Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 1 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 21 person

Undskyld den lidt grove tone, men nu er det ved at vaere nok.

Personligt er jeg fuldstaendig afklaret med MLM og jeg er aldrig blevet lokket med noget af deres pis om guld og groenne skove, blot man rekrutterer sine venner og sin familie. Jeg har dog gennem meget research sat mig ind i hvordan de virker, jeg har laest mange traade om det her paa amino og paa andre forums for at finde ud af hvad det gaar ud paa.

MEN

Det bringer mit fucking pis i kog naar de lokker mine familiemedlemmer til propagandamoeder der naermest faar Joseph Goebbels til at ligne en foerstedags marketingselv. Nu har jeg maatte bruge dage paa at overbevise min mor og soester om hvad MLM er og jeg kan fucking ikke vinde diskussionen fordi disse moeder og praesentationer lover saa meget?

Jeg ved at de ikke er verdens mest intelligente, men det irriterer mig graenseloest at de firmaer udnytter folks desperation. Har faaet overtalt min mor til at lade vaere - det var om nogle hellige plastre der aabenbart kunne kurere gigt, kraeft, alzheimers og hvad ved jeg uden at skrive nogen som helst ingredienser paa pakkerne, paa nettet eller nogen steder. Mange klager over ingen effekt og faar at vide at man bare goer det forkert...ok lol.

Min soester kom til et ACN moede og jeg fik naturligvis en sms om ikke jeg ville signe op til dette fantastiske tilbud om at saelge simkort eller hvad fanden det nu var. 

Jeg kan ikke overtale hende, hun er hooked. Hook, line and sinker. Nu tilbyder jeg hende at betale hende 3700 for at lade vaere med at engagere sig, men det virker sikkert ikke.

Beklager tonen, men jeg er virkelig pissed off over de firmaer og deres plattenslageri. Dem der gaar videre med at forsoege at hverve venner og familie til ACN burde bures inde, det er simpelthen saa usmageligt.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hvis vi ser bort fra den søde toner om hvorvidt din familie er super-uintelligente, så synes jeg måske din vrede er lidt malplaceret...

Der er da folk der har tjent penge på det. Det er jo ikke 100% dum forretningsmodel, og mens du tjener "småpenge" på dit erhverv, sidder der nok en forretningsmand i Kina og tænker at du pisse dum fordi du spilder din tid på ting som giver dig under 1000kr i timen.

Så ingen du begynder at kaste rundt med ord som dum og beskyldninger på at firmaer udnytter folks desperation, skal du nok tage et kig på dig selv. Ingen af os er fuldendte og vi alle lever efter forskellige standarder. Vi skal dog alle have mad på bordet, og måden hvorpå vi gør det er sikkert anderledes.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... Det med plastret der, lidt naivt hvis man hopper på den. Så kunne du lige så godt sælge sodavand der giver pænere tænder. Men pyt. Jeg vil lige hurtigt forsvare noget MLM - ikke alt, da jeg ved der er mange rådne æbler.

Jeg har været medlem af et MLM selskab som tilbød godt 6 forskellige måder at tjene penge på. Den ene var den velkendte 'recruit someone!', og så selvfølgelig alt efter hvordan de klarede det, fik man selv flere penge. Dertil var der så en webshop hvor man kunne få op til 72% referral commission pr. salg. Rimelig fedt. Så den slags MLM er ikke dum. Og selvfølgelig, for at ens downline klarer sig bedre, er man selvfølgelig selv nødt til at lære dem hvordan tingene virker. Så det er ikke xx kroner pr. person du får ind.

Og nu til det andet.. Jo, der er sider som siger "sælg det her, og du vil blive rig.." Fup og fidus sagt på en pæn måde. Det som folk fejler i disse tilfælde, er enten at læse det med småt. Fx der hvor der skal stå at man ikke stiller nogen garanti for indtægt, men at det som vises/fortælles, blot er udstilling af hvad det kan. Og så er der de, som aldrig fortæller det. Men der bør man jo altid stoppe op og spørge sig selv "er det her for godt til at være sandt?" og nemme penge, de er ofte for gode til at være sande.. Jeg kan forstå din raseri fordi de folk lyver huden fuld på én, men derfor bør det ikke gå ud over alle på én gang, da der som beskrevet før, er nogen som stiller selv den nederste i rækken i et muligt godt lys. Alt efter hvordan den person selv klarer det.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Og så lige ang de plaster, så tror jeg ikke på din familie har fået at vide de kan kurere kræft mm, for siger man det bliver man smidt ud. Der er MEGET strenge regler ang dette, men inden du hagler det ned så prøv at sæt dig ind i det og se hvilke anderkendelse og dokumenteret effekt de faktisk har.

Network marketing har gjort meget godt for mange folk og man skal jo se det som sin egen forretning og man kan helt sikkert tjene mange penge, men det kræver hårdt arbejde og det kræver at man vil det 100% ;-) 

Men dejligt at du passer på din familie ,-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se det ligner endda en pyramide I rest my case :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

pyramide spil er vist for meget i medierne det guf er for dem, jeg er også træt af alle dem som nærmeste kan rende en på det kan blive en belastning , men de der bliver en belastning for familien og venner har misforstået MLM

jo , dem nye bruger en gang imellem der opretter sig her på forummet og sælger til familien og venner bliver haglet ned 

så vist de begynder på at sælge vare dig dine venner og snakker jer nærmeste ihjel har de misforstået MLM 

Vis de har misforstået MLM så tag en snak med dem , for MLM kan være udmærket vis man gør det korrekt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,9 stjerner givet af 14 person
Jeg er modsat snart træt af at høre på alle dem, der synes disse firmaer er fup og fidus og bruger SÅ meget energi på at fortælle om det. Jeg begriber ikke, hvorfor man gider bliver ved med ar skrive den negative strofe efter den anden om platheden ved disse og deres snyden og stjælen i stedet for t gå op i sit eget???

99,99 % af dem, der udtaler sig negativt om MLM er gerne personer, der ALDRIG har arbejdet med det og egentlig ikke har noget belæg for deres udtalelser - men blot har læst hist og her... hvor er sagligheden spørger jeg ???

Hvis MLM var så stort et fupnumrmer, var det blevet stoppet for LAAANGT tid siden af love og regler. Men det er faktisk efterhånden en meget anerkendt og eftertragtet forretningsmåde i stort set hele verden.

Så drop de små sko og kom videre. Lad de mennesker, som kan finde en hverdag med MLM gøre det. Om det er familiemedlemmer eller Joseph G.

Andet kan "pisse" mig af! Nu har vi simpelthen snart hørt negative tanker nok om det emne!
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Jeg er fuldstændig enig med JesperMoeller - og det skal da lige nævnes, at jeg (endnu) intet har med mlm at gøre.

Umiddelbart virker det på mig som om, at mlm er en markedsføringsmetode, der langt overstiger de fleste andre metoder i effekt og økonomisk besparelse. Hvis jeg idag havde opfundet en pakke cigaretter, ville jeg bestemt bruge mlm til at markedsføre dette med.

De "plastre" du omtaler, kender jeg faktisk en smule. To af mine bekendte (den ene en ledende sygeplejerske, den anden en efterspurgt kiropraktor) bruger begge disse plastre med stor succes. Som jeg har forstået dem, er de ikke forpligtet til at skulle finde nye medlemmer blandt deres venner og bekendte. De bruger udelukkende disse plastre som endnu et tilbud i deres behandling.

Jeg har samtidigt ladet mig fortælle at disse plastre er blevet godkendt af det franske hospitalsvæsen - og altså er på vej ind som standardprodukt her! Dette hænger ikke sammen med, hvad du beskylder disse plastre for.

Til sidst kan jeg ikke undlade at bemærke, at du må have en usædvanlig lille tiltro til din mors og søsters evner i almindelighed - eller modsat være en type der altid VIL have ret. Ingen af delene yder hverken din familie eller dig selv retfærdighed.

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer Broholm!

Jeg kan godt følge dig, men jeg respekterer også folk som viser initiativ også selv om det er med mlm.

Her kan du se min erfaring:

Historien om en indtjeningsmulighed.

Der er kun en ting der er værre end at have et problem, det er og undlade at gøre noget ved det.

Jeg måtte gøre noget ved min økonomi. Overvejede stærkt at starte for mig selv.  Initiativ og gå på mod kan flytte meget, men et marked der er mere end mættet er ikke den bedste startbane for at gå i banken efter startkapital. Tiden er til nytænkning.

Homeparty var ikke noget for mig. Indskud og startpakke hvor familien skulle føle sig nødsaget til at være kunder følte jeg anmassende og for meget: ” hjælp mig med at blive rig”.

Jeg fandt noget som var ren formidling, ligesom når en organisation giver en gave hvis man skaffer et medlem. Du skal bare være kunde (kosttilskud). Firmaet her bruger ikke gaver, men hvert køb der, direkte og indirekte, relaterer til din formidling udløser en check til dig. Det giver et netværk som du, via tallenes progressivitet og gode procenter, kan tjene godt på og man kan nøjes med at finde de få som selv er inspireret af ideen med et netværk. Dem der ikke tjener lider ikke økonomisk tab og kan holde op eller fortsætte som kunde.

 

Eks. på tallenes progressivitet:

7            560 x 5%=28

49          3920 x 25%=980

343        27440 x 10%=2744 i alt: 3752 x 1.12 = 4.202 euro = 31.222 danske kr./pr måned

Sådan gik det. Folk ville ikke.  Min indtjeningsmulighed, i den form jeg ønskede, var at finde folk ved hjælp af annoncering. I stedet for at flæbe tænkte jeg positivt: ”Jeg har fundet den mest enkle metode som findes af den slags - jeg har set på firmaets alder og omdømme - jeg fik skriftligt at jeg bare skulle opgive det som B indtægt (og ikke registreret som selvstændig) - jeg lavede en rigtig god og seriøs hjemmeside - jeg sendte hjemmesiden til forbrugerombudsmanden som ikke angreb noget - jeg fik annonceret forskellige steder på nettet og sammen med flyer og mundtlig omtale fik jeg gjort muligheden tilgængelig for mange personer”. Ingen ville med. Så lukkede jeg min hjemmeside og holdt op.

Ud fra dem jeg har spurgt direkte er det min erfaring at fordi de engang har hørt noget om fordrejede pyramidehistorier vil de hellere være økonomisk sårbare, og nødsaget til at tænke på ugens tilbud, end at tænke: ”WAW hvor enkelt” og gøre noget for deres indtjening. Den passivitet har jeg aldrig forstået, men har nu erkendt at det er sådan det er.

Selv om resultatet udeblev syntes jeg min indsats, og erfaring, var så seriøs at det skulle fejres. Grundet den manglende indtjening blev det til et par platter til mig og min kone :-)

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,9 stjerner givet af 7 person

Kristoffer du her tydeligvis behov for mere studie af de foreliggende muligheder men ...... 

Kristoffer Broholm:

Det bringer mit fucking pis i kog naar de lokker mine familiemedlemmer til propagandamoeder der naermest faar Joseph Goebbels til at ligne en foerstedags marketingselv. Nu har jeg maatte bruge dage paa at overbevise min mor og soester om hvad MLM er og jeg kan fucking ikke vinde diskussionen fordi disse moeder og praesentationer lover saa meget?

Jeg ved at de ikke er verdens mest intelligente, men det irriterer mig

Din sprogbrug opklare ikke så meget andet end hvad der foregår i dine tanker og det er jo egentlig ret tankevækkende - at se hvad der foregår det ses af dette indlæg bla. Det er jo også noget af en udmelding i et offentligt medie at skrive hvad du her gør om din familie!

Der er mange muligheder for at komme igang og investeringen er jo ikke stor - så risiko derved er jo stærkt begrænset og det kan jo tage meget med sig dette at komme igang og tænke i forretninger!

Så du skal nok ikke gå rundt og skyde de andres drømme og gåpåmod ned!

Tænk at du skriver " Jeg ved at de ikke er verdens mest intelligente, men det irriterer mig"

Dit indlæg ligger sig meget tæt op deraf!

Held og lykke med dit valg af forretning - hvad den så end er!

 



mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 33 (328 indlæg)