Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Damn, de er ihærdige :-P

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
I forgårs modtog jeg et opkald. Som sædvanlig svarede jeg telefonen pænt og høfligt, men blev lidt overrasket over modpartens præsentation:

"Goddag, jeg ringer fra IT-fagregistret! Jeg ringer fordi jog skal tjekke op på om de oplysninger, som vi har registreret på jeres virksomhed, er korrekte."

Og så videre. Jeg tænker hurtigt og klart og undskylder med, at jeg ikke kan høre, hvad han siger - muligvis på grund af at jeg taler i en IP-telefon med dårlig dækning. Imens jeg "venter på god forbindelse" igen, finder jeg min lille digitale båndoptager frem og trykker "optag".

Vi kører samtalen, eller rettere.. Manden kører en monolog. Han er nok ikke vant til at tale med min type, for jeg kan mærke, at hans stemme bliver mere og mere usikker undervejs. Det skyldes at jeg ikke siger noget - end ikke anerkender med et "ja, nej, mmmhh", at jeg har registreret, hvad han har sagt.

De lange pauser i min "talestrøm" gør jo, at han bliver nødt til at fylde tomrummet. Og her er pointen:

De sælgere, som ikke er så dygtige/erfarne, vil gøre alt for at fylde ubehagelige pauser med tale. Og når de ikke har mere "programlagt" at sige, så improviserer de. Og når de improviserer - så taler de over sig. Eksempelvis siger sit navn eller andet godt :-)

Jeg har nu en komplet samtale på digitalt bånd, hvor den navngivne mand lover mig at sende et tilbud pr. alm. post, samt fortæller telefonnummer og navnet på bossen.

Godt, så... Jeg ringer til Politiet (før i tiden bad jeg altid svindlerne om at ringe til min sekretær på 33 14 14 48) og spørger dem, om de vil have optagelsen og det brev, der muligvis dumper ind ad brevsprækken i morgen. Det vil de hjertens gerne.

Anyway... Sidder så i dag og arbejder. Telefonen ringer - og Gud hjælpe mig om ikke manden i den anden ende præsenterer sig som "Goddag, det er Martin fra Fagregistret! Jeg skal lige følge op på om de oplysninger...." WTF? Taler de slet ikke sammen derinde?

Jeg tyer til min dårlige telefonforbindelse igen - optager samtalen og afslutter med, at jeg egentlig ikke gider at købe noget af dem. Jeg havde sq ikke fantasi til at forestille mig, at de ville ringe 2 gange indenfor 3 dage?

Til deres undskyldning kan man så sige, at den ene "kom fra" IT Fagregistret, hvor den anden "kun kom fra" Fagregistret... Det må jo være to forskellige virksomheder, som deler hjemmeside, dog.

Hehe!

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:09
En lille sidebemærkning: Sidstnævnte svindelsælger sagde i starten af samtalen, at jeg jo nok havde hørt meget om de mange annoncesvindlere, som forsøgte at snyde forretningsdrivende, og at han naturligvis var 100% til at stole på :-P

Vh
Peter

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:59
Jeg har været præcis det samme igennem.. Blot i sidste uge, -så gad vide om de er igang med en ny kampagne runde  Så pas på derude, måske er det dig, de ringer til i morgen fra Fagregisteret...

Jeg blev mødt af samme indledning "at jeg jo nok havde hørt om alle de annoncehajer - og at Fagregisteret var 100 % i orden" Yeah right !!!

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:59
Edit: Ups, postede i forkert tråd... Tjek din anden

// Jesper Skov

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:15
Jeg overvejer at ringe tilbage til den første sælger for at få et møde i stand inde hos dem. Så tager jeg min mange-millionær-dragt på og spiller dum og naiv, men alligevel svær at overbevise.

Så kommer bossen nok for at hjælpe den ihærdige sælger til et salg. Og så må vi jo se, hvor det bærer hen :-P

Vh
Peter

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:50
Hej Aminoer

Jeg er i mine fem år som selvstændig snakket med dem mange mange gange.  Nu er jeg i den heldig position at jeg har et Call center til at tage min telefon om dagen og de bliver rutinerede i at afvise dem.

Og dem der er ihærdige er nød til at ligge en besked om jeg vil ringe tilbage, og det er ikke lykkes nogen af de få at fuppe mig.

Min lillebror er også startet som selv selvændig og smuttede lige i med Dansk tele suport, men et anbefalet brev og meddelsen om at de ikke fik en krone da der ikke forelå en aftale fik dem til at pakke sammen. Han havde iøvrigt kun sagt ja til at få noget matriale, der kom en regning for optagelse. SUK Heldigvis havde jeg advaret ham, så han er også blevet god til at sige nej.

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:50
De ringede til mig tidligere i dag, på et nummer der ellers normalt holdes meget tæt til kroppen (ikke hovednummeret) og forsøgte sig også med den lange smøre, uden videre held.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:55
  Peter,

Husk at du vidst ikke må optage en telefonsamtale med mindre den anden part er orienteret om det - blot lige en bemærkning.
Det er ret vigtigt at det lige er afklaret, hvis du på længere sigt kører sagen ud hvor en advokat eller en myndighed skal ind over.

Men jeg kan sku godt lide hans åbningstale om at han ikke er som de andre svindlere .

Jeg har selv haft Tele2 i telefonen for tredie dag i træk. Første gang afviste jeg dem pænt efter at givet sælgeren 60 sekunder til at gide at høre mere på vedkommende (hvilket ikke lykkedes). Anden gang afviste jeg koldt. I går fik jeg så en rigtig pistolsælger i telefonen som lagde ud med at fortælle at hans anden kollega fra dagen før havde bedt ham om at ringe fordi jeg havde nogle spørgsmål (...?). Men så tænkte jeg at han skulle da ikke sidde og spilde en masse krudt uden at få noget modspild. Så jeg satte den i "sælger-overdrive" - så jeg endte med at spilde 15 minutter af hans tid ved at dreje samtalen over på en længere snak omkring tryksager og reklameartikler. Han endte med at love at ringe tilbage når han havde vendt det med sin chef - så jeg vil væde med at jeg aldrig hører noget fra ham igen...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:58
Jesper-> Så længe jeg selv er part i samtalen, og så længe den foregår på mit eget domæne, så må jeg gerne optage samtalen uden modpartens viden.

Din historie med at vende et salg fra modpartens side til et salg fra din har jeg også selv gjort mange gange. Og endda et par gange med held :-)

Havde en sælger i røret, som ville sælge mig et restparti af noget lasertoner til en billig pris - mente han. Jeg spurgte ham, om han var villig til at gå under min nuværende pris og han svarede kækt "ja!". Jeg fortalte ham så, at jeg fik toner gratis i forbindelse med min serviceaftale på mit udstyr. Det ville han dog ikke gå med til, men endte med at købe en stak visitkort :-)

Vh
Peter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:04
Dato: 21-06-2007 22:54:49
Forfatter: Jesper Norbøll
  Peter,

Husk at du vidst ikke må optage en telefonsamtale med mindre den anden part er orienteret om det - blot lige en bemærkning.
Det er ret vigtigt at det lige er afklaret, hvis du på længere sigt kører sagen ud hvor en advokat eller en myndighed skal ind over.

Det er en udbredt misforståelse at man ikke må optage telefonsamtaler. Man må optage alle de samtaler man selv deltager i, også uden at informere modtparten, det fremgår klart og tydeligt at straffeloven at man ikke må optage samtaler man ikke selv deltager i, uden at oplyse deltagerne om det, hvilket så igen betyder at det er fuldt ud lovligt når man selv er en del af samtalen.

Og en lille sidebemærkning... I Danmark er det ikke som i USA hvor en sag kan falde til jorden fordi der er begået en fejl omkring bevisindsamling, her vejer det hele med i en sag og det er alene dommeren der afgør om man vil lade materiale indgå i sagens vurdering hvis det ikke er fremskaffet på legal vis.
Så i Danmark kan en morder ikke gå fri fordi politiet havde glemt at få lov til at aflytte en telefon ved en fejl, eller tilsvarende.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)