Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske programmører - hvor og hvor meget?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for en masse brugbare input. Der er noget at gå videre med.
Vores problem er, som mange her sikkert også kender til, mangel på investorrisiko. Vi er derfor nødt til at søge alternative veje for at få etableret vores løsning billigt.

Mojn!
Joakim Ditlev
Minglenetworks

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender lidt til arbejdsmarkedet på Philippinerne - princippet er, at hvis man arbejder som en dansker, og har et fornuftigt netværk, så får man løn som en dansker. Og ellers er lønniveauet meget lavt, der er pakketab på internet opkoblingerne, man tør ikke købe en Linux CD nede på markedet fordi man måske bliver arresteret for piratkopiering osv.

Med andre ord: til 2000,- om måneden kan man ikke forvente nogen speciel god ydelse. Det er ikke bare en guldgrube.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du have ret i Lasse, men de kan også arbejde på din server og så er problemet et andet. Det er ikke en guldgrube, det har du også ret i, men der er nogen imellem der godt kan, men de skal så bare lige findes først. Jeg har haft kontakt med over 15 personer, hvoraf en muligvis kunne bruges.
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er sammen med et par kammerater i gang med at starte et konsulent hus op, der bl.a. leverer udviklingsressourcer i Indien. Vi bruger selv nogle til at udvikle for os.
Derudover har vi stor erfaring i kravspecifikation og aftestning af software, så vi kan biddrage i denne fase også.

Vi har allerede nogle gode kontakter dernede, og kan levere alle typer for udviklere.

Mht. til investeringskapital, så kan vi sagtens splitte leverancen op i mindre dele, hvor du betaler lidt på forkant, og så når de enkelte dele er udviklet og leveret.

Hilsen
Rune Birkemose
www.bblsolutions.com


 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har hørt om flere som har ansat programmøre i Bulgarien...

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad kan man så gøre hvis man ikke får det ud af det som man havde tænkt sig ?

Jeg sidder selv med et fritids projekt, hvor en udenlandsk programmør og evt designer kunne komme på tale. Det jeg havde tænkt mig, var at vi ud fra en nøje planlagt kontrakt, skriver under. Hvor altså alt ned i den mindste detalje er nævnt. Og jeg vil så aftale en fast pris på arbejdet og en tidsramme.

Hvad kan man gøre hvis det ikke bliver overholdt ? Kan man retsforfølge dem, når jobbet bliver lavet fra deres hjem land, eller hvordan foregår sådan noget ?
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

men findes der nogle rådgivningshuse eller agenter som kan hjælpe med at skabe kontakt til de rette programmøre i de billige lande?

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Til mk: Problemet med programmører i andre lande er ikke meget anderledes end her i Danmark, idet det er en meget vanskelig videnskab at få en programmør til at lave netop det ønskede resultat.

Det bliver selvflg. mere kompliceret i udlandet ved, at retssystemet ofte ikke kan bruges effektivt, kommunikationen med programmørerne er vanskeliggjort, og tankegangen i det andet land vil afvige fra den danske på væsentlige punkter.

Jeg vil anbefale, at man sørger for at få en chefprogrammør i Danmark, der har international erfaring, til at styre outsourcingen. Vedkommende bør være indstillet på at flytte til landet i et stykke tid, hvis der er tale om en større outsourcing.

Meget af økonomien kan i øvrigt gå tabt hvis man bruger et dansk konsulentbureau til hjælp.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil personligt selv være lidt bange for at gøre det. Min egen ide var enlig at bruge studerende til det, da jeg nok ville kunne spare 50-75% på jobbet. Der er så nogle nye problemstillinger som skal overvejes i den forbindelse :)

Men har kendskab til nogle som gjorde det samme, men en fra Østrig tror jeg det var, det gik en lille smule i kage, sidst jeg hørte om projektet.
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)