Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet kontra Dandomain

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, nu vil jeg ikke begynde at komme med idéer til årsagen til nedetiden, men jeg kan hjælpe med dine spørgsmål:
DanDomain har et værktøj, så hele databasen kan trækkes ud fra netop ScanNets shopløsninger, som kan hjælpe dig et godt stykke ad vejen. Du skal tænke på, at ScanNet og DanDomain er jo "ærkekonkurrenter", så de skal nok hjælpe dig FINT videre i processen fra ScanNet til DanDomain... MEN!! Hvis du satser på søgemaskinetrafik kan du komme slemt til skade. Det er nemlig sådan, at dine sider (produktsider og katalogsider, osv.) får nye adresser, mens de gamle bare ligger stille og giver nogle grimme 404 fejl, fordi siden ikke længere eksisterer. Det er ikke sikkert, du kan få disse (de gamle altså) peget ind på de nye adresser hos DanDomain, da det er meget arbejde for DanDomain (og i så fald kommer du med garanti til at betale for det). Så med mindre du er forberedt på dette (prismæssigt), synes jeg det smarteste er at blive hos ScanNet og evt. få løst problemerne med dem.
Det kan selvfølgelig være, du bare har sat dig for, at det skal være en ny løsning. I så fald synes jeg du skal forhøre dig hvad en flytning vil koste inklusive 301 redirects fra alle de gamle adresser til de nye :) Alternativt kan du høre Grosen Friis herinde fra om han kan hjælpe med noget sammen med DanDomain - jeg ved nemlig tilfældigvist, at han har et værktøj, der billigt og effektivt kan hjælpe med netop det problem...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:09
Tilbyder Scannet ikke en stress-test af deres servere - eller din shop?
Hvis ikke, så kan du selv gøre det. Jeg benytter et godt værktøj der heder Webserver Stress Tool - men vær forberedt på, at det godt kan være ret hårdt ved maskinerne :) - Det kan bl.a. køre en "ramp-test", hvor der bygges op til 10.000 samtidige sessions - så kan man se hvor kurven knækker, som i eksemplet nedenfor.

Den grønne streg er et CGI script, den røde er en statisk HTML-side
Se mere her

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:17
Hej Bettina

Synes godt du kan præcisere dine problemer lidt mere, den erfaring jeg og mange andre har med Scannet dækker ikke helt din oplevelser. Så synes da godt du kan argumentere for din sag.

Der findes ikke software eller hosting der ikke til tider kan skabe problemer og gå ned. Du kender det sikkert fra din egen PC. Derfor vil du aldrig kunne opnå en oppetid på 100%.

Hvis du har forsøgt at snakke med Scannet om det, mener da de har 24 timers support på deres løsninger og min erfaring siger mig de hjælper gerne. Kapacitets problemet tror jeg nu ikke helt på kan gøre det, hvis det er et problem er jeg sikker på Scannet finder eller har findet en løsning.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:10
Jeg synes ikke det er Betinas opgave at skulle argumentere for problemerne. Hun skriver selv at hun er ikke-teknisk, og det er vel i grunden også en af grundene til at vælge en simpel løsning som Scannets - at man ikke behøver være teknisk. Når Betina så oplever problemer er det efter min mening udbyderens opgave at finde ud af hvad der er galt, og løse det. Ellers må man leve med, at kunderne smutter.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:26
Nu skrev Bettina jo altså blot, at hun i den senere tid havde haft
nogle problemer med Scannet og beskrev slet ikke hvad det var. Det var
mig der gættede på nedetiden, da jeg har oplevet den på hendes shop.

Og så nytter det jo i øvrigt ikke noget, at blive småsur og sætte
spørgsmålstegn ved mængden af trafik på hendes side. Om hun har 10.000
besøgende eller 100 er jo i og for sig underordnet - faktum er, at
serveren gik i knæ, den dag og røg offline en anden (omend kortvarigt).

Hvis problemet har været et andet, end overbelastning er det stadig
Scannets opgave at informere om det - og undskylde for det - og ikke
Bettinas. Hun kan blot konstatere at der er et problem, der
tilsyneladende er stort nok til at hun ønsker at skifte - og så kan I
andre stædigt fastholde at I aldrig har haft et problem med dem.
Bettina har. Case closed.

.. Men derudover ville det da være rart, hvis Bettina selv ville komme ind og fortælle mere om problemet :-)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:37
Det kan jo være at hun holder ferie, siden hun ikke besvarer tråden....

Scannet har en side, hvor man kan se om der er driftproblemer.. Problemet med den side, er så bare, at der altid står at de ikke har problemer, -og den holder jo ikke... Jeg ville ønske at de var lidt bedre til at informere om evt. problemer... Jeg har fuld forståelse for at en server kan gå ned eller en linie kan være nede, men det mindste, som man bør gøre, som en udbyder af Scannets kaliber er at informere om det..

Hvis det er kapacitetsproblemer (altså at de evt. har problemer ved mange besøgende på een gang), -ja så bør de også være på forkant og tage fat i kunden og fortælle kunden det, da man jo ikke selv har en chance for at se om man er ved at ramme et evt. loft.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 19:35
Tja, og har Bettina overhovedet fået svar på sine spørgsmål?
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21

Jeg kender Bettina og ved at hun er sydpå hvor hun forhåbentlig nyder solen og ikke tjekker mails :·)))

- er helt sikker på at hun følger op på tråden så snart hun kommer hjem.

Mange hilsener Helle
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 03:38
Øv - jeg vil også have ferie. Faktisk burde jeg måske starte med at gå hjem og få noget søvn!

Anyhoo, når nu jeg alligevel er oppe, kan jeg jo smide ind i debatten
at jeg forleden tjekkede - og Bettinas shop er hostet på en server
sammen med - hold nu fast - 4796 - andre shops/sites hos Scannet. 
Til sammenligning er der 'kun' 283 på den jeg ligger på og 422 på
Christobels.

Igen - det kan ikke være skide svært for Scannet at flytte Bettinas
shop til en server med en lille smule mere kapacitet.. og det bekymrer
mig desuden at 4795 andre shops/sites (hvoraf nogle dog sikkert er
inaktive) potentielt var nede, sammen med Bettinas i det døgn den gik i
sort.. og at Scannet ikke har informeret,  undskyldet eller
forklaret noget til shopejerne.

...
og i øvrigt har Scannet en hel server dedikeret til deres eget domæne,
til trods for at de hårdnakket påstod det modsatte, da jeg
sarkasmo-bitchede til dem i sidste uge, da alle deres shops gik ned og
deres eget site blev oppe.

Note:

Det virker nu som om at jeg er ret anti-Scannet. Det er jeg sådan set
ikke. Jeg synes at der har været fin fin oppetid og udover det i sidste
uge har jeg ikke oplevet problemer med driften (men jeg har også kun
haft shop i et par måneder). Deres support har været smaddergod - de er
enormt søde og hjælpsomme (også når man selv har fucket op, med sit
virkeligt dårlige css) og udover at deres system er en smule rigidt er
jeg ret tilfreds med deres features og muligheder på shoppen.

Til sammenligning kender jeg ikke DanDomain ret godt, men har pillet
lidt rundt i en demoshop og well..  det fuckede op, udover enhver
forestilling om, hvor meget noget kan fucke op.  Jeg har en
formodning om, at det måske skyldes at jeg sidder på mac og mine
browsere ikke er bedste venner med deres system, men den tilede grafik,
den på ingen måde skulle tile og skalerede grafik, jeg ellers havde sat
til en fixed size og var bare generelt en pine... så hvis jeg skulle
vælge igen i dag, ville jeg stadig klart vælge Scannet... til trods
for, at jeg nåede at forelske mig i DanDomains URL'er, der er en del
pænere end Scannets.. men mon ikke Scannet fixer det ved lejlighed?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:58

Hej Lone

Jeg kører med en DanDomain løsning og den kører upåklageligt godt. Ingen problemer med funktioner - alt fungerer som det skal :·) så det var nok begyndervanskeligheder :·) Der er dog mange steder den kan forbedres - men sådan er det nok altid nok de hostede løsninger jo skal tilpasses til mængden af brugere og ikke kun ens egne behov. Deres support får afgjort fem store stjerner. Altid svar på mails indenfor ti minutter og i åbningstiden er der altid nogen ved telefonen. Generelt mener jeg det er meget professionelt - dog er der mange områder man kunne gøre nemmere - eksempelvis at man kunne sætte en hel produktgruppe ned i pris ved blot at taste en procent ind et sted - og så den selv regnede det hele ud. Som det er nu skal man eksportere ud i excelark, sidde og taste det hele ind eller omregne, og herefter importere det igen. Når man har en del produktgrupper med op til 5 undergrupper i hver - hmmm - så tager det altså bare alt for meget tid. Man kan heller ikke lave »trappesalg« eks. 20% mandag, 30% tirsdag osv. da det vil tage alt for lang tid at ændre.
Deres statistik er heller ikke for god til at give et ordentlig billede af hvor salget ligger osv.

Men jeg vil tro de har de samme problemer hos Scannet - så det hele er nok i bund og grund et spørgsmål om hvem der har den bedste kundeservice og ikke mindst hvem der tager ens situation alvorligt - og vil gøre alt for at ens shop er oppe så man ikke mister salg.

Her var det jo virkelig grusomt for Bettina at sætte et vigtigt udsalg i gang og så bryder det hele ned. Det holder ikke at der er den risiko. Her burde Scannet have været forudseende og holde øje med hvordan de forskellige shops udvikler sig mht. besøgende. Det eneste Bettina gjorde den dag var at sende nyhedsbrev ud.

Min shop havde en periode hvor den blev lidt langsom i det - da jeg fortalte det til DanDomain blev jeg flyttet over på en spritny server de lige havde sat op. Det er da topservice - og at tage problemet i opstarten. Jeg ved at jeg kan købe en serverplads som bliver min egen hos dem for 2000 kr. om måneden - og det er nok næste skridt jeg vil tage - når den igen bliver langsom. For der kommer jo hele tiden nye shops til :·)

Mange hilsener Helle

PS - vildt flotte illustrationer, Lone....
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)