Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske programmører - hvor og hvor meget?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Du efterspørger timepriser. Det jeg har hørt for indere er omkring 300kr i timen for hvad man vil kalde konsulentydelser. Ved projekter kan man jo så aftale en pris for hele projektet. 300kr i timen er jo mere end hvad du kan få en fastansat dansk programmør til, men mindre end de 800+kr en dansk konsulent ofte går for. Jeg ville bestemt ikke betragte det som en guldgrube.
Ideen med at finde f.eks. et russisk programmørhold som i forvejen har færdiggjort et produkt og så hyre dem lyder som en god ide. Hvis man er bange for at de skal hugge ideen kan man sørge for at de kun laver komponenter til systemet, men ikke hele systemet - så kommer man til at lave meget grundig kravspec. men det er alligevel en god ide.

Mvh Alex
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:16
Dato: 1/27/2006 2:57:53 PM Forfatter: Syntax
300kr i timen er jo mere end hvad du kan få en fastansat dansk programmør til.

Det er ca. det samme som en dansk programmør går til.
kr. 300 i timen er lidt dyrere i forhold til ansættelse, når man ser på ren løn.

Men igen der kommer jo også administration, opsigelse, pension og div. ekstra udgifter, ved et ansættelsesforhold.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:58
Dato: 1/28/2006 3:15:47 PM Forfatter: Bjarne Brusen
Dato: 1/27/2006 2:57:53 PM Forfatter: Syntax
300kr i timen er jo mere end hvad du kan få en fastansat dansk programmør til.

Det er ca. det samme som en dansk programmør går til.
kr. 300 i timen er lidt dyrere i forhold til ansættelse, når man ser på ren løn.
Men igen der kommer jo også administration, opsigelse, pension og div. ekstra udgifter, ved et ansættelsesforhold.

Ja, det er rigtigt - jeg glemte at tage højde for alle de ekstra udgifter end løn. Med dem i betragtning når det nok op i nærheden af 300kr.
Jeg synes dog det er nogle utroligt høje lønninger der er i den statistik du henviser til, ved ikke helt hvad den bygger på - men kan da bare sige at ingen af de steder jeg har været, har gennemsnitslønnen passet med den statistik. Måske det er hovedstadsregionen der trækker op, eller også er lønningerne bare steget meget på det sidste.

Mvh Alex
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:46
Dato: 1/28/2006 3:58:27 PM Forfatter: Syntax

Ja, det er rigtigt - jeg glemte at tage højde for alle de ekstra udgifter end løn. Med dem i betragtning når det nok op i nærheden af 300kr.
Jeg synes dog det er nogle utroligt høje lønninger der er i den statistik du henviser til, ved ikke helt hvad den bygger på - men kan da bare sige at ingen af de steder jeg har været, har gennemsnitslønnen passet med den statistik. Måske det er hovedstadsregionen der trækker op, eller også er lønningerne bare steget meget på det sidste.

Ja jeg blev også overrasket, og alligevel ikke....det går jo godt i det danske samfund.
Iflg. undersøgelsen ligger lønnen tæt på de kr. 300,- uden alle de udgifter jeg nævner...altså bare løn...

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:29
Man kan regne priser på programmører i andre lande ud på mange måder - generelt falder prisen, jo bedre man kender landet og dens arbejdskraft. Hvis jeg f.eks. ville ansætte arbejdskraft fra philippinerne, så kender jeg en dansk programmør med eget firma dernede vældigt godt, og så ville jeg selvflg. kunne bruge ham til at skaffe programmører til ca. 3Kkr om måneden. Disse programmører vil dog ikke være særligt strukturerede og pålidelige, muligvis ikke tale særligt godt engelsk, og i praksis have en meget, meget lille værdi for mig.

Og hvis man vil købe en programmør på Philippinerne, som er af meget høj kvalitet, så er prisen stort set som i Danmark.
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)