"Punkt 6, der står Jeg betaler lige så snart han kan bevise, han må skrive regning uden moms" Hermed har jeg tydeligt gjort min velvillighed i at vil betale, ergo kan du ikke sige at jeg ikke vil betale for det har jeg skrevet - bekraftet af skat i dag at det må han ikke, da han har momsnummer, dermed er der ikke mere diskussion om sagen. Og til alle der følger diskussione, kan jeg kun anbefale at kontakte skat.dk, hvis i er i tvivl om i må skrive regninger uden moms inden for Danmark, når i samtidig har et moms nummer, så får i selv deres svar. |
lind:men også af andre mennersker, , også dem der hentyder til, at der da ingen der vil arbejde for mig en anden gang...
Det tror jeg selv du er godt i gang med at sørge for.
Måske har jeg misset noget i debatten, men hvis man er momsregistreret og har et vogmandsfirma må man ikke køre lastbil uden at skrive moms på fakturaerne.
Men hvis man i sin fritid laver noget helt andet, f.eks. hjemmesider til folk, tror jeg bestemt gerne man må skrive en faktura uden moms, når man bruger sit cpr-nummer herpå. Så vidt jeg kan forstå, er det det, der er tale om.
Det er jo ikke personen der skriver fakturaen, men firmaet - og firmaet kører med lastbil. At ejeren af firmaet så laver hjemmesider i sin fritid, mener jeg ikke har noget med sagen at gøre.
Og hvis han ikke opkræver moms og skal det, så bliver det jo hans eget problem, når han skal lave regnskab. Hvorfor interesserer du dig dog så meget for det? Håndhæver du moral og etik, som du kalder det, overfor alle dine leverandører? Tak for kaffe. Jeg foreslår du betaler regningen og lader det være hans hovedpine om han får knas med sit momsregnskab når den tid kommer.