Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske programmører - hvor og hvor meget?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at undersøge, hvad det vil koste at få programmører i fx Indien eller Baltikum til at færdigudvikle en løsning til mobiltelefoner. I mit team har vi udtænkt og udviklet en fungerende prototype på løsningen, så vi vil selv bistå som systemudviklere i den næste fase.
Vi taler i første omgang ca. 1000 programmørtimer med hovedet begravet i C++. Herefter kommer der produktudvikling til alternative platforme.

Hører gerne fra dig, hvis du har erfaringer og kender til prisniveau på kompetente programmører i udlandet.

Mojn!

Joakim Ditlev
Minglenetworks

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim :)

 
Jeg kender ikke til udenlandske programmør timer, men der ligger en rigtig velkendt virksomhed herude på ITU, der har mange erfaringer med det, eller det vil sige, de laver ikke andet end udlicitering af software opgaver til Indien. De har også selv cirka 200 arbejdere i Indien. Tag en snak med dem :)
 
 
Godt nytår, når vi kommer så langt..
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

www.rentacoder.com

Har selv haft en række mindre projekter i udbud. Primært i størrelsesordenen 10-50 timer pr. projekt.
 
Fordelen ved systemet er at rentacoder fungerer mellemmand i relation til betaling samt ueningheder + alle programmører / firmaer vurderes løbende af kunderne på baggrund af jobs de allerede har gennemført. 
 
Det koster intet at sætte et projekt i udbud og man er ikke forpligtet til at tage imod et tilbud på arbejdet.
 
Mvh. Henrik
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
hey - jeg har i mange sammenhænge arbejdet med www.kom7.com - og DE er super!
Deres mand i DK (han hedder Venkat, er Inder - men har boet i Danmark i mange år), sørger for at det hele glider nemt og støt fremad, deres priser er helt i bund, og deres medarbejdere er virkelig kvalificerede. Jeg har anbefalet dem til mange virksomheder nu (nej, jeg får ikke provision) og det har altid været positiv feedback jeg har fået retur.
 
Send mig en PM så kan du få Venkats mobil nr, tag en løs snak med ham og se hvad i kan nå frem til.
 
:)
d.

www.onapp.com

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev: Kan du sige noget om, hvor de ligger prismæssigt pr. programmørtime?

 

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det er helt umuligt, jeg har altid arbejdet med dem pr projekt - der er andre der har brugt dem på månedsbasis. Jeg tror faktisk du kan købe en smule billigere i Ukraine, men træfsikkerheden hos Venkat har virkeligt været god.

:)
d.

www.onapp.com

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ok - men hvad tager de så for en programmør på månedsbasis?
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har benyttet mig af både rentacoder.com og diverse freelance Indere jeg har fået kontakt med på nettet. Rentacoder.com er en god måde da du kan se hvad andre har givet programmøren af karakter.

Jeg kender mest til programmøre i Indien og de er meget billige men det er MEGET vigtigt at du bruger ekstra meget tid på a skrive en grundig kravspecifikation da du får det som er specificeret og hverken mere eller mindre. Du skal også være opmærksom på at det som normalt tager en dansk programmør en time ofte tager mere end to timer i Indien og hvis du får et tilbud på en måned kan det nemt tage 3 måneder. Så det er altid en god ide at aftale en fast pris på projektet.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg ved det faktisk ikke - jeg har aldrig selv brugt dem på månedsbasis. Jeg har brugt dem i 3 forskellige virksomheder selv, men kun på projektbasis.

www.onapp.com

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke selv haft udliciteret noget, men jeg har undersøgt markedet grundigt. Mine resultater var, at der er flere interessante områder, alt afhængigt af, hvad man ønsker.

- Indien: Er allerede beskrevet udemærket ovenfor.
- Rusland: Find en lille virksomhed, som har lavet et godt produkt, og hyr dem til at programmere for dig. Det er for dyrt at kaste sig over "de store" derovre, og man skal have en seriøs stor størrelse før det kan betale sig selv at hyre folk derovre.

Et væsentligt problem er juraen. Hvis de skal levere et godt produkt, og du har et problem med at de stjæler produktet og laver et andet firma, så pas godt på med at vælge noget i Rusland. Et godt eksempel på, at en russisk programmør stjæler et produkt er http://www.ibexpert.com/.

Vores konklusion blev, at vi skal op på en programmørgruppe i Danmark på mindst 4-10 personer før vi outsourcer noget som helst - det er simpelthen for dyrt for os at gøre det inden på grund af den type produkt, vi fremstiller.
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)