Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør kan ikke regne - kan jeg fakturere ham en ''bøde''?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

uhadada! er der én her der ikke vil betale sine håndværkere?

hvis håndværkeren ikke har færdiggjort sit arbejde er det klart nok ikke at betale - sådan er det med alle erhverv, men der findes desværre nok sjovere, der gør det til en sport ikke at betale - specielt håndværkere. jeg ved hvad jeg snakker om og reagerer med det samme, når jeg læser sådanne dumme generaliseringer!!!!

klaus

Helt rolig nu

Jeg vil skam gerne betale mine håndværkere for færdigudført arbejde, men jeg kan godt blive lidt knotten når vi nu på 17. uge er ved at få skiftet vinduer.

Selvfølgelig skal man betale sine regninger -no doubt! Men det må da være pisseirriterende at skulle ringe til sin leverandør HVER gang man modtager en faktura.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:22

>>Det er ganske simpelt ulovligt at beregne moms med en forkert procent.

Satsen er reelt rigtig, men det udregnede beløb er ikke

Det er lige ulovligt. En afgift til staten skal opkræves med den rigtige procent og det rigtige beløb.

Ellers vil jeg holde med Bent A. Du skal sige, at du ikke kan betale fejlbehæftede fakturaer, før du har modtaget en kreditnota. Selv om jeg sætter en ære i at betale alt til tiden (men normalt heller ikke før), så har jeg dog med succes brugt denne taktik over for et par kreditorer, som også har lavet mange fakturafejl. Så man gør det ikke for likviditetens skyld, men udelukkende for at opdrage på dem. De større firmaer indretter da også deres bogholderisystemer således, at de kun kan udbetale for godkendte fakturaer, og det kan en fejlbehæftet faktura jo ikke være. Sådan kunne du jo også bare indrette dit.

Og til Klaus: Jeg har prøvet at lave regnskab for mange brancher nu, og har også prøvet at have mange "brancher" som leverandører, og desværre er det jo fakta, at mange håndværkere ikke kan overholde leveringstider, men det må selvfølgelig være irriterrende for dig, hvis du er en af dem, der kan. Men med hensyn til at få dine debitorer til at betale, der vil jeg så lige sige, at min erfaring er, at autoværksteder har meget sværere ved at kradse deres penge hjem, end håndværkere har, hvis det kan være en trøst.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:54
til Bent A,

17 uger???? hold da op! er det et hotel du har?

ja, jeg ved godt at mange håndværkere springer fra det ene sted til det andet, men det er der ingen af parterne der kan være tilfredse med.

kan godt forstå du er sur!

klaus

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 21:58

Og til Klaus: Jeg har prøvet at lave regnskab for mange brancher nu, og har også prøvet at have mange ''brancher'' som leverandører, og desværre er det jo fakta, at mange håndværkere ikke kan overholde leveringstider, men det må selvfølgelig være irriterrende for dig, hvis du er en af dem, der kan. Men med hensyn til at få dine debitorer til at betale, der vil jeg så lige sige, at min erfaring er, at autoværksteder har meget sværere ved at kradse deres penge hjem, end håndværkere har, hvis det kan være en trøst.

nej, en trøst er det bestemt ikke! jeg holder mine leveringstider, da det bliver prioriteret meget højt hos os. kun tilfredse kunder giver flere kunder.

godt ry er og bliver den bedste reklame!

klaus

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:04
Dato: 19-06-2007 21:54:00 Forfatter: www.aarhusvinduet.dk
til Bent A,

17 uger???? hold da op! er det et hotel du har?

ja, jeg ved godt at mange håndværkere springer fra det ene sted til det andet, men det er der ingen af parterne der kan være tilfredse med.

kan godt forstå du er sur!

klaus

Nej det er skam et helt alm. en-familieshus ....

Med lidt planlægning kunne det hele have været lavet på 1-2 uger. (retfærdigvis skal det nævnes at de blev 3 uger forsinket p.g.a. snevejret i februar.)

Jeg har faktisk to hold venner (med hver deres tømrer) hvor det har taget over et havlt år at få tag på. (helt alm. huse...). Begge er endt hos advokaterne.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 22:07
hej bent,

foregår dette i frederikshavn?

klaus

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05