Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til jer med livserfaring. Ville i gøre det?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det Aminoner :))

Jeg har en HHX og er igang med en elevuddannelse i en Bank, hvor jeg er færdig til 1. Sep :) .. Skulle da mene at jeg har nogenlunde styr på tal og økonomi :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:21

Et kort indspark:

Det vil gøre tingene meget nemmere for dig, hvis det du arbejder med er indenfor dine interesser og ikke kun for pengenes skyld.

Selvfølgelig hvis din interesse er at tjene penge, kan det jo være hvad som helst -

Grunden til at mange siger at det er vigtigt du brænder for det du arbejder med, er fordi man så ikke gør sit arbejde op i timer, man er på "hele tiden" drømmer om det om natten, tænker på det til familiefester osv.
Det vil give dig en masse fordele, fordi du ofte løser nogle problemer - i tankerne - mens du er væk fra jobbet, hvorimod hvis man kun gør det for pengenes skyld, vil man slå tankerne/hjernen fra, når man låser døren til kontoret/butikken, og ikke skænke det en tanke. Ikke anderledes end hvis man f.eks. arbejder på fabrikkens samlebånd. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:37

Stefan:
Jeg har en HHX og er igang med en elevuddannelse i en Bank, hvor jeg er færdig til 1. Sep :) .. Skulle da mene at jeg har nogenlunde styr på tal og økonomi :)

Hvad med at læse HA, dvs. Erhvervsøkonomi?

Som du sikkert kan se i den bank, hvor du er elev, så er det allerede nu svært for Finansøkonomer at få job, så elev-uddannelsen giver ikke en sikker billet til at vende tilbage.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 14:40

Gider ikke læse mere! :) (de næste par år)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:26

Er du sikker på at det er dit kald at åbne noget?
Altså jeg mener hvis du ikke har et produkt eller en ydelse som du brænder så meget for at du bare må og skal starte for dig selv, er det så det du skal?
Det at starte for sig selv er lidt lige som et ægteskab, det kræver 100% og det kan du kun give hvis du brænder for det.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 16:29

Jeg ved ikke om jeg brænder for det! Men som jeg har det nu gider jeg ikke arbejde 09-16 man-fre! Føler ikke jeg får noget ud af det! Ønsker at arbejde for mig selv og ikke for andre!

Jeg kan jo altid prøve at åbne noget i 1-3år og ikke binde for mange penge i det.. Så ved jeg vel hvad det vil sige at være selvstændig! :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:07

Stefan:

Jeg ved ikke om jeg brænder for det! Men som jeg har det nu gider jeg ikke arbejde 09-16 man-fre! Føler ikke jeg får noget ud af det! Ønsker at arbejde for mig selv og ikke for andre!

Jeg kan jo altid prøve at åbne noget i 1-3år og ikke binde for mange penge i det.. Så ved jeg vel hvad det vil sige at være selvstændig! :)

Det er letteste og nemmeste penge at arbejde 09-16 du skal ikke investerer penge og tid  det er bare at sige ikke skal satse noget for uden at  satse rigtigt meget tid og en del penge kommer man ikke i gang .

Starte som iværksættere er ikke nogen dans  og den nemme vej frem , derved at ikke satse noget prøvet du heller ikke , men du kan da drive en hobby virksomhed imens du har et andet arbejde ved siden ,så behøver man ikke satse noget det er nok den mellemvej jeg ville vælge, vis  jeg var dig , når jeg læser dit svar her.

Husk huslejen og mad er nødvendigt for de fleste for at overleve men behov er forskellige for alle hvad de kan være tilfredse med.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:21

Hej Stefan

Selvom du ikke investerer de store penge i virksomheden, så skal du stadig have dækket dine leveomkostninger. Har du en plan for at gøre det?

Mange iværksættere vil være tilfredse, hvis de bare kan betale deres husleje og andre nødvendige omkostninger, selvom de arbejder mere end ni til fem i deres egen virksomhed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:09

Hvad er det ved iværksætteri der tiltaler dig? Hvorfor er det du vil være iværksætter, når nu ikke du ved hvad du vil beskæftige dig med? Er det fordi det lyder sjovt, eller chancen for at score kassen?

Stil dig selv denne slags spørgsmål, og test om du virkelig har lyst til det. Hvis du har, så gå i gang. Alder betyder intet.

Brug noget tid på at finde noget der vil være super spændende at arbejde med. Hellere bruge lidt ekstra tid på denne fase, end at bare springe ud i noget, som du kører træt i, og så må starte forfra med et nyt projekt.

Her på Amino læser man jo ofte om unge der ikke ved hvad de skal starte, og så starter de en webshop. Jeg husker en gut som virkelig var kørt træt i det med at pakke forsendelser og køre på posthuset, og derfor droppede det. Prøv at tænke hele projektets flow igennem.

Da jeg startede min 2. virksomhed op tog jeg et deltidsjob som lå eftermiddag/aften, og så kunne jeg bruge dagstimerne på min virksomhed. Det betød at jeg kunne betale mine regninger, og ikke lånte en krone, i hele opstartsfasen hvor min virksomhed omsatte meget lidt. Det var sgu fedt!

Mvh Carsten

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 18:54

Det der tiltaler mig mest er at jeg arbejder for mig selv (er egen chef) og derfor ryger de penge jeg tjener også ned i egen lomme og ikke en andens.

Derudover er det med at man kan opbygge noget stort op og tjene gode penge på det også en del af del.

Og da jeg godt kan lide at arbejde meget så vil jeg hellere gøre det for mig selv, end for "andre" :) ..

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)