Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DJ som privatperson - b-indkomst og skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal spille et job som privatperson og søger i den forbindelse råd i forhold til b-indkomst osv. Omsætningen bliver indberettet som b-indkomst af virksomheden jeg skal udføre jobbet for. Hvordan plejer i at håndtere det? Kan man trække leje af udstyr fra på en eller anden måde?

Eks: Jeg spiller et job til 5000kr (omsætning) og har lejer udstyr for ca. halvdelen af beløbet. De 5000 bliver indberettet som b-indkomst og jeg vil derfor få ca. halvdelen udbetalt(?). Det beløb skal jeg så bruge på leje af udstyr og har ikke noget tilbage til mig selv eller hvad?

Så vidt jeg ved kan jeg trække udgifter til leje af udstyr og transport fra. Hvordan foregår det i praksis? Hvilke felter på selvangivelsen skal udfyldes?

Dbh Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

Hey Lars.

B-honoraret modtager du - det fulde beløb. 

Leje af udstyr betaler du, gemmer kvittering herfor samt kvitteringer for evt tillægsudgifter, billeje, togbillet, km-penge.

Disse sokumenterbare udgifter indberetter du på selvangivelsens rubrik 29-øvrige fradrag i personlig indkomst.

Du kan først indberette fradraget i foråret 2013.

Kontakt mig gerne for yderligere

/Rudolf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

Det må vel være muligt at forskudsregistrere de dokumenterbare udgifter ielt som at b indkomsten kan forskudsregistreres, så skatten rammer bedre, allerede for 2012.

Jeg er noget usikker på, om det er rubrik 29 eller rubrik 58 for den type udgifter - Er der ikke noget med, at den type udgifter ikke skal ha bundfradrag for ligningsmæssige når det som her er leje af udstyr kun til det her specifikke job? - Her må en kyndig på banen

(ellers ville jeg da givet bede arrangører stå for lejen af udstyr og så reducere din løn - men du kan også ringe til skat og høre dem direkte, hvilken rubrik i det her fald.)

Held og lykke med jobbet og flere af dem
Venlig hilsen

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:36

Jeg siger tusind tak for de foreløbige svar. Konklusionen må være at jeg gemmer alle kvitteringer og giver Skat et kald i løbet af et par dage. Så burde det ikke kunne gå helt galt.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 16:40

Du behøver som ikke at give dem et kald. Du kan selv gøre via din skattemappe, og så gå ind i ændring af forskudsregistrering for 2012.

mvk
Michael

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:45

Er det så via års-indberetningen man skal indrapportere hvis man ikke kan ændre det i forskudsopgørelsen?

Tak 

Mads - MusikDJ

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57

MusikDJ:

Er det så via års-indberetningen man skal indrapportere hvis man ikke kan ændre det i forskudsopgørelsen?

Tak 

jep

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:22

Du burde altid kunne ændre i din forskudsregistrering for indeværende år, men aldrig for tidligere år. I din årsopgørelse skal du opgive de faktiske forhold.

mvh
Michael

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:56

Fedt, tak for feedback!

God weekend 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33

og husk du kan bruge dit forskud som regnemaskine. Ofte aner man som DJ vel ikke hvad man kommer til at tjene. Du kan logge ind og starte med at tage 5.000 kr ind som indtægt i rubrik 12 - (og husk dine udgifter giver fratræk hvis de er helt relaterede til at være musikDJ og du har ført regnskab med dokumentation i orden - i så fald i rubrik 29)

Så kan du gå ned og trykke VIS KONSEKVENSER - og så ser du hvad det betyder for skatten (dine fradrag går ned først for den type indkomst og dernæst, - når de er i 0 så kommer der b-skat på som opkrævninger)

Først når du trykker godkend, er dit forskud ændret, så du kan teste dig frem og se konsekvensen og du kan starte ud med ganske lidt - 1000 kr for den sags skyld, og lige så tit du vil indtil året er slut - kan du gå ind og ændre (lad være med at rode med de i december da det kan give lidt besvær når B-skatte opkrævninger er slut)

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)