Der er for de fleste én rigtig god grund til at de shopper på nettet: de gider ikke påtrængende sælgere.
Hvad bygger du egentlig det på?
@TS
Amino-brugere er ikke repræsentative, så din afstemning kan ikke bruges til noget videre.
Jeg er klart af den opfattelse, at det er en god ide, hvis du er mindre aggressiv og ikke stiller et spørgsmål.
Jeg hælder til "Velkommen til. Du er meget velkommen til at kigge rundt i fred og ro. Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at vi er online og klar til at hjælpe dig, hvis du får brug for det."
Der er i øvrigt også det at sige til det, at de besøgende, der bliver irriterede over sådan en henvendelse, givetvis ikke ville have konverteret alligevel.
Helt enig. Jeg synes det er super godt hvis man har en chat, men det skal være valgfrit at bruge det. Denne funktion kunne vi selv bruge på et tidspunkt.
Der er for de fleste én rigtig god grund til at de shopper på nettet: de gider ikke påtrængende sælgere.
Hvad bygger du egentlig det på?
@TS
Det bygger jeg på egen og andres erfaring!
Som jeg svarede tidligere; fint at tilbud om online chat er der, synligt.... Så kan potentielle kunder jo selv spørge løs!
De kan også selv gå hen til sælgeren i en tøjbutik, men alligevel kommer sælgeren altid kunden i møde. Det gør sælgeren, fordi det øger det samlede salg, uagtet at mange finder det irriterende.
I tøjbutikken ved kunden endda, at der er en sælger tilgængelig. Det ved de sjældent på nettet, og de overser selvfølgelig ofte chat-muligheden.
Det vigtige er jo heller ikke, om alle oserne bliver generet af muligheden. Vi koncentrerer os kun om kunder i "måske"-gruppen. (Jeg antager, at ingen, der ellers ville have købt, i ren trods nægter at købe noget, fordi de bliver mødt af et tilbud om hjælp.)
De kan også selv gå hen til sælgeren i en tøjbutik, men alligevel kommer sælgeren altid kunden i møde. Det gør sælgeren, fordi det øger det samlede salg, uagtet at mange finder det irriterende.
I tøjbutikken ved kunden endda, at der er en sælger tilgængelig. Det ved de sjældent på nettet, og de overser selvfølgelig ofte chat-muligheden.
Det vigtige er jo heller ikke, om alle oserne bliver generet af muligheden. Vi koncentrerer os kun om kunder i "måske"-gruppen. (Jeg antager, at ingen, der ellers ville have købt, i ren trods nægter at købe noget, fordi de bliver mødt af et tilbud om hjælp
Jeg tror på, at folk der handler på nettet er sig meget bevidst om at der nok ikke lige er en supporter/sælger til stede! Hvis de har spørgsmål er der som regel en kontaktformular! Med en MEGET synlig mulighed for online chat mener jeg at det er "nok".
Jeg har personligt forladt en fysisk butik fordi en emsig sælger absolut skulle jokke rundt i hælene på mig og min husbond, til trods for at vi tydeligt havde gjort opmærksom på at vi ville gå og se på varene i fred og ro!.