uhadada! er der én her der ikke vil betale sine håndværkere? ![]() hvis håndværkeren ikke har færdiggjort sit arbejde er det klart nok ikke at betale - sådan er det med alle erhverv, men der findes desværre nok sjovere, der gør det til en sport ikke at betale - specielt håndværkere. jeg ved hvad jeg snakker om og reagerer med det samme, når jeg læser sådanne dumme generaliseringer!!!! klaus Helt rolig nu ![]() Jeg vil skam gerne betale mine håndværkere for færdigudført arbejde, men jeg kan godt blive lidt knotten når vi nu på 17. uge er ved at få skiftet vinduer. Selvfølgelig skal man betale sine regninger -no doubt! Men det må da være pisseirriterende at skulle ringe til sin leverandør HVER gang man modtager en faktura. |
>>Det er ganske simpelt ulovligt at beregne moms med en forkert procent.Satsen er reelt rigtig, men det udregnede beløb er ikkeDet er lige ulovligt. En afgift til staten skal opkræves med den rigtige procent og det rigtige beløb.
Ellers vil jeg holde med Bent A. Du skal sige, at du ikke kan betale fejlbehæftede fakturaer, før du har modtaget en kreditnota. Selv om jeg sætter en ære i at betale alt til tiden (men normalt heller ikke før), så har jeg dog med succes brugt denne taktik over for et par kreditorer, som også har lavet mange fakturafejl. Så man gør det ikke for likviditetens skyld, men udelukkende for at opdrage på dem. De større firmaer indretter da også deres bogholderisystemer således, at de kun kan udbetale for godkendte fakturaer, og det kan en fejlbehæftet faktura jo ikke være. Sådan kunne du jo også bare indrette dit.
Og til Klaus: Jeg har prøvet at lave regnskab for mange brancher nu, og har også prøvet at have mange "brancher" som leverandører, og desværre er det jo fakta, at mange håndværkere ikke kan overholde leveringstider, men det må selvfølgelig være irriterrende for dig, hvis du er en af dem, der kan. Men med hensyn til at få dine debitorer til at betale, der vil jeg så lige sige, at min erfaring er, at autoværksteder har meget sværere ved at kradse deres penge hjem, end håndværkere har, hvis det kan være en trøst.