Ytringsfrihed er en glimrende ting, og det ændrer Internettet ikke en skid på. Forskellen på nu og tidligere er blot, at "den lille mand" i dag har langt bedre muligheder for at komme til orde i forhold til større og kapitalstærke virksomheder. Det synes jeg personligt er rigtig godt og en pryd for demokratiet. Hvis Vordingborg Køkkennet ikke bryder sig om den omtale de får af deres kunder - på Nettet eller andre steder, kunne det måske være de skulle til at opføre sig ordentligt. Retten til at udtale sig om det oplevelser man har haft skal i hvert fald ikke hæmmes.
> synd og skam at en mand herefter skræmmer en masse potentielle tilfredse kunder væk.
Man kan da ikke være "tilfreds potentiel kunde" - enten er man tilfreds kunde, eller også er man potentiel. Pointen med en hade side er jo netop at fortælle folk hvad de kan komme ud for, som mullige kunder, hvis de vælger at gennemføre deres køb og blive rigtig kunde.
> Men i mine øjne er disse sider på linier med hærværk. Desværre bare til en stor grad lovlige.
Hvad er det du siger? Mener du at ytringsfriheden skulle begrænses, så man ikke må sige noget grimt om firmaer der har røvrendt en? Nej tak siger jeg bare!
> Så hellere bruge det upersonificerede internet hvor man kan gemme sig bag en www. adresse.
Sikke noget vrøvl. Alle de hadesider jeg har set, inklusiv den om Vordingborg Køkkenet, er underskrevet pænt af afsenderen - i dette tilfælde en Lars Dohn. Og hvis du tjekker DK-Hostmasters WHOIS database finder du såmænd måde hans adresse og telefonnummer. Hvordan kan du så påstå at han gemmer sig bag en "www-adresse" - det er sgu da noget fordrukkent vrøvl. Hvor meget mere personligt vil du have det - nøgenbilleder, CPR nummer eller hvad???
Hadesider er kommet for at blive og hvis du ikke kan lide dem, så er det bare tuff shit. |
Jeg er helt enig med Mikkel. Ytringfriheden er kommet for at blive. Skulle anlægge ne retsag hver gang vi var utilfredse med noget? - også overlade en uoverensstemmelse til juraen hver gang? - Så har vi kraftigt brug for advokater, og nogle højere løninger i Danmark.
Efter at have læst www.vok.dk og set indslaget på nyhderne, synes jeg det er en glimrende måde at utrykke sin mening på, således at når man har en sag hvor man er blevet dårligt behandlet, så bliver man hørt. Jeg har set mange eksempler på hvordan store selskaber har tvunget den lille forbruger i knæ, samt til at accepterer noget som er er langt fra fornuft. Ejendomssager er en klasikker på dette område.
Mon ikke Lars Dohn har fået sit budskab godt igennem? En retsag, hvor en advokat tryner ham i smadder, kunne også há været et udfald.
Når der er nogle der kvajer sig, og bliver ved med at jokke i spinaten, så er du sku også på sin plads at de for det afvide så det kan høres.