Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan pifte min webshop op?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lind, jeg synes ærligt talt du skal betale knægten for det arbejde du har fået udført, vær dog bare glad for at du har fået lavet en shop for 1500 kr.. Og så længe du har fået en faktura har du jo dit på det tørre..

Mvh Mads..

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:18

Hej Mads

Jeg har ikke fået lavet en shop, jeg har fået lavet nogel kosmetiske ændringer i en shop, og mere end det skal han ikke have æren for:)

Knægten er registret med cvr nummer jvf told og skat, og det kræver kun en ting en lovformlig regning indholdende moms, jvf told og skat når man ringer og spørg dem, hvis alt andet var korrekt havde de formentlig sagt det, der ud over er regningen slet ikke forfalden, så det er jo en ganske interessant debat Kenneth har startet!!!  Og Kenneth er jo så igen en der ikke har med sagen at gøre og som ikke præsentere sig med andet end efternavn, for så kan det jo være ....DER HAR RINGET

Som jeg tidligere har skrevet betaler jeg gerne når hankan bevise at der er iorden at sende regning ud uden moms, når told og skat siger det modsatte

Knægten som du kalder ham har ikke præsenteret sig som sådan overfor mig, tværtimod er der ikke det han i hans firma ikke har lavet...jeg går nu ind for at når jeg hos told og skat for afvide at han ikkemå skrive regnignen sådan så er det fordi det er sådan, og pudsigt nok er det firma hans storbror nævner ikke det firma med det cvr nt Stefan har bekraftet han har, er du forvirret ???

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:39

lind:

Som jeg tidligere har skrevet betaler jeg gerne når hankan bevise at der er iorden at sende regning ud uden moms, når told og skat siger det modsatte

Dette er jo et skråplan. Jeg tror de fleste Aminoer vil betakke sig for at skulle levere dokumentation af forskellig art alt efter hvad køber nu må have fået af ideer. Derfor vil denen sag nok begrænse dine mulighed for at finde leverandører herinde.

Du kan jo, hvis det ligger dig meget på sinde, betale fakturaen som den foreligger og som du har fået leveret ydelser for og så efterfølgende sende fakturaen til SKAT og lade dem vurdere om alt er i orden. Så kan du ihvertfald ikke anklages for at anvende sort arbejde.

/Jesper

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:46

Linda, som jeg skrev tidligere, så er der ganske korrekt flere cvr. numre på den pågældende adresse, men hvad har det med sagen at gøre ?!

Stefan har ET personligt ejet cvr.nr., nemlig 30255852 DirectCon v/Stefan Kenny Olin - offentligt tilgængelige data på www.cvr.dk. Som du også kan se (og som nævnt ovenfor), så er branchekoden "642040 Øvrig telekommunikation" og altså ikke webdesign eller dets lignende. Desuden er det som fortalt indtil flere gange, uden aktivitet.

Stefan har udført den ønskede opgave, sendt en gyldig faktura, ringet fra sin private mobil, mailet fra sin private email og aldrig præsenteret sig med firmanavns nævnelse. Han opkræver dig ingen moms og har tilmed givet dig en meget favorabel pris...

At jeg er blevet blandet ind i det her, er ganske enkelt fordi, den 18 årige "store dreng", som du kalder ham, blev overfuset af dig over telefonen. Han prøvede blot at udføre design-opgaven så godt som muligt og ønsker sig betalt for opgaven, men fik til gengæld en overhaling af dig.

Som Mads og Jesper nu også har nævnt, så har du fået en faktura og derfor bedes betale. Hvis du har lyst til at forelægge den for SKAT, så skal du være hjertens velkommen...

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 23:48

Synes det virker som om der er en der ikke vil betale sine regninger ! Zip it!

Helt ærligt! - Han kan godt sende en faktura UDEN moms når han tjener under 50.000 om året, og opgiver det som inkomst og betaler skat af det - Kan helt ærligt ikke se hvad problemet er? Andet end en dårlig betaler

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:00

Jeg ved godt at det er flueknepperi, men hvis man tjener under 50.000 kr. om året, så er det korrekt at man ikke behøver at være momsregistreret og derved ikke opkræve moms. Dog er der lige den lille vigtige detaljer, at hvis man ER momsregistreret, så skal man altså også opkræve moms på sine fakturaer (med mindre det er handel uden for EU / andre EU-lande etc.) - uanset hvor lille beløb vi taler om.

/Jesper

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 08:52

Jeg beklager at der er nogle kommentanter, der kommenter uden at læse hvad der er skrevet.

Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke vil betale!!!

Rykkerne begyndte at komme pr telefon 26/11-2007 trods der på fakturaen uden moms står den er forfalden 28/11-2007. - Det vil altså sige ikke inu.

Dertil kommer at det er almindeligt at afvente de dage en bankoverførsel kan tage, for at tjekke om der er kommet penge ind, så fra 3 december vil det være realistisk at begynde at se efter sine penge, ikke 26/11-2007.

Så her er vi igen, oppe imod ikke mindst god moral og etik, vi er oppe i mod hvad der er kotume for i Danmark...nogle interessante størrelser.

Hvorfor have en betalingsdato, hvis man mener beløbet skal være forfaldet før, ja jeg undres på det kraftigste!

Det er fuldstændig korrekt at der er tale om et lille ubetydeligt beløb, men vi har nogle regler for de skal overholdes, ikke kun af mig, men også af andre mennersker, , også dem der hentyder til, at der da ingen der vil arbejde for mig en anden gang, nej men det kan jeg så kun opleve som, at det er forskelligt hvordan vi mener vi hver især skal forholde os til loven. Det er beklageligt det er sådan.

Jeg er helt overbevist om at Skat tager sig af problematikken, det er dem der i første omgang gav mig svaret, og så er det også dem der følger sagen til dørs.

Jeg ønsker Jer alle en god dag, arbejdet kalder.

Sidst men ikke mindst, tak til Jesper for din kommentar, Jeg er så ikke alene om den forståelse:)

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:30

Linda, når du efter at have modtaget den fremsendte faktura, meddeler at du ikke vil betale den, er det så hvad du kalder god moral, etik og kotume i Danmark ? Det kan vel næppe betegnes som en rykker, at Stefan kontakter dig for en afklaring efter den udmelding ?! Pr. telefon meddeler du ovenikøbet igen, at du ikke ville betale fakturaen som den var og gør det klart, at du hellere imødeså rykkerprocedurer mv...

Sagen lader dog heldigvis til snart at være overstået. Efter en opringning til SKAT, bekræfter de naturligvis ligesom KPMG og advokaten, at Stefan har sendt en korrekt faktura. Han har anført sit cpr.nr., lavet fakturaen uden moms og eftersom han indberetter den som B-indkomst, så er det ganske lovligt. Dette ringede SKAT og bekræftede overfor Linda. Stefan afventer herefter blot betalingen for det udførte arbejde, som ganske rigtigt bør modtages et par dage efter forfaldsdatoen...

Der lader altså til at være en god slutning på en alt for lang historie...

God vind herfra til alle Aminoer og hermed slut på denne tråd :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:24

lind:
Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke vil betale!!!

Det har du jo faktisk

6. Stefan har hele tiden fået afvide, at Jeg betaler regningen lige så snart, han på skrift kan bevise, han må skrive regninger uden moms, samtidig med at han siger han har et momsnummer. - Idet det jo ikke passer med de oplysninger told og skat har givet mig. _ At han må ikke sakrive regnigner på sit cpr nummer når han samtidig er momsregistreret.

Det kan ikke tolkes som andet end at du ikke vil betale hvis han ikke fremsender beviser...

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 18:36

Jeg orientere da gerne om, at Jeg er blevet ringet op af told og skat, og de har pr telefon givet mig ret i at Stefan ikke kan skrive en faktura uden moms, når han har moms nummer, og at han ikke ahr evt vilende selskab da man ikke kan have det.

Told og skat har fået samtlige papir om sagen, og de har givet mig ret i det jeg har skrevet, ligesom de har bekraftet man ikke kan rykke to dage før forfalds dato, ergo er jeg belvet bekraftet i at jeg havde ret.

Det er imponerende hvad du kan sige folk har sagt til mig, der er direkte i modstrid med sandheden. Men sagen er selvfølgelig slut ved at told og skat har overtaget den, og Stefan herefter står til regnskab over for dem.

Så det er den bedste løåsning af alle, jeg belv bekraftet i at du og dine revisor, advokat  og andre bedrevidende folk helt er på gal sti, så til alle aminoer, i må tro hvad i vil,

Din opførsel  er netop ikke hvad jeg oplever som god moral og etik, tværtimod

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)