Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet kontra Dandomain

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Helle: De mangler, som du beskriver at DanDomain har vedr. at kunne styre f.eks. rabatter på en hel gruppe, har Scannet også. I det hele taget må jeg sige at mine egne tests viser at de ligner hinanden meget. Før Scannet fik optimeret deres SEO modul vil jeg sige at DanDomain havde en klar fordel i at være mere søgemaskinevenlig, men jeg syntes at Scannet er kommet godt med. Dog er der stadig lidt med deres grimme URL''er, som Lone også nævner. Og så er DanDomain altså bedre til det med billeder, syntes jeg. De virker ikke så statiske (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det) :)

Wauu Lone, hvordan så du lige det med antallet af shops og servere ??? Godt set ! Og ja, du har da fuldstændig ret i at 4000 shops ikke må gå ned, ej heller blive langsomme på én gang.. Det er jo folks levebrød.. Når jeg tænker på hvad man kan med overvågningsværktøjer og diverse statistikværktøjer, så er det utroligt at de har ladet det komme så langt ud..

Jeg er som sådan også glad for min shop og Scannets service er der bestemt ikke noget at klage over. Det eneste, som irriterer mig er at det er så pokkers svært at flytte shopsystem. Det er måske ikke systemernes skyld, men søgemaskinerne ?!? Men at man ikke kan flytte "længere ned ad gaden" uden at skulle starte helt forfra i søgemaskinerne, -det er træls (på godt jysk).. Men det er jo mere et generelt problem, som jeg håber at der er nogle, som finder en super løsning på en dag :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:43
Hej Majbrit

Jeg har undersøgt det med at skifte shop - og som jeg har forstået det, er det ikke et problem. Man lader blot den gamle shop være et halvt års tid med de varer som nu var i den da man valgte at flytte shoppen. Man opdaterer intet i den gamle og arbejder fremadrettet i sin nye shop. Så laver man et redirect på den gamle shop så hver gang nogen kommer ind på den via google eller anden vej - så bliver de automatisk smidt over i den nye shop.
Efter nogle måneder er den nye shop så blevet registreret godt i google og man kan lukke den gamle ned.

Det var i hvert fald sådan jeg fik at vide man kunne gøre. Jeg ser det mere som et problem at få tiden til at sætte sig ordentligt ind i de mange muligheder der er for et evt. skift :·) Hvis jeg selv skulle skifte skulle det være til en løsning hvor man selv kunne programmere videre på - eller hyre nogen til at gøre det.
Det er absolut det som irriterer mig helt vildt og voldsomt ved en shopløsning som dandomain eller scannets - man er bare låst fast i forhold til alle de nye ideer og tiltag man kommer på. Jeg har rigtig mange ideer til at få en bedre shop - men hvis dandomain lavede dem - ja, så havde alle andre dem jo også - og så var der ikke noget særligt i det alligevel.

Mange hilsener Helle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:58
> er måske ikke systemernes skyld, men søgemaskinerne ?!? 

Nej, det er bestemt ikke søgemaskinernes skyld. Det ville svare til, at sige at det skulle være min PDA''s skyld, at det telefonnummer jeg har stående til dig ikke automatisk bliver opdateret, når du skifter nummer - og uden at du har fortalt mig det. Det er altså ikke PDA''ens skyld.

> som jeg håber at der er nogle, som finder en super løsning på en dag :)

Det er slet ikke noget problem, men det kræver at man er lidt omhyggelig. Der skal opsættes 1-1 permanente redirects fra de gamle adresser til de nye. Alt efter typen af site og mængden af sider er der så nogle forskellige "tricks" man kan bruge for at lette overgangen.

I praksis er det ikke det store problem at lave en næsten gnidningsfri overgang, men det kræver at man planlægger tingene INDEN man flytter. De fleste af dem jeg oplever som har haft problemer med en flytning, er som regel fordi de bare er flyttet og så først bagefter, når tingene er gået galt, forsøgt at rette op.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:33
Jeg kan godt se pointen Mikkel   - Lad mig omformulere mig.. Det er iforb. med søgemaskinerne at det store arbejde ligger, ikke ?  Man skal have lavet redirects på samtlige links, som f.eks. google har kendskab til ? Kan én eller anden ikke henvise til et godt sted, hvor man kan læse mere om det at evt. ville flytte sin forretning (en god blog eller bog eller ?). Vil det f.eks. skade ens placering at man flytter ? Er det nemmere hvis man f.eks. skifter navn ? (for det er vel den metode, som Helle foreslår?).

Jeg har på ingen måde tænkt mig at flytte forretning lige nu, men et eller andet sted ude i fremtiden ser jeg behovet og det var da meget rart at vide noget mere om det og hvem er evt. eksperter i sådanne flytninger ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:39
Jeg har et kapitel i min nye bog om markedsføring i søgemaskiner, hvor jeg beskriver hvordan man skal gribe en flytning an, så man undgår skader i forhold til søgemaskinerne. Men da bogen ikke er ude endnu, hjælper det jo ikke så meget her og nu :)

Men, at skifte navn er i hvert fald en meget skidt ide.
Man kommer ikke udenom en omhyggelig 301 redirect - en-til-en, men alt efter det system man kommer fra og det man skal hen til, kan det nogle gange klares med få liniers kode. Andre gange kræver det en længere tabel - med gamle og nye adresser listet parvis.
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 20:10
Hvornår forventer du at vi kan læse dine guldkorn, Mikkel ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:54
Jeg håber det bliver lige på den anden side af sommeren :)
Det er sgu altid så hårdt at skrive den sidste del af en bog færdig hehe
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:33
Jamen det vil jeg da glæde mig til  Du skriver vel her engang når den er klar, så det også bliver en Amino bestseller med en masse guldkorn.

-Og det er da helt rart at vide at du også er menneskelig og har svært ved at blive færdig med "de sidste komma''er"  

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:34
Dato: 10-07-2007 20:53:39 Forfatter: Mikkel deMib Jeg håber det bliver lige på den anden side af sommeren :)
Det er sgu altid så hårdt at skrive den sidste del af en bog færdig hehe

:-) Det kan altid blive bedre... det er endnu værre at skulle produktudvikle kan jeg fortælle dig.. ingeniører går alt for meget op i småting... Allier dig med en persons hvis karakteristik har "færdiggøreren" :-) !

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:26
Kære alle

Vel tilbage fra 10 dages afslapning i Toscana vil jeg følge op på den gode og livlige debat som har været i gang den sidste tid. Jeg vil i den forbindelse gerne pointerer at det ikke har været en kritik af Scannet, men  en  konstruktivt forespørgsel.

Som flere har gættet gik min shop godt og grundigt ned i forbindelse med sommerudsalget, og der var samtidig flere andre tekniske problemer. Scannet har ikke tidligere været udsat for disse ting og bliver det forhåbentligt ikke fremover.

Ovennævnte - og at shopsystemet mangler helt almindelige gængse ting som Dandomain er i besiddelse af - var den udløsende faktor til at jeg valgte at spørge til erfaringer med skift fra det ene shopsystem til det andet.

Jeg takker for de mange svar og er blevet helt forpustet:) Det er vist en større omgang at skifte shopsystem, og jeg må indrømme at det vist kræver noget hjælp hvis det skal effektueres. Jeg vil gå i tænkeboks og se vurdere hvad der er det rigtige at gøre.

Lige et andet spørgsmål:

Mikkel deMib du skriver:

"Men, at skifte navn er i hvert fald en meget skidt ide.
Man kommer ikke udenom en omhyggelig 301 redirect - en-til-en, men alt efter det system man kommer fra og det man skal hen til, kan det nogle gange klares med få liniers kode. Andre gange kræver det en længere tabel - med gamle og nye adresser listet parvis."

Min shop skiftede navn i foråret og vil derfor høre om du kan oplyse mig om hvordan jeg gør ovenstående i mit Scannet system?

Venlig hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)