Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK bedste Internet adresser.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Iøvrigt bør denne tråd flyttes til "Jeg har et tilbud til dig" kategorien - eller måske endda "Annoncehajer og andre svindlere" :)
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:25
Hej Mikkel.

Jeg har meget stor respekt for din viden om SEO, Jeg har arbejdet en del med SEO og ved havd du står for. Men jeg kan altså ikke lade være med at undre mig over din holdninger omkring generiske domæner. Hvis du har et genrisk domæne domæne og man søge på ordet f.eks. heste

kommer heste.dk frem. Søger du på huset kommer huset.dk frem på forsiden.

Min pointe er at naturligvis tæller det meget for Google mht. domænenavnet set i forhold til søgningen. Mht. Cloacking skal jeg ikke gøre mig klog på om de har været brugt til dette. Jeg hjælper InFlow med at sælge nogle af disse domæner hvilket jo må være ok - eller hvad?

Mht. ejerskabet stoler jeg 100% på at InFlow eller assosieret selskaber ejer de adresse de sælger, eller skal jeg da være den første til at sige fra.

Taler vi om beskyttet navne som f.eks. SAS.dk ARLA.dk eller produktnavne såsom holmegaard.dk skal man tage sig meegt i agt mht. domæner, da der er mange domme vedr. dette og jeg synes slet ikke at man skal tage chancen for at få bad pr. Om PH-lamper er generisk nok skal jeg ikke lige sige, men det må jo være op til køber ikke.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:28
Jeg har flyttet den til "Jeg har et tilbud til dig"

Der skal vist lidt flere beviser til, før den hører til annoncehajer?

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 10:30
Hej Mikkel,

HVis jeg har skrevet noget såforkert beklager jeg og vil gerne rette fejlene. Men jeg er altså ikke enig i din vurdering men lad nu det ligge.

Mht. at blive kaldt svindler bliver jeg sgu sur. HVis jeg har skrevet noget forkert er det af maglende viden og ikke lumske tanker. Jeg vil godt frabede mig den slags antydninger fremover og holde de´tte forum clean.

Måsjke en dag du vil komme og fortælle hvordan det "rigtig" hænger sammen med hensyn til domæner og SEO, jeg er fktisk interesseret.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:44
Det er efter min opfattelse svindel, eller forsøg på det, når man forsøger at sælge en vare på urigtige oplysninger. Og dine oplsyninger om domænets betydning for søgemaskineoptimering af et website er simpelt hen ikke korrekte.

Lad os tage det sidste du siger:
> Men www.pallehansensmed.dk får nok ikke en super god page ranking da domænet ikke er særligt besøgt og ikke særlig generisk.

PageRank er en gammel Standford algoritme der bruges til analyse af links mellem websider. Denne algoritme har INTET at gøre med hvor mange der besøger et website, eller hvor "generisk" det er. Iøvrigt benyttes denne algoritme slet ikek af Google mere i den patenterede form.

For langt de fleste virksomheder, er det vigtigste ikke om de ranker på et enkelt ord, men hvor stor en procentdel af de, som regel, tusindvis eller titusindvis af forskellige ord og fraser som målgruppen faktisk anvender. I de hundredevis af analyser jeg har lavet for virksomheder over hele verden har jeg ALDRIG oplevet en branche hvor blot et enkelt generisk ord udgjorde mere end et par procent af den samlede potentielle søgemaskinetrafik. Naturligvis er der en del der søger på f.eks. VVS - men der er tusind gange flere der søger på alle mulige varianter af dette.

Et domæne som f.eks. vvs.dk kan have en lille bitte betydning i forhold til at ranke på lige præcis VVS - men intet andet. Og da betydningen er så lille er det intet problem for andre website, med andre domæner, at outranke dem, hvis de vil. Jeg vil 100 gange hellere have et domæne som blablabla.dk med 500 links der peger på det med linktekster der indeholder variationer "vvs" end at have vvs.dk

Dertil kommer, som nævnt, at størstedelen af disse domæner er stemplet som "spam" af Google - sandsynligvis fordi netop disse domæner har være misbrugt gennem mange år, bl.a. ved at anvende redirects og cloaking, som nu. Så p.t. har de ikke alene ingen værdi i Google - de har direkte negativ betydning.

Jeg finder det meget usmageligt, at forsøge at sælge en vare på åbenlyst helt forkerte informationer om varens fortræffelighed. Sælg dem på det de er, så undgår du at jeg eller andre kalder det en bedragerisk adfærd, grænsende til direkte svindel.

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 10:56
Hej Mikkel.

Godt at vi får det tekniske på plads, jeg kan jo ikke argumenterer imod din viden omkring domæner, dog ved jeg godt det med back-links som du skriver har stor betydning.

Jeg er glad for at vi har fået rettet det med SEO så læserne af denne tråd får den rette information.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:09
Derudover er der flere andre, som ligger så
tæt op ad varemærker at man kunne risikere at få dem frataget af
indehaveren af varemærket!

Helt enig - alene det at man forsøger at sælge et domænenavn som gronkoncert.dk for 3.000 kr. eller mere finder jeg lidt forrykt, i sær eftersom der er tale om et projekt der støtter folk med muskelsvind.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24
Enig Sune. jeg er ikke helt sikker på lovgivningen i forhold til at sælge den slags domæner, men jeg ved at man står rigtig skidt som ejer. Og jeg vil da, som dig, sige at det i hvert fald ikke er særlg smagfuldt, at ville tjene penge på at udnytte et velgørenheds-brand''s gode navne og rygte, som dit eksempel med Grønkoncert.

Hvis det var mig der havde ejet listen med de 3500 domæner ville jeg som det første finde alle sådanne domæner frem på listen, og så forære dem til de firmaer eller organisationer som burde eje dem. Det kunne man måske endda få lidt PR på og i alle fald positiv omtale - f.eks. her på Amino.
Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 11:30
Jeg er helt enig, jeg har blot tage nogle af de mange domæner, jeg synes at det vil være en god ide at give dem til Grøn koncert (hvis de da er interesseret)

Jeg vil foreslå dette til InFlow.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:59
Jeg har sendt en mail til edbpriser.dk, og spurgt om de er vidende om at deres domæne edb-priser.dk er lagt til salg herinde.

Nu må vi se hvad de svarer.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)