DanDomain har et værktøj, så hele databasen kan trækkes ud fra netop ScanNets shopløsninger, som kan hjælpe dig et godt stykke ad vejen. Du skal tænke på, at ScanNet og DanDomain er jo "ærkekonkurrenter", så de skal nok hjælpe dig FINT videre i processen fra ScanNet til DanDomain... MEN!! Hvis du satser på søgemaskinetrafik kan du komme slemt til skade. Det er nemlig sådan, at dine sider (produktsider og katalogsider, osv.) får nye adresser, mens de gamle bare ligger stille og giver nogle grimme 404 fejl, fordi siden ikke længere eksisterer. Det er ikke sikkert, du kan få disse (de gamle altså) peget ind på de nye adresser hos DanDomain, da det er meget arbejde for DanDomain (og i så fald kommer du med garanti til at betale for det). Så med mindre du er forberedt på dette (prismæssigt), synes jeg det smarteste er at blive hos ScanNet og evt. få løst problemerne med dem. Det kan selvfølgelig være, du bare har sat dig for, at det skal være en ny løsning. I så fald synes jeg du skal forhøre dig hvad en flytning vil koste inklusive 301 redirects fra alle de gamle adresser til de nye :) Alternativt kan du høre Grosen Friis herinde fra om han kan hjælpe med noget sammen med DanDomain - jeg ved nemlig tilfældigvist, at han har et værktøj, der billigt og effektivt kan hjælpe med netop det problem... |
Tilbyder Scannet ikke en stress-test af deres servere - eller din shop?
Hvis ikke, så kan du selv gøre det. Jeg benytter et godt værktøj der heder Webserver Stress Tool - men vær forberedt på, at det godt kan være ret hårdt ved maskinerne :) - Det kan bl.a. køre en "ramp-test", hvor der bygges op til 10.000 samtidige sessions - så kan man se hvor kurven knækker, som i eksemplet nedenfor.
Hvis ikke, så kan du selv gøre det. Jeg benytter et godt værktøj der heder Webserver Stress Tool - men vær forberedt på, at det godt kan være ret hårdt ved maskinerne :) - Det kan bl.a. køre en "ramp-test", hvor der bygges op til 10.000 samtidige sessions - så kan man se hvor kurven knækker, som i eksemplet nedenfor.