Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan pifte min webshop op?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

"Punkt 6, der står Jeg betaler lige så snart han kan bevise, han må skrive regning uden moms"  Hermed har jeg tydeligt gjort min velvillighed i at vil betale, ergo kan du ikke sige at jeg ikke vil betale for det har jeg skrevet

- bekraftet af skat i dag at det må han ikke, da han har momsnummer, dermed er der ikke mere diskussion om sagen.

Og til alle der følger diskussione, kan jeg kun anbefale at kontakte skat.dk, hvis i er i tvivl om i må skrive regninger uden moms inden for Danmark, når i samtidig har et moms nummer, så får i selv deres svar.

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:22

lind:

men også af andre mennersker, , også dem der hentyder til, at der da ingen der vil arbejde for mig en anden gang...

Det tror jeg selv du er godt i gang med at sørge for.

Måske har jeg misset noget i debatten, men hvis man er momsregistreret og har et vogmandsfirma må man ikke køre lastbil uden at skrive moms på fakturaerne.

Men hvis man i sin fritid laver noget helt andet, f.eks. hjemmesider til folk, tror jeg bestemt gerne man må skrive en faktura uden moms, når man bruger sit cpr-nummer herpå. Så vidt jeg kan forstå, er det det, der er tale om.

Det er jo ikke personen der skriver fakturaen, men firmaet - og firmaet kører med lastbil. At ejeren af firmaet så laver hjemmesider i sin fritid, mener jeg ikke har noget med sagen at gøre.

Og hvis han ikke opkræver moms og skal det, så bliver det jo hans eget problem, når han skal lave regnskab. Hvorfor interesserer du dig dog så meget for det? Håndhæver du moral og etik, som du kalder det, overfor alle dine leverandører? Tak for kaffe. Jeg foreslår du betaler regningen og lader det være hans hovedpine om han får knas med sit momsregnskab når den tid kommer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:45

Jeg har kun en besked til dig Linda: "Så betal for dine udførte ydelser!! Du har fået andre mennesker til at arbejde for dig!"

Udfra denne debat kan jeg kun se at webdesigner har retten på hans side.

Meget lavt af dig Linda. Man kan jo kun erfarre at man alligevel ikke kan stole blankt på sine med-aminoer. Trist, trist Linda.

Mvh. Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 20:19

Hej Anders

læs lovgivningen før du udtaler dig, det er ikke mig der handler ulovligt og jeg går ikke ind for sort arbejde eller det der ligner elle rninder om det heller ikke fra aminoer.

Udtal dig venligst kun på det du er sikker på og ikke det du formoder kunne være rigtig og synd for nogle.

Jeg skal med glæde indsætte told og skats kommentar når den foreligger på skrift, så ved du og flere andre hvad i skal forholde jer til, i stedet for at skyde med sprede hagl, efter nopget i ikke ved noget om.

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 20:43

Hej Jesper det handler ikke om hvilket erhverv man har

Forskellen ligger i om man har et personligt eget firma, har man det kan man ikke skrive faktura ud uden momsnummer men med cpr nummer.

Har man valgt at få momsnummer- har man fravalgt at bruge muligheden ved en omsætning under 50000 pr år. Begge dele kan ikke gøres på samme tid.

Du kan med et vognamndsvirksom eller lignende skrive faktura ud på hvad du har foretaget dig og så mindre tilretninger på andres website, der er uden betydning

Den eneste forskel der er, er for dem der f.eks har startet et APS, det e r ikke personligt eget, de er ansatte i firmaet og kan ved siden af skrive faktura ud uden moms, hvis ikke det på et år er over 50000 kr

Det er netop personen der i personlig eget firma skriver fakturaen( måske ikke bogstaveligt, men den der hæfter for det) også hvis de har ansatte til at udføre arbejdet.

Man kan ikke lave noget i sin fritid ved siden af uden at ligge moms på, Jeg anbefaler at spørge skat, istedet for at komme med gætte kommentar.

Du har som firma en pligt til at sikre dig, at dem du modtager faktura fra rent faktisk kan skrive dem til dig, og i tilfælde af fejl skal du gøre dem opmærksom på det. Skat har en folder over hvad en simpel faktura skal indeholde, både i forhold, til cvr, nummerereing mm

Der e r også regler for hvad man f.eks må pålægge i rykker gebyr og renter for ikke betalte faktura, Der er også en rykker procedure der skal følges før end man kan gå videre til incasso, og det kan hver enkel lille firma ikke selv bestemme. Ved f.eks. en domstol afgøres en del sager på, hvad der er kutume for inden for lige den branche, og det kan være mile vidt fra andre branche. Har du skrevet fakturaen men ikke fået pegne for den, skal du stadig oplyse den som indtægt, ind til du har bevis for at den fakturaen er skrevet til ikke kan betale, her er igen tale om brug af advokat for at få det rigtige papir.

Den sammenligning du lavede med en vognmand er faktisk ganske farlig, da der er meget specifikke krav til det at være chauffør, en chauffør må f.eks. ikke tage andet arbejde med mindre der skriftlig er givet lov til det af arbejdsgiveren.

Dertil kommer der er meget strikse regler for hvor mange timer chaufføren må arbejde, i forhold til hvilepauser...og det gælder alt arbejde, ikke kun køretimer.  Der e r regler om hvor lange hvil der skal være imellem køreperioder, hvis ikke disse regler overholdes kan der ved kontrol tildeles bøder.

Ja jeg håndhæver både moral og etik over for alle mine leverandør, og skipper dem der f.eks ligger moms på porto som man heller ikke må, idet der ikke er moms på denne ting, det er der f.eks. på fragt udført af  fragtmænd.

Forskellen ligger i om man vil rette sine fejl, eller man vil svine andre til. Alle kan lave fejl, fejl fordi de ikke er bekendt med at det er anderledes, og alle har mulighed for at rette deres fejl, det er den helt stor forskel.

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 20:47

trist selv anders

ja jeg har efaret at jeg ikke kan stole på adnreaminoer, og at der er mange der udtaler sig om ting de ikke ved noget om, meget trist

læs debatten og udtal dig om fakta du ved noget om, alt ander er sørgeligt og mangel på indsigt

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:00

Nu er jeg forvirret. I bund og grund handler det her om, om man må drive anden virksomhed end det man er registreret under uden at opkræve moms.
(altså bortset fra den øvrige debat om samtaleformer og etik og moral.

Skat har åbenbart givet modsatrettede svar alt efter hvem der har spurgt: Olin har fået at vide at det ok, Lind har fået at vide at det er det ikke.

Er der nogen der kender en skatteekspert der kan give os et klart svar?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:23

Det var da lige godt s.......!

Siden hvornår er du blevet domsmand og udførende magt Linda???? Du skal EN ting i denne sag...BETALE. Så må du jo melde ham efterfølgende....faktum er at du har fået et stykke arbejdet udført. SÅ BETAL

Jeg kan slet ikke se hvorfor knægten skal bevise noget som helst. Hvis du er i tvivl så gå den rigtige vej, det er sgu ikke dig der skal lovgive, dømme og straffe her.

Det lyder sgu som en meget dårlig undskyldning for ikke at betale

Mvh kenneth

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 07:53

Kenneth Boysen:

Du skal EN ting i denne sag...BETALE. Så må du jo melde ham efterfølgende....faktum er at du har fået et stykke arbejdet udført. SÅ BETAL

Ret skal være ret. Hun skal ganske rigtigt betale, men ikke nødvendigvis forfaldsdato. Hun har selv fortalt at det er den 28. og det er ikke på noget tidspunkt blevet benægtet af modparten. Så inden du kaster dig så voldsomt ind i debatten vil jeg foreslå at du læser de øvrige indlæg igennem...

Der ER altså to parter i denne sag og efter hvad jeg læser her er der sket fejl på begge sider! 

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:10

Morten, det der er hele humlen er, at Linda med det samme hun modtog fakturaen, meddelte at den ville hun ikke betale. Der er ingen, der har bedt hende betale før tid, Stefan bad blot om betaling for sit arbejde. Når han så modtager svar retur om, at den faktura ville Linda ikke betale og at hun hellere imødeså rykkerprocedurer osv, så er det vel ikke så mærkeligt, at man anser det svar for endegyldigt ? Hun oplyste ovenikøbet flere gange over telefonen, at hun ikke ville betale den faktura. Men, nok om det - hun har overfor SKAT meddelt, at hun ville betale idag, så alle er glade :)

Vedr. dit forrige indlæg omkring SKAT, så er det jo svært at svare endegyldigt på. Når det drejer sig om skatteregler, er der en masse hovedregler og ligeså mange undtagelser. I dette tilfælde hvor Stefan ville indberette indtægten som B-indkomst, så var det altså fint, at sende fakturaen som han gjorde, bekræftet af SKAT, KPMG og advokat.

Skatteregler er en underlig størrelse... :)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)