eller få sure menneskers holdning. Det er blevet et trusselsbegreb på linie med at man i gamle dage truede en virksomhed med at indsende historien til en avis.
Problemet er bare at disse advarselssider ofte ligger væsentligt længere på nettet end berettiget.

Jeg vil mene at såfremt du er utilfreds over en behandling du har fået et sted, så er der langt mere civiliserede måder at ordne det på. Eksempelvis har vi et forbrugerråd, som til enhver tid tolker loven til fordel for forbrugeren - brug dem i stedet.
Det er en synd og skam så meget en enkelt hjemmeside kan ødelægge for en virksomhed.

Nå så skal jeg ikke forstyrre debatten yderligere med formanende ord.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:18

For det første hjælper forbrugerrådet kun i visse sager og aldrig når det drejer som om handler mellem erhvervsdrivende. For det andet er det langt fra altid det hjælper, selvom forbrugerrådet forsøger.

Når jeg tænker på hvor grotesk urimeligt nogle virksomheder behandler deres kunder, synes jeg at et website der fortæller om dette er en mild "straf". Og ja, det kan godt blive liggende længe, men man kan altså ikke undgå at ens handlinger trækker spor. Det er hykleri først at opfører sig som en idiot og bagefter brokke sig over at folk fortæller omverdnen om det.

De hadesider jeg har set er kommet op fordi folk har været igennem længere forløb af håbløs karakter med en virksomhed. Når virksomheder med "vi er så store så du kan ikke røre os" -attitude opfører sig helt urimeligt overfor en kunde synes jeg faktisk det er helt fint at man kan slå lidt igen med en sådan hadeside. Jeg har selv oplevet et par virksomheder gennem tiden der opførte sig SÅ hovent at de fandme fortjene en hadeside - jeg har bare aldrig haft tid til det selv :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:31
Jeg har selv haft god fornøjelse med sådan en side. Et vvs firmaer installerede gasfyr hjemme hos os og ALT gik galt og det tog dem en krig at få rettet tingene. Da det så blev den 24. december, gik fyret helt i stå og jeg ringede da efter den nærmeste vvs mand, da de andre boede 100 km væk. Han kunne vise mig at indstilligen til forbrændingen aldrig var rørt, plumpen var intakt og det betød at fyret var brændt af. Det kostede 3.500 kr. at lave og han skrev en erklæring om at det var sjust der var årsagen til crashet. Jeg mailede en kopi af erklæringen til vvs firmaet og fik en flabet besked tilbage, der helt klart mellem linjerne sagde, at de nu havde fået deres penge og jeg kunne rende dem.. Jeg lavede derefter et hurtigt website, der sober og faktuel forklarede om sagens forløb. Der gik kort tid, så stod den lige under deres eget website på diverse søgemaskiner. Jeg mailede dem herefter igen og bad dem søge lidt på deres firma. Jeg fik hurtigt en mail om at deres advokat ville rundbarbere mig og det tog jeg helt roligt. Jeg sendte en mail tilbage, hvor jeg skrev, at han nu, hver gang han ikke havde så meget at lave, kunne tænke over om det var pga. min hjemmeside kunderne udeblev og at jeg godt kunne leve uden mine 3500 kr. men om han kunne leved med siden. 14 dage efter lå der en check i postkassen og jeg slettede siden...

Dbh Martin
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 11:10
I den forbindelse synes jeg lige jeg endnu en gang vil minde om hvad der sker når man søger på vordingborg køkkenet
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:28
Gode eksempler på hvor effektive våben søgemaskiner kan være ;)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:43
> Gode eksempler på hvor effektive våben søgemaskiner kan være ;)

Ja, og så er det ikke dækket af Våbenloven - det er lovlig friskydning, og jaget vildt kan nedlægges hele året :)
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:44

Hej

Jeg bestrider på ingen måder at det er effektivt og langt de fleste vil få succes med det! Men tag du eksempelvis vordingborg sagen, som der så flinkt bliver linket til.
Ham der har lavet den side beviser at han ikke på noget tidspunkt har overvejet at bruge de retsmidler vi har i det danske samfund. Han skriver at han efter 2 mdr. betaler den sidste rate af sit køkken, påtrods af alt det bøvl han har haft.
Havde han snakket med en advokat eller frobrugerrådet er jeg sikker på at han vil være blevet vejledet til enten ikke at betale eller kun betale en lille del af den sidste rate samt sende et brev med hele den historie som han har beskrevet på han hjemmeside. I så fald ville det være vordingborg køkkenet der skulle anlægge sag for at få de sidste penge, og det ville de nok næppe gøre når der foreligger et sådant sags forløb.
1. Så ville han have fået nogle penge for hans bøvl
2. Han ville have sparet de penge og den tid som han nu har brugt på at kæmpe
Han ville med alt sandsynlighed have været langt bedre stillet.
Og selv om Vordingborg køkkenet uden tvivl virkelig har leveret en dårlig service i denne forbindelse, så vil jeg uden nogensinde at have så meget som købt en skrue af dem, tage dem så meget i forsvar og sige at de med garanti leverer utrolig mange tilfredsstillende køkkenløsninger dagligt, og det er en synd og skam at en mand herefter skræmmer en masse potentielle tilfredse kunder væk. Når han nu på ingen måde får noget som helst ud af det, andet end en masse medfølelse og omtale.

Men jeg forstår som sagt godt folks handlingsmønster og jeg kan udemærket også godt se at det er den eneste måde en civiliseret programmør idag kan slå, man kunne jo også smadrer ruder eller stille sig op og dele flyers ud foran butikken for at advare andre kunder, men det gør kun de færreste for det vil de alligvel ikke selv stå model til. Så hellere bruge det upersonificerede internet hvor man kan gemme sig bag en www. adresse. 

Men i mine øjne er disse sider på linier med hærværk. Desværre bare til en stor grad lovlige.

Bare husk vi har et retssystem og det er utrolig bøvlet og langsommeligt men det sikrer at ingen eller kun få bliver uskyldigt dømt, og at alle og en hver ikke går og ligger sag an mod hinanden. Og som iværksætter er det da en meget rar ting. For uanset hor hæderlig man er, vil der altid opstå utilfredsheder, specielt hvis man sælger dyre vare til private.

Og hvis man har en sag hvor man ville tabe i retten, så er det jo ikke sælgeren man skal hænge ud, så er det lovgiverne!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)