Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til jer med livserfaring. Ville i gøre det?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mit problem er ikke at jeg ikke tør åbne noget eller springe ud i det, men derimod at jeg ikke ved hvad det er jeg skal åbne.

Jeg ønsker ikke at I skal komme med tilbud og at vi skal åbne noget sammen!

Mit spørgsmål er, ville I åbne noget i en alder af 22år, "bare" fordi I mener der er god indtjening i projektet? Jeg har ikke rigtigt prøvet det før! Og da jeg ikke ved hvad jeg brænder for tænker jeg at jeg lige så godt kan prøve det? Jeg kan vel kun blive noget livserfaring klogere?.

Vh

Stefan

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 08:31

Hej Stefan,

Jeg tror det svar du vil få, når du nu spørger på et iværksætterforum, er entydigt: Selvfølgelig, young Padawan! Nu er jeg 'kun' 24, så kan ikke kalde dig young, men vil alligevel give mit besyv til en vordende iværksætter.

Du behøver jo ikke i første omgang lade det være hele dit omdrejningspunkt, men derimod have det som selvstændigt bierhverv i din fritid - indtil du mener det kan løbe rundt af sig selv.

Start med at lave et privatbudget - så kan du kortlægge helt præcis hvilke udgifter du har hver måned. Husk fagforening, gaver (fødselsdage og jul), kontingenter, forsikringer osv.

Lav så et etableringsbudget - hvad skal der reelt set til, før du kan starte? Skal du købe software og hardware til en kraftig computer, til 50.000, eller kan du 'nøjes' med papir og pen til 100 kr?

Når du så ser på drifts- og likviditetsbudgettet, ja, så skal du jo i bund og grund tjene nok hver måned, til at dine udgifter i dit privatbudget bliver dækket. Hvis du ikke kan det, så skal du enten optage et lån indtil du kan få din forretning til at være dit levebrød (og hvis du skal tage et lån, er det en god idé med en god forretningsplan).

Se eventuelt: http://www.startvaekst.dk/opstart-oekonomi/0/4

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:40
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej Stefan

Jeg tror godt jeg forstå din situation. Da jeg var i din alder, havde jeg en masse iværksætter ideer, men ikke modet til at springe ud i det.

Det gjorde at jeg først blev selvstændig mange år senere, og det har jeg ærgret mit over lige siden. :)
Dermed ikke sagt at du bare skal springe ud i det, uden at tænke på konsekvensen. Martin Thorborg har en gang sagt at det handler om: Worst case scenario vs best case scenario - Og det snakker han om i den korte lydfil som jeg synes du skal høre: http://www.larsbachmann.dk/8-se-fremad.html

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 5 person

Stefan:
Mit spørgsmål er, ville I åbne noget i en alder af 22år, "bare" fordi I mener der er god indtjening i projektet? Jeg har ikke rigtigt prøvet det før! Og da jeg ikke ved hvad jeg brænder for tænker jeg at jeg lige så godt kan prøve det? Jeg kan vel kun blive noget livserfaring klogere?.

Hvis du ikke er helt sikker på at du vil starte en forretning op, kan du gøre noget andet, som bestemt heller ikke betyder at du spilder din tid: 

Du kan tage dig et job i den branche du gerne vil være selvstændig i.

Og så kan du suge til dig som en gal og lære af alt det gode og alt det dumme som din arbejdsgiver og kommende konkurrent gør. 

Et år i sådan et job kan vise sig at være guld værd, når du senere skal starte selv.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 09:46

Stefan:
Mit spørgsmål er, ville I åbne noget i en alder af 22år, "bare" fordi I mener der er god indtjening i projektet? J

Hej

Mit indspark til din beslutning vil dreje sig om, hvad dine værdier i livet er? Ikke at du skal svare mig, men bare selv tænke over det. For nogen er den lækre bil, som kan tiltrække andres misundelige blikke, målet. For andre betyder dette ikke det store. Hvis du er hooked på penge og mener, du kan tjene masser på din ide, så er der vel ikke så meget at betænke sig på? Hvis penge er sekundært, så vil jeg spørge dig, om hvordan du ser dig selv om fx 10 år - for sørger du ikke for andet intellektuelt input end at tjene kassen, så bliver det det, du vil være god til at tale om om 10 år. Og måske ikke så meget andet?

Den fælde, jeg taler om, kan sammenlignes med den studerende, som får et super-fedt fritidsjob. Og efterhånden bliver rigtig god til det så det bliver en levevej. Fælden er, at et job, der er smart, når man er 22 kan virke lidt patetisk, når man er 40. Der står pænt store grupper med præcist dén historie bag sig, på Jobcentrene rundt om.

Når det er sagt - så skal du absulot forfølge din drøm, men la' vær' med at gøre det med hovedet under armen. Du har allerede fået forskellige ideer tidligere i tråden.

Ja - du kan blive en livserfaring klogere, og det er ikke det værste.

Een ting ved dit indlæg får det til at løbe mig koldt ned ad ryggen:

Stefan:
Og da jeg ikke ved hvad jeg brænder for
.... en eller anden idiot har lykkedes med at bilde unge mennesker ind, at man skal 'brænde for' noget. Det er blevet et voldsomt selvpålagt pres (jeg arbejder til dagligt med unge mennesker, så jeg møder det rigtigt tit). Fint nok, hvis man 'brænder', men man behøver altså ikke. Der er udmærkede mellemveje, fx kan man 'bare' lave noget sjovt/interessant/udfordrende/nyt/velkendt og trygt/grænseoverskridende etc. Og så kan ilden vise sig at opstå hen ad vejen.  

Måske lidt lige som forelskelse? Den kan være overvældende, brusende, altfortærende - men den kan også starte med en nysgerrighed og sympati, og så vise sig at vokse hen ad vejen. Jeg vil ikke sige noget om, at det ene er bedre end det andet, blot at det hele ikke behøver være så voldsomt for at du'.

Held og lykke med det Smile

/Marianne

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:56

Mange tak for svarende!! De er meget brugbare!

:)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:05

Stefan:

Hvis ideen er god og du har lavet en ordenlig markeds undersøgelse, så go for it! Måske ikke fuld tid i starten, men synes ikke du skal holde dig tilbage for at prøve den.

Startede selv da jeg blev 18 (var i gang med ting før det også , men 18 var det real :D) med cvr og det hele ( It virksomhed ), nu jeg snart 23 og har ikke arbejdet for andre end mig selv siden :) 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:13

Hej Stefan

Har du en uddannelse?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:50

Hej Stefan

Jeg syntes helt klart at du skal prøve at starte noget op selv, jeg er selv 38 og tænker idag, at jeg skulle være startet op noget tidligere i livet.

Jeg er meget enig med de andre Aminoer der har svaret dig, dog syntes jeg, at det er rigtigt vigtigt at du finder ud af, om det du vil starte op, er noget du brænder for, inden du går videre med projektet. Dette er noget der vil tage en masse af din tid, så hvorfor ikke bruge din tid på dét som du syntes er interessant og sjovt samtidig?! 

Jeg beundrer dig for dit mod!

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:10

hvad har du tidligere lavet i livet

hvor bor du, har du kæreste , familie du er bundet af som du gerne vil beholde

har man gæld kan det godt betyde skal have vis indtægt

økonomi igen hvad er nødvendig for dig et værelse lejlighed 10 m2 eller skal man have råd til 2 værelser større udgifter , hvad er dit behov til mad , har du nogle ting du ikke undvære fitness, masser af tv kanaler

gode sprog egen skaber kan man også tage udlandet med

hvilken uddannelse har du

hvad brænder du for kan betyde noget men ikke altafgørende men vis hader side foran computer 10 timer er det nok ikke det  bedste gå i gang med lidt skal man brænde for det man skal jo lave det hver dag næsten .

God ide at arbejde forskellige steder tage lidt arbejde hvor lidt du godt kan lide at lave og så prøv lidt af hvert du er ung og har tiden for dig , man skal ikke gøre noget hastværk heri livet en ting ad gangen og lære af sine erfaringer og sørg for at have en rimelige økonomiske grundlag der skal jo lidt kroner ind mad og husleje man skal jo leve og der er penge en vis nødvendighed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)